fbpx

banner αεροδρομίου

«Yesterday»

 

 

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

 

 

  • Είδος: Ρομαντική κομεντί φαντασίας
  • Παραγωγή: Αγγλία(2019)
  • Σκηνοθεσία: Ντάνι Μπόιλ
  • Με τους: Χιμές Πατέλ, Λίλι Τζέιμς, Εντ Σίραν, Κέιτ ΜακΚίνον
  • Διάρκεια: 116’
  • Διανομή: Tulip Entertainment

Ο μαυριδερός Τζακ Μάλικ (Χιμές Πατέλ- καλός), είναι ένας τραγουδοποιός που δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει από τον σωρό και το όνειρό του να πετύχει στη μουσική βιομηχανία μοιάζει να απομακρύνεται συνεχώς. Ο άσημος τραγουδοποιός ζει σε μια μικρή Βρετανική πόλη και οι προσπάθειες του για να σταθεί στο κεφαλόσκαλο της επιτυχίας και της φήμης γρήγορα ξεθωριάζουν, παρά την αφοσίωση και την υποστήριξη της καλύτερης παιδικής του φίλης, Έλι (Λίλι Τζέιμς – καλή).

Μετά από ένα μυστηριώδες γενικό blackout, ο Τζακ πέφτει σε χωροχρονικό λούπινγκ και όταν συνέρχεται ανακαλύπτει ότι βρίσκεται σε έναν κόσμο, που οι Μπίτλς δεν υπήρξαν ποτέ στο διεθνές μουσικό προσκήνιο, ούτε καν στην ανθρώπινη συλλογική μνήμη. Τους γνωρίζει μόνο Τζακ. Έτσι, λοιπόν ο νεαρός τραγουδιστής αρχίζει να ερμηνεύει τα τραγούδια του μεγαλύτερου συγκροτήματος όλων των εποχών στο Ίντερνετ, σε κοινό που δεν τους έχει ακούσει ποτέ, ενώ μοιράζει δωρεάν ένα σιντάκι με τις επιτυχίες του συγκροτήματος τραγουδισμένες από τον ίδιο.

Τις «πρωτότυπες» και εμπνευσμένες συνθέσεις του, ακούει ο διάσημος τραγουδοποιός της Αγγλίας Έντ Σίραν (παίζει τον εαυτό του), ο οποίος προσκαλεί τον Τζακ να σαπορτάρει μια συναυλία του στην οποία το πρόσωπο της βραδιάς γίνεται ο Τζακ και όχι ο Εντ Σίραν.

Πέφτουν οι δισκογραφικές εταιρείες επάνω του και με την βοήθεια της μάνατζερ Ντέμπρα (Κέιτ ΜακΚίνον – πολύ καλή), αρχίζει η μεταμόρφωση του Τζακ, που η φήμη του εκτοξεύεται στα ουράνια και ο ήχος των Μπίτλς για μια φορά ακόμα ξεσηκώνει την νεολαία.

Όμως, όσο πιο διάσημος γίνεται, τόσο κινδυνεύει να χάσει την Έλι, το μόνο πρόσωπο που πραγματικά πίστεψε σε αυτόν, ενώ παράλληλα προσπαθεί να ανακαλύψει, αφού δεν υπήρξαν ποτέ οι Μπίτλς, που στο καλό είναι τα μέλη του συγκροτήματος που στον κόμσο που βρίσκεται δεν έγιναν ποτέ διάσημοι.

Γοητευτική, γλυκιά, νοσταλγική η επιστροφή του Άγγλου σκηνοθέτη και παραγωγού Ντάνι Μπόιλ των επιτυχιών («Trainspotting 1 &2», «Η Παραλία», «127 Ώρες», «Slumdog Millionaire»).

Έπειτα από το χαμηλών προσδοκιών δεύτερο μέρος του «Τ2-Trainspotting» του 2017, προσγειώνεται ομαλά, χιουμοριστικά, και μελωδικά σε ένα εξυπνούλη σενάριο μουσικής και αγάπης από την καλή πένα του Ρίτσαρντ Κέρτις («Αγάπη Είναι», «Μπρίτζετ Τζόουνς», «Τέσσερεις Γάμοι και Μια Κηδεία», «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ») απλά και μόνο ο Κέρτις και ο Μπόιλ να υπενθυμίσουν στους παλαιότερους και να ενημερώσουν τους νεότερους μουσικόφιλους, πως τα τραγούδια των Μπιτλς δεν γνωρίζουν εποχή, μήτε χρόνο, μήτε τόπο και είναι η επιτομή της ροκ, που μετασχημάτισε ριζικά τον χάρτη της σύγχρονης μουσικής.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο τα καταφέρνει καλά ο τηλεοπτικός, Αφρικανός, δεύτερης γενιάς Άγγλος ηθοποιός σαπουνόπερας  Χιμές Πατέλ, λαμβάνοντας το βάφτισμα του πυρός, ερμηνευτικά, σε μεγάλου μήκους ταινία και μάλιστα υπό της σκηνοθετικής μπαγκέτας του σπουδαίου Ντάνι Μπόιλ.

Το εφεύρημα του Άγγλου σκηνοθέτη είναι, ότι ο Πατέλ ως Τζακ δεν είναι το όμορφο μουτράκι που συνδυαστικά με τα υπέροχα τραγούδια των Μπιτλς θα λιποθυμήσει ο κόσμος και δη ο κοριτσόκοσμος –  εμφανισιακά είναι λίαν επιεικώς συμπαθής  – αλλά τον κυρίαρχο ρόλο της ταινίας τον κρατούν γερά οι διαχρονικές μελωδίες των «Σκαθαριών», που απ΄ όποιον κι αν είναι παιγμένες πάντα θα φυτεύονται βαθιά στο ανθρώπινο νοητικό και θα προκαλούν συγκίνηση, δέος, χαρά και φυσικά πανικό.

Επίσης υπάρχει και μια εμφάνιση έκπληξη του υπέροχου ηθοποιού Ρόμπερτ Κάρλαϊλ (του οποίου, by the way, το όνομα είναι ακαταχώρητο στα credits της ταινίας), που κυριολεκτικώς ζωντανεύει όλο το σενάριο και κερδίζει τις εντυπώσεις. Αν και γνωρίζω πως στις κριτικές που θα διαβάσετε όλοι θα σπεύσουν να προκάμουν (μην χάσουν!), προσωπικά θα το κρατήσω «τάφος» την έκπληξη, έτσι για να πάτε να δείτε την ταινία, εσείς οι φανατικοί Μπιτλόβιοι και να περάσετε όμορφα με τις μουσικές του Τζον, του Πολ, του Τζορτζ και του Ρίνγκο.

Για την ιστορία να αναφέρουμε, πως ο μισός και πάνω οικονομικός προϋπολογισμός της παραγωγής ξοδεύτηκε στα πνευματικά δικαιώματα των γνωστών τραγουδιών των Μπιτλς που ακούγονται στην ταινία. Γουστόζικη και η αφίσα της ταινίας με τον Τζακ να διασχίζει την Abbey Road ολομόναχος με την κιθάρα κρεμασμένη στην πλάτη…Καλόόόόοό!!!