24
Κυρ, Ιαν
Tο διάβασαν 104 άτομα (104 Views)

«Το Πλαστό το Πασαπόρτι: 200 Χρόνια «Λεφτεριάς»»

PLAST22091-01


«…από τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά

χαίρε ω χαίρε λεφτεριά»

Θέλω να πιστεύω, πως θυμόμαστε τους στίχους του περίφημου Ύμνου στην Ελευθερία. Θέλω να πιστεύω, πως γνωρίζουμε εκείνο το προ δυο αιώνων έτος από τα ιστορικά βιβλία. Ήταν Άνοιξη του 1821 και δεν λαθεύω. Θέλω να πιστεύω, πως κατανοούμε έως το μεδούλι των οστών μας την σημασία εκείνης της εξέγερσης, της Επανάστασης. Αναγνωρίζουμε αμέσως τα πρόσωπα εκείνων των Άγιων ατρόμητων και άφοβων Ελληνίδων και Ελλήνων, που αψήφησαν ζωή και βιός, παρών και μέλλον προ διακοσίων ετών και με τα όπλα στα χέρια σε στεριά και θάλασσα πρόσφεραν σώμα, αίμα και ψυχή και ότι ακόμα είχαν για να είμαστε σήμερα ελεύθεροι. Θέλω να πιστεύω, πως αναγνωρίζουμε μεμιάς τις αποφασιστικές μορφές των φουστανελάδων οπλαρχηγών που μοσχοβολούν μπαρούτι και δεν χωρατεύουν, όπως ριγούμε αμέσως από τα ανεμοδαρμένα βλέμματα των γενναίων γυναικών και των ανδρών καπεταναίων που άναβαν φωτιές και σκορπούσαν τον τρόμο  στα ελληνικά πελάγη.

Ναι, θυμάμαι πολύ καλά τα πρόσωπα τους. Είναι βαθιά χαραγμένα μέσα μου, τόσο στα πρώτα, όσο και τα τελευταία δώματα της ψυχής και των κυττάρων μου, όταν έν σειρά κοσμούσαν τον έναν από δυο, μακρόστενους τοίχους της τάξης όλα τα χρόνια του Δημοτικού σχολείου και μερικά του Γυμνασίου. Ακίνητοι, βλοσυροί και αμίλητοι με κοιτούσαν και μ΄ έσερναν σε νοητά επικά ταξίδια, αφηγούμενοι τους άθλους τους, τα κατορθώματα τους, πάνω απ΄ όλα το χρέος τους στην πατρίδα, για να συνεχίσουμε εμείς να ομιλούμε την πατρώα, ελληνική γλώσσα και να αγναντεύουμε σήμερα λέφτεροι τον ίδιο ήλιο, τον ίδιο, ελληνικό ουρανό με εκείνους. Παράλληλα, όμως υπενθύμιζαν στα σωθικά μου με τρανταχτή φωνή και το δικό μου χρέος: να παραμείνουμε ελεύθεροι μαζί με την πατρίδα μας, την πατρίδα τους, την δική μας Ελλάδα και των τέκνων μας.


Ένας ξεσηκωμός, όπως γράψαμε, μια Επανάσταση με ορκισμένους, ταγμένους, έμψυχους αρματολούς, που ετοιμαζόντουσαν μερικές δεκαετίες πριν το 1821 και η Ελλάδα με μύριες δυσκολίες, αλλά αποφασιστικότητα τινάζει, τελικά, από το σαρανταπληγιασμένο κορμί της τον οθωμανικό ζυγό για να πιαστεί σφιχτά στις φτερούγες της Νίκης και να αποκτήσει την Ελευθερία της. Τα κατάφεραν, ορέ μπίρομ, οι γραικύλοι και άγγιξαν το δυσκολόπαρτο λάφυρο της ελεύθερης ζωής, κάτι που οι οσμανλήδες δεν το περίμεναν. Μα, έπειτα από 370 χρόνια σκλαβιάς να γίνει τέτοιο κακό; Όχι όμως όλη η πατρίδα ελεύθερη, αλλά η αρχή είχε γίνει. Τώρα, εάν ελευθερώθηκε η Ελλάδα μας, που όντως έστειλαν οι ένδοξοι πρόγονοι μας την τουρκιά στον αγύριστο, για να μας ρίξουν οι εγκάθετοι των ξένων δυνάμεων φαναριώτες στα σαγόνια των «συμμάχων», είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα που ταλανίζει έως σήμερα την πορεία μας ως έθνος και κράτος.

Αυτές τις ουράνιες μορφές των προγόνων μας, τον ακούραστο αγώνα τους και το τρανό αποτέλεσμα της Ελευθερίας που μας χάρισαν γιορτάζουμε φέτος, κλείνοντας 200 χρόνια από εκείνο το μεγαλειώδες έπος. Η επιτροπή με τον τίτλο «Greece 2021» με μπροστάρισσα και «αρχηγό» την κα Γιάννα Δασκαλάκη Αγγελοπούλου, αποφάσισε να τιμήσει εντός και εκτός της Ελλάδας και σε τροχιά κορωνοϊού, υπενθυμίζοντας στους μικρούς και στους μεγαλύτερους Έλληνες τους πρωτεργάτες της Νίκης της Επανάστασης του 1821, που σφράγισαν στους μεταγενέστερους το πολύτιμο διαβατήριο της Ελευθερίας.

Η επετειακή αφίσα για τα 200 χρόνια από το έπος του 1821, φιλοτεχνημένη από την επιτροπή «Greece 2021»


200 χρόνια από την Επανάσταση της 25ης Μαρτίου 1821 και μια από τις εγκεκριμένες επετειακές αφίσες της εν λόγω επιτροπής αυτής της φιέστας φέρει τους αγωνιστές, όπως τον Γέρο του Μοριά, τον μέγα στρατηγό Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τον αρχιεπίσκοπο Παλαιών Πατρών Γερμανό που ύψωσε στην Αγία Λαύρα το λάβαρο της Επανάστασης, ευλογώντας τα όπλα των πολεμιστών, την Υδραία καπετάνισσα Λασκαρίνα «Μπουμπουλίνα» Πινότση, που πρόσφερε ανιδειοτελώς την ναυτοσύνη και την περιουσία της στον αγώνα, αφήνοντας τα εγκόσμια πάμφτωχη.

Μέχρι εδώ όλα καλά και άγια για να αρχίσει ένα λαϊκίστικο παραλήρημα στην συνέχεια, που αφορά τα νοήματα της αφίσας, διόλου τυχαία και ερμηνευμένα ξεκάθαρα. Οι παραπάνω μορφές του 1821 που πολέμησαν και έδωσαν την ζωή τους για την Ελευθερία, είναι στριμωγμένοι όπως όπως στην προπαγανδιστική αφίσα του «Greece 2021», απουσία, μάλιστα, της ελληνικής σημαίας, στέλνει το βλακώδες και άκαιρο μήνυμα, πως η απελευθερωμένη, πια, Ελλάδα γέννησε την παγκοσμίου φήμης, σπουδαία υψίφωνο Μαρία Κάλλας (Τέχνες), τον επίσης διάσημο ιατρό Γιώργο Παπανικολάου, που καθιέρωσε το σωτήριο τεστ «Παπ», σώζοντας τις γυναίκες του πλανήτη (Επιστήμες) και τον καταπληκτικό, έγχρωμο, Έλληνα καλαθοσφαιριστή Γιάννη Αντετοκούμπο ύψους 2,11 μ., που παίζει στους Μιλγουόκι Μπακς του αμερικανικού Ν.Β.Α (Αθλητισμός). Άτοπο για τον σκοπό της συγκεκριμένης επετείου, που έγινε η αιτία να ανθίσει ο ευρωπαϊκός φιλελληνισμός του 19ου αιώνα.

Τρεις σύγχρονες ελληνικές μορφές του 20ου και του 21ου αιώνα, αδιαμφισβήτητα σημαντικές, η κάθε μια ξεχωριστά στην σφαίρα της, που διέπρεψαν εκτός των ελλαδικών τειχών, δυο λευκού χρώματος και ενός έγχρωμου με τον παγκόσμιο, αθλητή Νίκο Γκάλη εκτός νυμφώνος. Το χρώμα του δέρματος του εξαιρετικού Γιάννη, μάλλον βόλεψε περισσότερο τους σχεδιαστές του πονήματος της αφίσας, όταν η Ελλάδα βρίσκεται με άκρως επικίνδυνους, σκουρόχρωμους λαθρομετανάστες μουσουλμάνους σε λίαν ευαίσθητες και κρίσιμες ώρες για τα εθνικά μας ζητήματα. Εν αγνοία του Γιάννη Αντετοκούμπο - που τον λατρεύουμε τα μάλα και τον ευχαριστούμε που μας τιμά εκεί στα ξένα, αλλά και με τα χρώματα της εθνικής μας ομάδας - όλο αυτό το σκεπτικό με το πρόσωπο του στην αφίσα διαθέτει διαφορετική εξέδρα ερμηνείας, βεβαίως βεβαίως. Τέλος, στην αφίσα κοτσάρανε και τον πολιτικό του 5ου π.Χ αιώνος, τον Περικλή των Αθηνών (Δημοκρατία) για να δέσει η καθ' όλα προσεκτικά σχεδιασμένη συνταγή της αφίσας, δίχως το ουσιαστικό σύμβολο της χριστιανοσύνης, τον Σταυρό, που ήταν άρρηκτα συνδεδεμένος με το πνευματικό επίπεδο της Ελληνικής Επανάστασης του ΄21. Ο πρώτος Κυβερνήτης της ελεύθερης Ελλάδος, ο Ιωάννης Καποδίστριας, λάμπει δια της απουσίας του από τα πρόσωπα της αφίσας. Αχ πατρίδα μου Ελλάς, όπως λέει και το τραγούδι, πόσο θα αντέξεις τον εγχώριο  ανθελληνισμό και την παραχάραξη της ιστορίας σου;

Αναμενόμενο ήταν μια τέτοιου είδους αισχρή παρουσίαση για την επέτειο των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης, όταν η πρώτη κυρία της Ελλάδος στην πρωτοχρονιάτικη λειτουργία στην Μητρόπολη των Αθηνών εγκατέλειψε τον Ναό δίχως την ανάκρουση του Εθνικού μας Ύμνου. Με την Νέα Τάξη Πραγμάτων προ των πυλών και τα προτεινόμενα, νέα κοινωνικά και εθνικά μοντέλα στην ανθρωπότητα, συμπεραίνεις αβίαστα, πως το πασαπόρτι της «ελευθερίας» είναι πλαστό.

Ας τον απολαύσουμε όσο ακόμα μπορούμε…
«Η πολιτιστική μας κληρονομιά «φυγαδεύεται» νόμιμα...
Πρόταση για διάβασμα: «Τα Ευτράπελα της Διαφήμισης...

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/