25
Πεμ, Φεβ
Tο διάβασαν 63 άτομα (63 Views)

Πρόταση για διάβασμα: «Το Δέρμα της Ειρωνείας», του Γιώργου Χαντζή

NWE112-DER2

Συγγραφέας: Γιώργος Χαντζής

Είδος: Ποίηση

Σελίδες: 128

Τιμή: € 13,50

Ημερομηνία κυκλοφορίας: Δεκέμβριος 2020

Εκδόσεις: Περισπωμένη


Οικογενειακό τραπέζι

«Το πήλινο σκεύος με το αρνάκι και τα ράσμπερυς απομακρύνθηκε
παραδοσιακή συνταγή της νήσου Gotland (τόπος μακρινής καταγωγής)
Τη θέση του πήρε μία πράσινη τούρτα από μαρτσιπάν σε ασημένιο δίσκο
Τα πορσελάνινα πιατάκια σε κανονικές αποστάσεις
Το Akvavit ζεσταίνει τις φωνητικές χορδές των συνδαιτυμόνων
ανήμερα του Αγίου Νικολάου, γιορτή του πατέρα, τραγούδια
Να κατάφερνε να φτάσει σε φήμη τον διάσημο γείτονά του όταν μεγάλωνε
Θεατρικός συγγραφέας, σημαίνον πρόσωπο της πόλης,
άμαξα θα τον πήγαινε και θα τον έφερνε
Τις φράσεις του θα χάραζαν εργάτες στο λιθόκτιστο δρόμο της Drottninggatan»



Η τρίτη ποιητική συλλογή του του Γιώργου Χαντζή με τίτλο «Το δέρμα της ειρωνίας».

Αισθητικός Βίος. Υπό ποιες προϋποθέσεις διάγεται; Κατά πόσο η ευθραυστότητα της γλώσσας διασώζει τα ίχνη του; Λέγεται πως έχει διαρραγεί η ιστορική σχέση Ωραίου και Αισθητικού. Αν ναι, από πού κοιτάζει να κρατηθεί το υποκείμενο; Και εν τέλει, υπάρχει μόνο ένα φιλοσοφικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί με πειστικότητα, όπως θέτουν οι πρώτες γραμμές του Καμί στον δικό του Σίσυφο ή μπορεί κανείς να αποφύγει τις διελκυστίνδες της λογικής; Γιατί ειρωνεία; «Nα είμαι απλώς κάπου όταν η μέρα χαράζει» λέει ένας Γάλλος ποιητής και ξαναμοιράζει την τράπουλα.

Από την προϊστορική σπηλιά Cueva de El Castillo έως τους σύγχρονους ναούς της κατανάλωσης, άνθρωποι αφήνουν τα ίχνη τους. H ποιητική πρόζα δανείζεται επιχειρήματα του φιλοσοφικού λόγου, τροπισμούς και πολυσημικά άλματα του έντεχνου προκειμένου να μπει σε κάθε χώρο του νοητού όχι χωρίς διακινδύνευση στη σκοτεινές ή υπερφωτισμένες περιοχές. Το στοίχημα καλά κρατεί.


Ο Γιώργος Χαντζής γεννήθηκε το 1972. Σπούδασε φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Μετάφραση Αγγλικής Λογοτεχνίας στο ΕΚΕΜΕΛ. Η διδακτορική διατριβή του στην αισθητική φιλοσοφία εστίασε στον αμερικανικό πραγματισμό και το σώμα μέσα από το παράδειγμα του Richard Shusterman.

Από το 2006 έως το 2009 διηύθυνε τις Σύγχρονες Λογοτεχνικές Αναγνώσεις στον πολυχώρο Dasein στα Εξάρχεια όπου νέοι αλλά καταξιωμένοι δημιουργοί διάβαζαν και συζητούσαν αδημοσίευτα έργα τους. Δημοσίευσε κριτική ποίησης στον τύπο (Ελεύθερος Τύπος 2008-2009, Ελευθεροτυπία 2009-2011, Αυγή 2012-2014) και στα λογοτεχνικά περιοδικά Ποιητική και ΦΡΜΚ, ενώ ποιήματά του έχουν επίσης δημοσιευθεί σε πολλά έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, ξεχωρίζοντας το γαλλικό Recours au Poème.

Έχει συμμετάσχει σε λογοτεχνικά εργαστήρια και φεστιβάλ (Θεσσαλονίκη, Μπρατισλάβα, Gotland) με ποιητές από την γηραιά ήπειρο μέσω του ευρωπαϊκού φορέα Litterature Across Frontiers.

Ποιήματά του έχουν ανθολογηθεί στις συλλογές σύγχρονης ελληνικής ποίησης Karaoke poetry bar (Futura, Αθήνα 2007), Hellenica: Το καινούργιο εντός ή πέραν της γλώσσας: Ανθολογία νέων Ελλήνων ποιητών (επιμ. Ζήρας & Κακλαμανάκη, Γαβριηλίδης, Αθήνα 2009), Ποίηση με πείσμα (επιμ. Μαρία Τοπάλη, Αντίποδες, Αθήνα 2020), καθώς και στις ανθολογίες Kleine Tiere zum Schlachten:Neue Gedichte aus Griechenland (Parasitenpresse, 2017), Dichtung mit Biss: Griechische Lyrik aus dem 21. Jahrhundert (Romiosini, 2018).
«Το Δέρμα της ειρωνείας» είναι το τρίτο του ποιητικό βιβλίο. Προηγήθηκε η Μπέλλα Μπουμ (Publibook, 2011 και Λευκή Σελίδα, 2013) και το Έρωτας Μικρού Μήκους (Concept Books, Νεφέλη, 2016).

Ζει και εργάζεται στις Βρυξέλλες. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.


Πρόταση για διάβασμα: «Γλυκόπικρο Αντίο», του Ντέι...
Πρόταση για διάβασμα: «Πριν Χαθούν τα Πουλιά», της...

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/