InTownPost

Ακολουθήστε μας :

25
Κυρ, Ιουλ
Tο διάβασαν 96 άτομα (96 Views)

«Ο Πατέρας»

PATER222-ITP007EXON01


«Ο Πατέρας»

(The Father)

Είδος: Κοινωνικό δράμα

Παραγωγή: Γαλλία, Βρετανία (2020)

Σκηνοθεσία: Φλοριάν Ζελέρ

Με τους: Άντονι Χόπκινς, Ολίβια Κόλμαν, Μαρκ Γκάτις, Ίμοτζεν Πουτς,

Ρούφους Σίγουελ, Ολίβια Γουίλιαμς

Διακρίσεις: 2 Όσκαρ (Α' Ανδρικού Ρόλου στον Άντονι Χόπκινς, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου)

2 Βραβεία Bafta (Α' Ανδρικού Ρόλου στον Άντονι Χόπκινς, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου)

Διάρκεια: 97'

Διανομή: Spentzos Film



Ο ηλικιωμένος συνταξιούχος μηχανικός, Άντονι (Άντονι Χόπκινς – εξαιρετικός!) ζει στο άνετο, λονδρέζικο διαμέρισμα του, ενώ η κόρη του Αν (Ολίβια Κόλμαν – υπέροχη) ανακοινώνει ότι θα φύγει για να ζήσει στο Παρίσι με τον αγαπημένο της. Ο Άντονι δεν θέλει να αφήσει την βολή του, και η κόρη του προσλαμβάνει μια νοσοκόμα για τον εξυπηρετεί, αλλά ο πατέρας επιμένει πως δεν χρειάζεται βοήθεια.

Η Αν ανησυχεί επίσης, καθώς ο πατέρας της δείχνει σημάδια άνοιας. Την ίδια στιγμή, κάθε φορά που δεν μπορεί να βρει κάτι, αναρωτιέται αν είναι στο διαμέρισμά του κι αρχίζει να υποπτεύεται ακόμη και την κόρη του, ότι τον μπερδεύει ηθελημένα για να τον πείσει ότι κάτι δεν πάει καλά με το μυαλό του.


Θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, αλλά και σεναριογράφος ο σαράντα δυο μάηδων Γάλλος Φλοριάν Ζελέρ (σεναριογράφος μιας ακόμα γαλλικής μπαρούφας του 2018 «Ερωτευμένος με τη Γυναίκα μου»), εφορμά ασύλληπτα δυναμικά και φιγουρατζίδικα στα κινηματογραφικά πράγματα, στήνοντας απέναντι από την παρθενική του κάμερα βαρβάτους Άγγλους, οσκαροβραβευμένους ηθοποιούς. Ύψιστες οι προσδοκίες και πάτος το αποτέλεσμα.

Το σενάριο, γραμμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη και τον Κρίστοφερ Χάμπτον (Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου), πλουμιστό και δαντελένιο, ανοιγοκλείνει τις εγκεφαλικές θύρες ενός γηραιού ανθρώπου που πάσχει από άνοια, (εμείς βλέπουμε εντός ενός διαμερίσματος, με θεατρική δομή ό,τι βιώνει και αντιλαμβάνεται το χαμένο μυαλό του πρωταγωνιστή), να φαντάζει ως σύλληψη ιδιαίτερη και καινοτόμος σαν τον πρωτόπλαστο Αδάμ στον κήπο της Εδέμ. Ο ακραιφνής ρεαλισμός αποκτά φαντασιακές διαστάσεις μέσα από διαλόγους εντελώς παιδικούς – ψέματα, τα παιδιά παίζουν λεκτικά σε ανώτερα, ευφυή πεδία –, οπότε η διαλογική ανάμεσα στους πρωταγωνιστές είναι η πεμπτουσία της εκλαΐκευσης, δηλαδή εντελώς χαμηλού επιπέδου, κάτι που τόσο ο Άντονι με την υποκριτική του δεινότητα το απογειώνει σε διαστημικές σφαίρες (Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου), ενώ η Ολίβια με δυο μόνο απλές συναισθηματικές εκφράσεις: αυτής της κατανόησης και της θλίψης και τις δυο όμως, με ένα απαλό, συγκαταβατικό χαμόγελο στο πρόσωπο, προσεδαφίζει αναίμακτα το εγχείρημα στα πούπουλα.

Ακόμα μια ταινία επικεντρωμένη στο τρομερό ζήτημα της άνοιας, αυτή την φορά με ήρωα έναν καλοζωισμένο και αγαπητό «πατέρα», που αρνείται να αποχώρησει από την ασφάλεια του σπιτιού του. Το δε φινάλε της, ο Φλοριάν Ζελέρ οπλίζεται με μπουχτιστικό μελόδραμα και σαν διαρρήκτης που δεν ικανοποιήθηκε από το συναισθηματικό ριφιφί τηλεοπτικό-θεατρικού ύφους, στα τελευταία λεπτά απαιτεί εκβιαστικά φουσκοθαλασσιές, απειλώντας να δει δάκρυ στα μάτια των θεατών. Εάν δεν υπήρχε ο Χόπκινς, αγαπητοί μου, να απλώσει με την παρουσία του φως και εκτόπισμα στο ανέστιο σενάριο και τα πλάνα να γεμίσουν οξυγόνο, η ταινία θα πήγαινε απευθείας στον κάδο ανακύκλωσης. Ο μέγιστος, λοιπόν, άθλος είναι, ότι σε μια άνευ ψυχής κινηματογραφική φανφάρα, βρέθηκαν δυο ικανότατοι και έμπειροι ηθοποιοί να δώσουν παλμό και κίνηση, εκεί που το καρδιογράφημα έδειχνε, εκ προοιμίου, ευθεία γραμμή.


Photo gallery: «Ο Πατέρας»

«Πέρυσι στο Μάριενμπαντ»
«Νίκος Καρούζος: Ο Δρόμος για το Έαρ»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/