InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Σαβ, Οκτ
Tο διάβασαν 183 άτομα (183 Views)

«Νύχτα Πρεμιέρας»

5


«Νύχτα Πρεμιέρας»

(Opening Night)

Είδος: Κοινωνικό δράμα

Παραγωγή: Η.Π.Α. (1977) - Έγχρωμο σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες.

Σκηνοθεσία : Τζον Κασαβέτις

Με τους: Τζίνα Ρόουλαντς, Μπεν Γκαζάρα, Τζον Κασαβέτις, Τζόαν Μπλοντέλ, Λάουρα Τζόνσον, Πολ Στιούαρτ

Διάρκεια: 144'

Διακρίσεις: 2 Βραβεία Φεστιβάλ Βερολίνου: Αργυρή Άρκτος Γυναικείας Ερμηνείας (Τζίνα Ρόουλαντς) και Βραβείο Interfilm Ότο Ντιμπέλιους (ex aequo)

Προβάλλεται στους κινηματογράφους: «Ριβιέρα» (Εξάρχεια) – «Ζέφυρος» (Πετράλωνα) και «Όασις» (Παγκράτι)

Διανομή: Bibliotheque


Η διάσημη ηθοποιός του κινηματογράφου Μιρτλ Γκόρντον (Τζίνα Ρόουλαντς – εξαιρετική ερμηνεία), που έχει περάσει στο θεατρικό σανίδι με την ίδια επιτυχία, βρίσκεται στις τελευταίες πρόβες εκτός πόλης, στο Νιού Χέβεν του Κονέκτικατ, για το καινούργιο της έργο, «Η Δεύτερη Γυναίκα», πριν ξεκινήσει η προβολή του στο Μπρόντγουεϊ. Η Μιρτλ, μέσω της συμπεριφοράς της, προκαλεί προβλήματα σε όσους ασχολούνται με την παράσταση, όπως: οι συνάδελφοί της ηθοποιοί, ειδικά ο πρωταγωνιστής και πρώην εραστή της Μορίς (Τζον Κασαβέτις – καταπληκτικός), ο σκηνοθέτης, Μάνι Βίκτορ (Μπεν Γκαζάρα – πολύ καλός), ο οποίος αντιμετωπίζει δικά του ζητήματα σε από μια σειρά συζυγικών προβλημάτων με τη σύζυγό του, η συγγραφέας του θεατρικού έργου Σάρα Γκουντ (Τζόαν Μπλοντέλ – πολύ καλή) και ο παραγωγός Ντέβιντ Σάμιουελς (Πολ Στιούαρτ – μπριλάντε όπως πάντα). Το πρόβλημα είναι ότι η Μιρτλ δεν μπορεί να ταυτιστεί με την ώριμη ηρωίδα του θεατρικού έργου, καθώς είναι απρόθυμη να δεχτεί ότι και ίδια γερνάει. Η ασταθής συμπεριφορά τής πρωταγωνίστριας επιδεινώνεται από την υπερβολική χρήση αλκοόλ, ενώ τα πράγματα λαμβάνουν μια απρόσμενη καθοδική πορεία, όταν η Μιρτλ γίνεται μάρτυρας του τυχαίου, αυτοκινητικού δυστυχήματος έξω από το θέατρο, προκαλώντας τον θάνατο της όμορφης, 17χρόνης Νάνσι (Λάουρα Τζόνσον – καλή), φανατικής θαυμάστριας της ηθοποιού.

Η Μιρτλ αρχίζει να βλέπει οράματα για τη Νάνσι και δηλώνει ότι μπορεί να ενεργοποιήσει και να απενεργοποιήσει αυτά τα οράματα, χρησιμοποιώντας τας στο έργο, οδηγούμενη σε μια κατάσταση εκτός ελέγχου, καθώς η Νάνσι αντιπροσωπεύει τις ελπίδες και τα όνειρα μιας νέας γυναίκας και όχι της Μιρτλ. Η θεατρική παράσταση βυθίζεται ολοένα στην δίνη των υπαρξιακών, γυναικείων προβληματισμών με κίνδυνο το έργο να τιναχθεί στο αέρα πριν την νύχτα της μεγάλης πρεμιέρας.



Η κορυφαία σεκάνς της Τζίνα Ρόουλαντς μόνη με τον καθρέπτη στο θεατρικό καμαρίνι, κινηματογραφική σκηνή ολίγων δευτερολέπτων, ικανή όμως να γεφυρώσει νομοτελειακά το σενάριο στο χωροχρονικό δρομολόγιο του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Τζον Κασαβέτις στην άρνηση μιας όμορφης και διάσημης ηθοποιού, ότι μεγαλώνει. Ο χρόνος στο χθες και στο παρών, η φθορά, η διάσημη σταρ γυναίκα που ζει μόνο για τον εαυτό της δίχως ευθύνες, ο πραγματικός έρωτας που αγνόησε, την αρπάζουν καιτην πετούν στην μεταφυσική άβυσσο της συνειδητοποίησης ανέτοιμη, ανυπεράσπιστη σαν ξεπεσμένη αστή, έτοιμη να διαλυθεί και να σκορπίσει στους πέντε ανέμους. Η Ρόουλαντς, πραγματικά σαρώνει στο πέρασμα της σε μια ερμηνεία μεγατόνων, υποδυόμενη την απαστράπτουσα, ταλαντούχα και συνάμα νευρωτική και αλκοολική ηθοποιό Μιρτλ (ταλαιπωρήθηκε πολύ η ηθοποιός για να προσεγγίσει την συγκεκριμένη εικόνα της ηρωίδας), μιας γυναίκας ελαττωματικής μεν, αλλά στο πέρασμα της ισοπεδώνει όλες τις γυναίκες με την προσωπικότητα της. Το θανατηφόρο ατύχημα της νεαρής θαυμάστριας δημιουργεί το πρώτο, σημαντικό ρήγμα στην προστατευτική, άθραυστη πανοπλία της και την δονεί συθέμελα, πως μόνο ο χρόνος είναι αυτός που προσδιορίζει την αρχή, την μέση και το τέλος της ανθρώπινης ζωής. Και σε αυτό το νήμα ο κάθε άνθρωπος προσαρμόζεται αναγκαστικά.

Ο ιδιαίτερος και ξεχωριστός τρόπος γραφής και σκηνοθεσίας του Τζον Κασαβέτις, που θαυμάζω τα μάλα, είναι ορμητικός, χειμαρρώδης και καταλυτικός, διαθέτοντας ένα εξαιρετικό «εργαλείο» απέναντι από τον κινηματογραφικό του φακό, την σύζυγο του, την ηθοποιό των πολλών καρατίων, Τζίνα Ρόουλαντς να υλοποιεί το ζητούμενο. Ο Ελληνοαμερικανός Τζον Κασαβέτις δεν αμύνεται πουθενά στην εξέλιξη της ιστορίας, που είναι ένα σπουδαίο ψυχογράφημα ρεαλιστικών και μεταφυσικών διαστάσεων. Με το εκτός γραμμών δαιμόνιο που τον διακρίνει, ακόμα και όταν η ταινία δεν βρήκε διανομή στις Η.Π.Α., ορμάει κατά μετώπον σε μια πολυεπίπεδη ερμηνεία καταστάσεων με κεντρικό θέμα τον γυναικείο ψυχισμό και τον κόσμο του θεάματος, θέτοντας την δράση και την αντίδραση στο σταυροδρόμι των συμβιβασμών, υπό όρους όμως. Είναι η ταινία που καθιέρωσε τον σκηνοθέτη στους αξιόλογους και σκεπτόμενους Αμερικανούς δημιουργός της 7ης Τέχνης και για μένα προσωπικά, βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα των αριστουργημάτων.

«Η ζωή είναι μια κωμωδία με βάναυσο τρόπο ειπωμένη», λέει η ατάκα της Μίρτλ στην θεατρική παράσταση. Εάν, λοιπόν, η «Παράσταση Αρχίζει» του Μπομπ Φόσε το 1979 έδωσε την θεαματική, μιούζικαλ εκδοχή στην μεταφυσική διάσταση της ανθρώπινης ζωής και του θανάτου με πρωταγωνιστή έναν άνδρα από τον χώρο του θεάματος, δυο χρόνια πριν, ο Τζον Κασαβέτις με την «Νύχτα Πρεμιέρας» πρόσφερε αξιοθαύμαστα την ρεαλιστική και μεταφυσική διάσταση του πανδαμάτορα χρόνου και το πως επιδρά σε μια επιτυχημένη γυναίκα από τον χώρο του θεάματος. Μην την χάσετε!


Photo Gallery: «Νύχτα Πρεμιέρας»

«Τα 400 Χτυπήματα»
«Αδέρφια σε Σύγκρουση»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/