InTownPost

Ακολουθήστε μας :

28
Κυρ, Νοε
Tο διάβασαν 788 άτομα (788 Views)

«M*A*S*H*»

MASH2222-ITP0009_20210826-032808_1


«M*A*S*H*»

Είδος: Σάτιρα

Παραγωγή: Η.Π.Α. (1970) – Έγχρωμο σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία : Ρόμπερτ Άλτμαν

Με τους: Ντόναλντ Σάδερλαντ, Έλιοτ Γκουλντ, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Τομ Σκέριτ, Σάλι Κέλερμαν, Ρότζερ Μπόουμαν, Ντέιβιντ Άρκιν, Φρεντ Γουίλιαμσον

Διακρίσεις: Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου (1971) – Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας Κωμωδία, Μιούζικαλ - 3 βραβεία Bafta: Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ταινίας, Μοντάζ – Χρυσός Φοίνικας Κανών (1970)

Διάρκεια: 116'

Διανομή: Odeon


Μία ομάδα χειρουργών υπηρετεί στο «M*A*S*H*» (Mobile Army Surgical Hospital), ένα κινητό στρατιωτικό νοσοκομείο κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Κορέας.

Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην καθημερινή φρίκη που αντιμετωπίζουν, σύντομα υιοθετούν ένα «διαφορετικό» τρόπο ζωής και μεταλλάσσουν την θητεία τους σε μία ανεπανάληπτη σουρεαλιστική περιπέτεια. Μπροστά στην παράνοια του πολέμου, οι ήρωες της ταινίας χρησιμοποιούν το καθαρό χιούμορ τους ως το μοναδικό τους όπλο και ανακαλύπτουν πως ακόμα και στις χειρότερες καταστάσεις υπάρχει χώρος για ένα χαμόγελο.



Με τον πόλεμο του Βιετνάμ να αλλάζει άρδην την κοινωνικοπολιτική χάρτα των Η.Π.Α. το 1970, εις εκ της θρυλικής πεντάδας των μουσάτων που έδωσαν το φιλί ζωής στο ετοιμοθάνατο Χόλιγουντ (Σπίλμπεργκ, Άλτμαν, Λούκας, Κόπολα, Σκορσέζι), ο πιο μεγάλος σε ηλικία και πιο μπίτνιγκν τύπος της συντροφιάς, ο Ρόμπερτ Άλτμαν, στο επιχειρησιακό θέατρο του πολέμου της Κορέας στήνει την δική του βοή, τσαλακώνοντας ανατρεπτικά και με σατιρική αισθητική τα αστέρια και τις κοκκινόασπρες γραμμές του αμερικανικού κράτους. Το «M*A*S*H*» είναι η νοοτροπία και το κοινωνικό ψυχογράφημα των Η.Π.Α., στα σέβεντις, αποτυπωμένη έξοχα στους χαρακτήρες των ηρώων, που απαρτίζουν το κινητό, στρατιωτικό χειρουργείο, κάτι, που επιτρέψτε μου να γράψω, ότι ως νοοτροπία είναι η ίδια έως σήμερα. Εν μέσω πολέμου, χειρουργικών επεμβάσεων ζωής και θανάτου για τους τραυματισμένους στρατιώτες, οι άνδρες ιατροί αποκαλύπτουν όλη την κακοφωνία του αμερικανικού πολιτισμού.

Ο στυλίστας Ρόμπερτ Άλτμαν, βασισμένος σε ένα άγνωστο, κορεάτικο μυθιστόρημα, που σατιρίζει την ζωή στις ένοπλες δυνάμεις, τα ρίχνει χύμα και τσουβαλάτα διαθέτοντας ευέλικτα το εργαλείο τού χιούμορ για να αναρριχηθεί από τις πλαγιές της μαύρης σάτιρας, φτάνοντας έως την κορφή του ξεμπροστιάσματος και του χαβαλέ. Πολλοί είναι αυτοί που χαρακτήρισαν την ταινία αντιπολεμική, κάτι που αληθεύει εν μέρει. Ο Άλτμαν πολέμησε στον δεύτερο μεγάλο πόλεμο ως πιλότος της πολεμικής αεροπορίας σε μαχητικό αεροσκάφος να λαμβάνει μέρος σε πάνω από πενήντα, δύσκολες αποστολές. Ήταν κατά του ανώφελου πολέμου της Κορέας και του Βιετνάμ, που αποσκοπούσαν σε εντελώς σκοτεινά συμφέροντα της οικονομικής ελίτ και όχι να διασώσουν τα ασιατικά κράτη από την κομουνιστική λαίλαπα. 

Η ταινία είναι η απόλυτη φωτογραφία αποφοίτησης στο ιστορικό άλμπουμ μιας εποχής που χάραξε βαθιά το κοινωνικό και το πολιτισμικό γίγνεσθαι, όταν η Αμερική, έπειτα από το τρωτό «bigger than life», αναζητούσε μάταια ξανά την προσωπική της ταυτότητα. Απλά ο πόλεμος, συνήθως, είναι το κατάλληλο ντεκόρ με τις «σωστές» συνθήκες για να αποκαλύψει ο άνθρωπος τον καλύτερο ή τον χειρότερο εαυτό του, παρότι οι ήρωες είναι θεράποντες ιατροί και όχι πολεμιστές. Η δική τους μάχη είναι να κρατήσουν στην ζωή τους φαντάρους και η προσωπική τους απονεύρωση από την ακύρωση της ζωής και τον όλεθρο είναι το χιούμορ στα όρια της καφρίλας, του σεξισμού, του γυναικείου εξευτελισμού, του αλκοολισμού, της θρησκείας, της ομοφυλοφιλίας, όπως έμαθαν και εκπαιδεύτηκαν από την αυστηρή, Αγγλοσαξωνίδα μαμά πατρίδα.

Το «M*A*S*H*» με την υπέροχη έναρξη του, να συστήνει στους θεατές το αληθινό πρόσωπο της ανθρώπινης ιστορίας, όσο ακριβώς διαρκεί το εξαιρετικό τραγούδι «Suicide is Painless» σε μουσική του Τζόνι Μάντελ και στίχους του σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άλτμαν, ειδικά γραμμένο για την ταινία και έπειτα για την επιτυχημένη, ομότιτλη τηλεοπτική σειρά, ανέδειξε τους πρωταγωνιστές της ιστορίας σε ηθοποιούς πρώτου μεγέθους με λαμπρές καριέρες στην συνέχεια, όπως αυτή του Ντόναλντ Σάδερλαντ, του Έλιοτ Γκουλντ, του Ρόμπερτ Ντιβάλ. Μην την χάσετε!


Photo Gallery: «M*A*S*H

«Annette»
«Candyman»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/