29
Κυρ, Νοε

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

Ξεκίνησε πρόβες η νέα παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος «Η δολοφονία του Μαρά» του Πέτερ Βάις σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη

Ξεκίνησε πρόβες η νέα παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος«Η δολοφονία του Μαρά» του Πέτερ Βάις, που θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών το Νοέμβριο.

Δύο μεγάλες προσωπικότητες της Γαλλίας του 18ου αιώνα, ο Ζαν Πωλ Μαρά και ο Μαρκήσιος ντε Σαντ «συναντώνται» σκηνικά στο θεατρικό έργο του Πέτερ Βάις Η καταδίωξη και η δολοφονία του Ζαν-Πωλ Μαρά όπως παίχτηκε απ' το θεατρικό όμιλο του Ασύλου του Σαραντόν, με τη διεύθυνση του Κυρίου Ντε Σαντ, σε μια παράδοξη συνθήκη «θεάτρου μέσα στο θέατρο».

Ο Πέτερ Βάις, αντλώντας τα υλικά του από πραγματικά ιστορικά γεγονότα, δημιουργεί ένα πολυδιάστατο έργο που δρα ταυτόχρονα σε πολλαπλά επίπεδα, αξιοποιώντας τα εργαλεία του πολιτικού θεάτρου με τον δικό του μοναδικό και ευρηματικό τρόπο. Στο έργο, η δολοφονία του Μαρά σκηνοθετείται από τον Σαντ και παρουσιάζεται στα λουτρά του ιδρύματος του Σαραντόν, από τρόφιμους του ψυχιατρείου. Τα τρία πρόσωπα, ο Σαντ, ο Μαρά και η Κορντέ, μάχονται για την ελευθερία -μια έννοια που για τον καθένα έχει διαφορετική σημασία. Τελικά, ποιος είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί η απελευθέρωση του λαού; Η επανάσταση και οι συνεχείς εκτελέσεις των εκμεταλλευτών του; Η δολοφονία των υποτιθέμενων απελευθερωτών του; Η ηρωική αυτοθυσία ή το συνεχές κυνήγι προσωπικών ηδονών; Οι αντικρουόμενες θέσεις των προσώπων, με φόντο την επικείμενη δολοφονία, αποτυπώνουν σκηνικά έναν έντονο φιλοσοφικό διάλογο που ο απόηχός του φτάνει μέχρι σήμερα και μας θέτει μπροστά στα μεγάλα ζητήματα που καλούμαστε κάθε φορά να παίρνουμε θέση: τα όρια της ελευθερίας και τη σχέση ατομικής και συλλογικής ευθύνης.

Ο Πέτερ Βάις, γεννήθηκε στη Γερμανία το 1916. Από το 1939 έζησε στη Στοκχόλμη όπου και πήρε τη σουηδική υπηκοότητα. Στρατευμένος συγγραφέας, εμπλεκόταν ενεργά στην πολιτική ζωή, παίρνοντας καθαρές θέσεις με τις δημόσιες τοποθετήσεις του.Η Δολοφονία το Μαρά είναι το έργο που τον έκανε γνωστό, κυρίως μέσω της εξαιρετικής σκηνοθεσίας του Πήτερ Μπρουκ στο θέατρο, που στη συνέχεια μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Με έντονες επιρροές κυρίως από το θέατρο του Μπρεχτ, αλλά και του Αρτώ, δημιούργησε το προσωπικό του στυλ γραφής με το οποίο καταφέρνει μέχρι και σήμερα να μας κάνει να ξανασκεφτούμε πάνω στις βεβαιότητές μας.

Ο Κοραής Δαμάτης επιστρέφει με την σκηνοθεσία του στο ίδιο έργο, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά το ανέβασμα της Δολοφονίας του Μαρά στο Εθνικό Θέατρο (1989), επιχειρώντας μια νέα προσέγγιση, εμπλουτισμένη με τη γνώση και την εμπειρία των χρόνων αυτών αλλά και μια ανάγνωση υπό το πρίσμα των σημερινών πολιτικών και κοινωνικών συνθηκών. 

Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης

Διανομή:

Μαρκήσιος Ντε Σαντ: Κώστας Σαντάς

Ζαν Πωλ Μαρά: Δημήτρης Σιακάρας

Σιμόνη Εβράρ: Άννη Τσολακίδου

Σαρλόττα Κορνταί: Μαριάννα Πουρέγκα

Ντυπερρέ: Ορέστης Παλιαδέλης

Ζακ Ρου: Δημήτρης Μορφακίδης

Τελάλης: Θάνος Φερετζέλης

Κουλμιέ: Δημήτρης Τσιλινίκος

Κυρία Κουλμιέ: Γιολάντα Μπαλαούρα

4 Τραγουδιστές, Τουρλουρού, Γλουγλού, Κοκορίκος, Αηδόνα: Κωστής Δαμάκης, Σοφία Καλεμκερίδου, Νίκος Καπέλιος, Νίκος Κουσούλης

Ασθενείς: Λευτέρης Αγγελάκης, Μαίρη Ανδρέου, Λουκία Βασιλείου, Μάνος Γαλανής

Ελένη Γιαννούση, Γιάννης Γκρέζιος, Λευτέρης Δημηρόπουλος, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Στέλιος Καλαϊτζής, Γιάννης Καραμφίλης, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Χρήστος Μαστρογιαννίδης, Μαρία Μπενάκη, Χρίστος Νταρακτσής, Σταυριανή Παπαδάκη, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Κατερίνα Πλεξίδα, Κατερίνα Σισίννι, Ευανθία Σωφρονίδου, Φωτεινή Τιμοθέου, Νίκος Τσολερίδης.

Εισαγωγικές εξετάσεις Ανώτερης Δραματικής Σχολής «...
Πάμε πάλι θέατρο ! Το 2ο spot της Ένωσης Θεατρικών...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares