InTownPost

Ακολουθήστε μας :

13
Κυρ, Ιουν
Tο διάβασαν 48 άτομα (48 Views)

«Η Ωραία της Ημέρας»

BELL33-ITP01EXON01


«Η Ωραία της Ημέρας»

(Belle de Jour)

Είδος: Κοινωνικό

Παραγωγή: Γαλλία, Ιταλία (1967). Έγχρωμο, επανέκδοση με ολοκαίνουργιες ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία: Λουίς Μπουνιουέλ

Με τους: Κατρίν Ντενέβ, Ζαν Σορέλ, Μισέλ Πικολί

Διάρκεια: 101'

Διακρίσεις: Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας 1967

Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους: Σινέ Ριβιέρα (πλατεία Εξάρχεια) - Σινέ Ζέφυρος (Πετράλωνα) - Σινέ Όασις (Παγκράτι)

Διανομή: Bibliotheque


Ο έγγαμος βίος της Σεβερίν (Kατρίν Ντενέβ – υπέροχη) δείχνει να κυλά όμορφος και ήρεμος, εκτός από την ερωτική της ζωή. Παρά τη μεγάλη αγάπη που τρέφει για τον γιατρό σύζυγό της Πιέρ (Ζαν Σορέλ - καλός) δεν μπορεί να φτάσει μαζί του στην ερωτική ολοκλήρωση. Έτσι, γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής, με το ψευδώνυμο «Ωραία της Ημέρας».

Εκεί εκπληρώνει όλες τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της, αλλά και αυτές των πελατών της. Όσο περισσότερο επιδίδεται σε αυτές, τόσο πιο τρυφερή γίνεται με τον άντρα της.


Αν και έχουν προηγηθεί 37 χρόνια ένδοξης κινηματογραφικής καριέρας, όπου ο φακός του Λουίς Μπουνιουέλ χαρτογράφησε όσο κανένας άλλος την ολισθηρότητα και την ψυχοσύνθεση των αστών σε ταινίες αξέχαστες και αναντικατάστατες στην αφήγηση και τις τεχνικές τους, πάραυτα η «Ωραία της Ημέρας», σε μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων κινηματογραφόφιλων, είναι η ταινία που θα απαντήσουν ως την γνωστότερη του. Φιλμαρισμένη 10 έτη πριν παραδώσει το κύκνειο άσμα του: «Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου» (διαβάστε την κριτική της ταινίας εδώ), ο Μπουνιουέλ στρώνει επιμελώς το κρεβάτι της ψυχανάλυσης και αφήνει την ωραία κοιμωμένη αστή να φαντασιωθεί ελεύθερα κάθε απαγορευμένο ερωτικό καρπό. Στήνει το ομορφότερο κινηματογραφικό παιχνίδι πραγματικότητας και ερωτικής φαντασίωσης, απελευθερώνοντας το μυαλό της όμορφης και βολεμένης Σεβερίν να βιώσει τα βίτσια της και τον ανεκπλήρωτο πόθο σε έναν ατέρμονα ερωτικό κύκλο που χάνεται η αλήθεια και η ψευδαίσθηση.

Διάσημο για τον τολμηρό ερωτισμό του, το μυθιστόρημα του Κεσέλ μάς προσφέρει ένα μοναδικό πορτρέτο της γυναικείας ψυχής. Το βιβλίο, που κυκλοφόρησε το 1928, κατηγορήθηκε κατ' επανάληψη για πορνογραφία και σαδομαζοχισμό, αλλά επικεντρώνεται στην παναγαθοσύνη της ηρωίδας του, καθώς αυτή μετατρέπει το θεσπέσιο σώμα της σε εργαλείο ηδονής, αλλά επιτρέπει να ανθίσει στα βάθη της ψυχής της μια ακατάβλητη αγάπη για τον άντρα της, τον οποίο προδίδει καθημερινά. Η μεθυστική Κατρίν Ντενέβ ή αλλιώς ο ο πάγος που καίει, όπως εύστοχα την χαρακτηρίζουν, είναι σε ηλικία 24 χρόνων και ήδη έχει χαράξει μια 10ετή επιτυχημένη παρουσία σε ταινίες που σήμερα είναι κλασικές, αλλά ο Μπουνιουέλ ήταν αυτός που την απογείωσε, προσφέροντας της το άνθος της «Ωραίας της Ημέρας».

Όταν ερωτήθηκε ο «άτακτος» Ισπανός δημιουργός ποιες είναι οι πραγματικές σκηνές και ποιές είναι οι φαντασιώσεις της Σεβερίν στην ταινία, ο σκηνοθέτης, αν και δεν επιθυμούσε να δίνει εξηγήσεις, τελικά απάντησε, πως: «Η θολούρα της πραγματικότητας και της φαντασίας, ήταν αυτό που με ώθησε να γυρίσω την ιστορία. Εγώ ο ίδιος, μέχρι το τέλος δεν μπορώ να σας πω ποιά είναι η πραγματικότητα και ποια είναι η φαντασίωση στην ταινία. Για μένα είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα». Και η ταινία αρχίζει όπως ακριβώς τελειώνει, με μια φαντασίωση.


Photo gallery: «Η Ωραία της Ημέρας»
«Παγιδευμένοι»
«Ανάμεσά Μας»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/