InTownPost

Ακολουθήστε μας :

25
Κυρ, Ιουλ
Tο διάβασαν 50 άτομα (50 Views)

«Η Συνομιλία»

3


«Η Συνομιλία»

(The Conversation)

Είδος: Θρίλερ

Παραγωγή: Η.Π.Α. (1974) – Έγχρωμο, σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία: Φράνσις Φορντ Κόπολα

Με τους: Τζιν Χάκμαν, Τζον Καζάλ, Αλεν Γκάρφιλντ, Σίντι Γουίλιαμς

Διάρκεια: 113'

Διακρίσεις: Χρυσός Φοίνικας και Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής φεστιβάλ Κανών 1974 - 2 Βραβεία Bafta: Ήχου και Μοντάζ

Προβάλλεται στους θερινούς κινηματογράφους: «Βοξ» (Εξάρχεια) – «Ζέφυρος (Πετράλωνα) – «Όασις» (Παγκράτι)

Διανομή: Bibliotheque


Ο μοναχικός Χάρι Κολ (Τζιν Χάκμαν – χάρμα οφθαλμών) ασχολείται με τις παρακολουθήσεις, σε μια εποχή που βασιλεύουν οι θεωρίες συνωμοσίας. Ουσιαστικά δε έχει προσωπική ζωή. Η ύπαρξή του είναι ένα ανακάτεμα από αναμνήσεις, υποψίες για τα πρόσωπα με τα οποία συνδέεται, μεταφυσικούς φόβους και σκόρπιες συνομιλίες εκείνων που παρακολουθεί.

Ο διευθυντής μιας πολυεθνικής (Χάρισον Φορντ) όταν αναθέτει στο Κολ να καταγράψει τις συζητήσεις ενός άνδρα και μιας γυναίκας, ο εσωτερικός του κόσμος αναστατώνεται. Η συνομιλία μιλά καθαρά για επικείμενη δολοφονία και ο Χάρι θα αναγκαστεί να παραβεί τις δικές του αρχές προστασίας, προκειμένου να αποτρέψει το μοιραίο. Σύντομα όμως αρχίζει να υποψιάζεται ότι και ο ίδιος παρακολουθείται.


Δυο χρόνια μετά από το έπος του πρώτου «Νονού» το 1972, όπου την ίδια χρονιά με την προβολή του «Νονού 2», βγαίνει παράλληλα και η «Συνομιλία» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, ταινία που έθεσε τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ στις κατηγορίες: «Πρωτότυπου Σεναρίου», «Ήχου» και «Μοντάζ». Στον απόηχο του σκανδάλου Γουότεργκεϊτ (Watergate) των Η.Π.Α., όταν οι «κοριοί» παρακολούθησης ξήλωσαν από τον προεδρικό θώκο τον Ρίτσαρντ Νίξον το 1972, η «Συνομιλία» του Κόπολα ξελαμπικάρει την θολή διάσταση στους θεατές, ότι όλα παρακολουθούνται και οι κυβερνήσεις γνωρίζουν τα πάντα για τους πάντες με τον πιο απλό τρόπο, αυτόν της χρήσης ενός «κοριού». Το παρατσούκλι, άλλωστε, του θρυλικού Χάρι Κολ, από το σινάφι του είναι: «The best «bug» of West Coast» (ο καλύτερος κοριός της δυτικής ακτής) και ο αειθαλής Τζιν Χάκμαν, το επιβεβαιώνει περίτρανα.

Μοναχική, ανδρική φιγούρα με το αντιαισθητικό, συντηρητικό μουστάκι, λιγομίλητος, παράξενος και μυστικοπαθής, απόκοσμος, κλειστός και, παράλληλα θεοσεβούμενος να φορά συνεχώς το άθλιο, μεταλλικού χρώματος αδιάβροχο, περιφέρεται με τους εσωτερικούς του δαίμονες σκιώδης και μυστήριος σαν απόκοσμος, ψυχοπαθής ήρωας σε φιλμ noir, συνοδευόμενος από την μουσική του οσκαροβραβευμένου συνθέτη Ντέιβιντ Σιρ. Ο Κολ παίζει τζαζ με το σαξόφωνο ολομόναχος στο απέριττο διαμέρισμα του, είναι απότομος και αυστηρός με τον συνεργάτη του Σταν (ο αείμνηστος Τζον Καζάλ – ο Φρέντο Κορλεόνε στον «Νονό»), αλλά και με την μοναχική Έιμι (Τέρι Καρ), που στο τέλος όλοι τον εγκαταλείπουν.

Ο Κόπολα παίζει με τον ήχο, τις ηχογραφημένες φωνές, να λειτουργούν σαν φαντάσματα, τις ιστορίες των ανθρώπων, την διάρρηξη της ανθρώπινης ελευθερίας, την ηθική και τέλος με την τρέλα, απιθώνοντας το βαρύ φορτίο αγόγγυστα στην δυναμική του «ατσάλινου», εκρηκτικού ηθοποιού Τζιν Χάκμαν. Εκτός από τον Τζον Καζάλ που πρωταγωνιστεί στον «Νονό», πέρασμα στην ταινία κάνει μια ακόμα μορφή της φαμίλιας Κορλεόνε, ο Ρόμπερτ Ντιβάλ, ενώ ο 32χρονος Χάρισον Φορντ εμφανίζεται σε μικρό ρόλο, πριν ακόμα φορέσει την στολή του Χαν Σόλο στο «Star Wars».

Για την κινηματογραφική ιστορία να αναφέρουμε, πως ο Τζιν Χάκμαν έμαθε να παίζει σαξόφωνο ειδικά για τις ανάγκες της ταινίας, το δε σενάριο το είχε γράψει ο Κόπολα από το 1966, αλλά αδυνατούσε να βρει χρηματοδότηση. Όταν ο «Νονός» το 1972 έσπασε τα ταμεία κατάφερε να γυρίσει την ταινία.

«Συνομιλία» με το άριστο παρελθόν του αμερικανικού σινεμά, που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή αμείωτο για χρόνια, αφού στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής είναι ο Φράνσις Κόπολα και ο Τζιν Χάκμαν.


Photo gallery: «Η Συνομιλία»

«Οδός Μαλχόλαντ»
«Spiral: Ο Θρύλος του Saw»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/