InTownPost

Ακολουθήστε μας :

26
Κυρ, Σεπ
Tο διάβασαν 209 άτομα (209 Views)

«Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα»

The-double-life-of-Veronique-12


«Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα»

(La Double Vie de Veronique)

Είδος: Κοινωνικό δράμα

Παραγωγή: Γαλλία, Πολωνία, Νορβηγία (1991) – Έγχρωμο, σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία: Κριστόφ Κισλόφσκι

Με τους: Ιρέν Ζακόμπ, Φιλίπ Βολτέρ, Σαντρίν Ντιμάς

Διακρίσεις: Φεστιβάλ Κανών 3 βραβεία: Γυναικείου Ρόλου (Ιρέν Ζακόμπ) – Fipresci και Οικουμενικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στον Κριστόφ Κισλόφσκι

Διάρκεια: 98'

Προβάλλεται στους θερινούς κινηματογράφους: «Αθηναία» (Κολωνάκι) - Πέμπτη – Τετάρτη ώρα: 21:00'

«Αμίκο» (Χαλάνδρι) Πέμπτη – Τετάρτη ώρα: 22:30'

«Όασις» (Παγκράτι) Πέμπτη – Τετάρτη ώρα: 21:00' και 23:00'

Διανομή: Summer Classics


Η Βερόνικα είναι μια ταλαντούχα σοπράνο που ζει στην Πολωνία, ενώ η Βερονίκ που της μοιάζει σαν δίδυμη αδερφή της, έχει μεγαλώσει στη Γαλλία κι επίσης ασχολείται με τη μουσική. Αγνοούν η μία την ύπαρξη της άλλης, αλλά μοιράζονται το ίδιο πάθος για τη μουσική και μια απροσδιόριστη εντύπωση ότι «δεν είναι μόνες».

Διαισθάνονται η μία την άλλη σε ένα μεταφυσικό επίπεδο, κι η Βερονίκ που διακατέχεται από μια αίσθηση ανολοκλήρωτου, αναζητά το συμπληρωματικό της κομμάτι σε μια διαδικασία εσωτερικής αναζήτησης, που σημαδεύεται από τον θάνατο της Βερόνικα.




Η πρώτη ταινία εκτός Πολωνίας του σκηνοθέτη Κριστόφ Κισλόφσκι (1941–1996), που μαζί με τον αχώριστο συνεργάτη του, τον μουσικοσυνθέτη Ζμπίγκνιεφ Πράισνερ, προσπαθούν να ερμηνεύσουν στους κινηματογραφόφιλους, από την δική τους σκοπιά, την αθέατη και αρραγή σύνδεση των ανθρώπων μεταξύ τους, ανεξαρτήτου φύλου και ηλικίας. Η φιλοσοφική ανάλυση του ενιαίου συνδετικού, συστήματος των έμψυχων ανθρώπων της Γης, που αναπτύχθηκε ως βασική αρχή της δημιουργίας στις προσωκρατικές σχολές και κατόπιν στις πλατωνικές και δη τις νεοπλατωνικές των ελληνιστικών χρόνων, υποπίπτει αλληγορικά και απόλυτα χριστιανικά στην οπτική του Πολωνού σκηνοθέτη με την Ρωμαιοκαθολική γαλούχηση, αγνοώντας, αρκετές φορές, μετασχηματίζοντας κάποιες άλλες, βασικά, κύρια σημεία της ανθρώπινης οντότητας σε φιλοσοφικό πεδίο. Πρώτον απ΄ όλα, ότι η ανθρώπινη ψυχή δεν διαθέτει δυισμό, αλλά η ανθρώπινη οντότητα τριαδικότητα. Ένα τεράστιο κεφάλαιο, που ο χώρος δεν επιτρέπει την ανάλυση του.

Εγκλωβισμένος , λοιπόν, ο Κισλόφσκι στις χριστιανικές δοξασίες που τιμά τα μάλα σε όλες τις ταινίες του, ακόμα και σε αυτές με το ρεαλιστικό υπόβαθρο, κατασκευάσει μια άρτια, καλλιτεχνική εκδοχή της ανθρώπινης φύσης με κοινό σημείο εκπόρευσης, όπως είναι η μουσική στην συγκεκριμένη, σημείο που το απογειώνει ο συνθέτης Ζμπίγκνιεφ Πράισνερ, αναμειγνύοντας το πλατωνικό Εν Ον που διαχωρίστηκε στα δυο, αλλά και την θρησκευτική μεταφυσική στην ήπια θεώρηση του πρωτοχριστιανικού αποκρυφισμού για να διευθετήσει δίκαια στο δοξαστικό βάθρο της αιωνιότητας την αθανασία της ανθρώπινης ψυχής. Ένα έξυπνο κλείσιμο του ματιού, τόσο στην αρχαία ελληνική γραμματεία, όσο και στην παπική τιάρα. Δύσκολα, βέβαια και απαιτητικά τα ύδατα που ο Πολωνός επέλεξε να ταξιδέψει με το μεταφυσικό δοκίμιο της «Διπλής Ζωής της Βερόνικα» και για να αποφύγει τους αθέατους υφάλους, τους σκοπέλους εν μέσω κακοκαιρίας και να διασωθεί το δημιούργημα του - κινηματογραφικά αν μη τι άλλο είναι εξαιρετικό - επεξεργάζεται άριστα στο σενάριο την ρότα των αφαιρετικών και ανεξήγητων φαινομένων που συμβαίνουν στις δυο όμοιες μορφολογικά ηρωίδες, που ως χρήση ευκολίας και κατανοήσεως της ιστορίας είναι ίδιες.

Η Ιρένε Ζακόμπ, πραγματικά, είναι μια οπτασία στην ταινία του Κισλόφσκι, σε δυο ερμηνείες ταυτόσημες και ομοικραδασμικές μεν, με διαφορετικές προσλαμβάνουσες δε, που η Γαλλίδα Βερονίκ και η Πολωνή Βερόνικα ενοποιούν και ολοκληρώνουν την ουσία της ανθρώπινης οντότητας.


Photo gallery: «Η Διπλή Ζωή της Βερόνικα»

«Η Γεύση της Απιστίας»
«Η Νύχτα των Βρικολάκων»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/