InTownPost

Ακολουθήστε μας :

29
Πεμ, Ιουλ
Tο διάβασαν 94 άτομα (94 Views)

«Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ»

LORADUR111-ITP0332

«Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ»

Είδος: Κωμωδία, road movie

Παραγωγή: Ελλάδα (2020)

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπαβέλλας

Με τους: Μάκης Παπαδημητρίου, Μιχάλης Σαράντης, Αννα Καλαϊτζίδου, Υβόννη Μαλτέζου, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Νίκος Χατζόπουλος, Ηλίας Κουνέλας, Μαίρη Μηνά, Κρις Ραντάνοφ, Γιώργος Μπουσούνης, Αναστασία Πλέλλη, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Άγγελος Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά

Διακρίσεις: 14ο Red Rock Film Festival: Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για την Καλύτερη Ταινία Μυθοπλασίας (Grand Jury Prize, Best Fiction Feature) - Ειδική Μνεία για τη Σκηνογραφία (Srecial Achievment, Art Direction) - Διάκριση για τη Διεύθυνση Φωτογραφίας (Srecial Nominations, Best Cinematography)

Creation International Film Festival (Winter Session): Βραβείο Καλύτερης ΚωμωδίαςΣάουντρακ, Φωτισμού

International Smyrna Movie Festival: Βραβείο Καλύτερης Κωμωδίας, Πρωτότυπης Ιστορίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Α' Αντρικού Ρόλου και Β' Αντρικού Ρόλου

Διάρκεια: 98΄

Διανομή: Tulip Entertainment


Ο χωρισμένος και πατέρας ενός γιού, Αντώνης Τιτσάνης (Μάκης Παπαδημητρίου – καλός) και ο Χρήστος Φερτάκης (Μιχάλης Σαράντης – καταπληκτικός) είναι δύο φίλοι που συγκατοικούν σε ένα μικρό διαμέρισμα στην Αθήνα. Άνεργοι και πλήρως αποκομμένοι από τον κοινωνικό τους περίγυρο τα βγάζουν πέρα όπως μπορούν, με τα ελάχιστα έσοδα από τις μικροδουλειές που κάνουν ή με τα χρήματα από το ταμείο ανεργίας που εισπράττει ο Χρήστος. Τους δυο ήρωες ενώνει ο κοινός, πλατωνικός έρωτας που μοιράζονται για την Λώρα Ντουράντ, μια μυθική πορνοστάρ της δεκαετίας του '90, τα ίχνη της οποίας έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς.

Όταν τα πράγματα στη ζωή τους πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο, οι φίλοι αποφασίζουν να πάνε κόντρα στην τύχη τους, λαμβάνοντας την μεγάλη απόφαση να ξεκινήσουν την αναζήτηση της χαμένης Λώρα.


Η στάμπα στη μακό μπλούζα που φοράει ο Χρήστος Φερτάκης στην αρχή της ταινίας γράφει: «They Live We Sleep», δηλαδή, «ζουν ανάμεσά μας, εμείς κοιμόμαστε» και αυτή είναι η πραγματική αλήθεια. Μια αλήθεια, που ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μπαβέλλας την μετουσιώνει σε ένα παραμύθι αναζήτησης ανάμεσα σε δυο ενήλικες, που ζορίζονται να προσαρμοστούν στην βασανιστική, ακυρωτική καθημερινότητα, εγκλωβισμένοι στην αδιέξοδη επιβίωση των κρατικών επιδομάτων και της «μαύρης», ευκαιριακής εργασίας. Μια πατρίδα που όρθωσε μεγαλόπρεπα το σκοτεινό της βασίλειο διαγράφοντας με τεράστιο μαύρο «χι» το παρών και το μέλλον των ανθρώπων της και δη των νέων ανθρώπων. Μοναδική διέξοδος η φαντασιακή διάσταση ή ο θάνατος, λένε οι καλοί παραμυθάδες. Ο Μπαβέλλας επέλεξε το πρώτο, κρατώντας αναμμένο τον λύχνο και στο δεύτερο, στήνοντας  μια οδύσσεια, ένα road movie στην Κολχίδα, δημιουργώντας έναν τρελό κύκλο αναζήτησης για να καταλήξει το ταξίδι των δυο φίλων στο ίδιο ακριβώς σημείο, όπως ο «Αλχημιστής» του Πάολο Κοέλιο. Το ταξίδι και τα οφέλη του έχουν την μέγιστη σημασία και όχι η λύση του, καθώς οι απαντήσεις, ως γνωστόν, βρίσκονται πάντα δίπλα μας, αλλά χρειάζεται η μυητική ορθοδρομία για να τις ανακαλύψουμε. Και εκεί στην ολοκλήρωση του τόξου είναι που αφυπνίζεσαι.

Η πυξίδα των δυο ηρώων είναι στραμμένη στον Βορρά και στη οπτασία της διάσημης πορνοστάρ της δεκαετίας του '90, Λώρα Ντουράντ, που φαντασιωνόντουσαν οι δυο φίλοι στα εφηβικά, νεανικά χρόνια τους, να την λατρεύουν ως θεά επί γης, επιθυμώντας να ανακαλύψουν τι συνέβη στην αγαπημένη τους πρωταγωνίστρια και χάθηκε ξαφνικά από το «καλλιτεχνικό» στερέωμα. Αληθινή η επιθυμία για την ανακάλυψη της αλήθειας ή βολικό πρόσχημα για απόδραση από την πραγματικότητα; Ό,τι και είναι από τα δυο, η καταπιεσμένη τεστοστερόνη της εφηβίλας επανέρχεται δυναμικά στα βιολογικά σώματα των δυο ενηλίκων και το ταξίδι τους αποκτά μυθικές διαστάσεις μέσα από την στρωτή και ευανάγνωστη μεταφυσική διάθεση του ανθρώπου που θέλει να αγγίξει το πεδίο του δαήμονα, έστω κι αν στρογγυλοκάθεται πετώντας στο μαγικό χαλί των κλισέ, που όμως χρειάζονται το χιούμορ και την ανάλογη αγοροκαφρίλα για να αναπνεύσουν εύρυθμα.

Ο Μάκης Παπαδημητρίου σε γνώριμα νερά διαχειρίζεται το θέμα εκφραστικά και ατακοδόρικα με το γνωστό του στιλ, ενώ ο Μιχάλης Σαράντης πιο προσγειωμένα αλλά καθολικά ενταγμένος στην κορύφωση της τρέλας, πλάι στον αλλοπαρμένο φίλο του, ακολουθεί την οδό του παραδόξου. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μπαβέλλας απλώνει στον ψυχρό, γκρίζο τοίχο το προσωπικό του φαντασιακό, χιουμοριστικό, ενίοτε δραματικό του ταπισερί και με το ασύλληπτο μοντάζ του Γιώργου Γεωργόπουλου (ο σκηνοθέτης της πρόσφατης ταινίας «Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό»), αλλά και την εύστοχη, μουσική εισβολή του Γιώργου Μπουσούνη, ροκάρει στην ράχη του κινηματογραφικού πολυκέφαλου τέρατος, χρησιμοποιώντας έντεχνα όλα τα είδη του σινεμά, από το cult sci fi και το noir, έως το buddy movie και το γουέστερν. Όχι, δεν αντιγράφει, ούτε μιμείται, απλά συνομιλεί με ό,τι αγάπησε στην 7η Τέχνη, ανασύροντας την ευκαιρία να μεταδώσει την προσωπική του διαλεκτική, που είναι αυτή των ονείρων και της δυνατότητας να παραμένεις παντοτινά νεανίας.

Αγοροταινία, θα ψελλίσουν οι περισσότεροι δικαιολογημένα. Πιθανώς ναι. Έχει σημασία το φύλο στην αδάμαστη επιθυμία να ανακαλύπτεις αυτό που σου έκλεψαν ώρα βαθέως ύπνου νυχτερινή και το πέταξαν ευθαρσώς και συνωμοτικά στον κάδο των αχρήστων; Ο Δημήτρης Μπαβέλλας το βρίσκει στην χωματερή πριν την ανακύκλωση και το προσφέρει με την καρδιά του στον θεατή να το κάνει ξανά δικό του.


Photo Gallery: «Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ»

«Η Πρώτη Αγελάδα»
«Ο Κατάσκοπος του Ψυχρού Πολέμου»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/