InTownPost

Ακολουθήστε μας :

13
Κυρ, Ιουν
Tο διάβασαν 28 άτομα (28 Views)

«Κρουέλα»

04_cruella_dtlr1_4k_r709f_still.087597


«Κρουέλα»

(Cruella)

Είδος: Κοινωνικό, μαύρη κωμωδία

Παραγωγή: Η.Π.Α. (2020)

Σκηνοθεσία: Κρεγκ Γκιλέσπι

Με τους: Έμα Στόουν, Έμα Τόμσον, Τζόελ Φράι, Μάικλ Στρονγκ, Πολ Γουόλτερ Χάουζερ

Διάρκεια: 134΄

Διανομή: Feelgood Entertainment

Βρισκόµαστε στο Λονδίνο του 1970, η πανκ και η γκλαμ ροκ επανάσταση είναι στο απόγειό της. Η νεαρή Εστέλα, ένα ορφανό κορίτσι µε κοφτερό µυαλό και αιχµηρό ένστικτο επιβίωσης, ονειρεύεται να αναδειχθεί σε διάσηµη σχεδιάστρια µόδας. Μια µέρα, το ταλέντο της γίνεται αντιληπτό από τη θρυλική φασιονίστα και υστερικά σικ, Βαρόνη φον Χέλµαν.

Η σχέση τους θα πυροδοτήσει µια σειρά από γεγονότα και αποκαλύψεις που θα αναγκάσουν την Εστέλλα να ενστερνιστεί τη διαβολική πλευρά της και να µεταµορφωθεί στην άγρια, στιλάτη και εκδικητική Κρουέλα.



Η Ντίσνεϊ αποδομεί και απομυθοποιεί την Ντίσνεϊ. Ξεχάστε την Κρουέλα που ξέρετε. Βγάλτε από το μυαλό σας την σκυλοφάγα Κρουέλα, που ονειρεύεται πιτσιλωτό παλτό από το δέρμα των όμορφων Δαλματικών σκύλων. Συστηνόμαστε με την μικρή σε ηλικία Εστέλα που μένει πεντάρφανη και μόνη στο χαοτικό Λονδίνο, γνωρίζεται με δυο χαμίνια, τον Τζάσπερ και τον Χόρας (Τζόελ Φράι και Πολ Γουόλτερ Χάουζερ, αντιστοίχως), γίνεται κλεφτρόνι για να επιζήσουν, αλλά έχει πάθος με την μόδα, όπως η συγχωρεμένη η μητέρα της, βάζοντας σκοπό από πιτσιρίκα να γίνει το πρώτο όνομα.

Ανταμώνουμε την γυναίκα Εστέλα, που απίθανα ερμηνεύει η Έμα Στόουν, αφήνοντας μας άφωνους με την ταλεντάρα της, να κινείται στον εκπληκτικά στημένο διάκοσμο της Αγγλίας των σέβεντις. Η Εστέλα συνεχίζει να ζει αλήτικα με τους δυο φίλους της, και να σχεδιάζει, να ράβει μανιωδώς γυναικεία ρούχα, να αγαπάει τα ζώα και να διαθέτει προωθημένο γούστο, εξεζητημένη αισθητική ικανά να ανατρέψουν τους κανόνες της υψηλής ραπτικής. Το αγγλικό σύμπαν της μόδας εξουσιάζεται τυραννικά και αδέκαστα από την βασίλισσα του στιλ, την σνομπ Βαρόνη φον Χέλµαν, που υποδύεται η Έμα Τόμσον για να παραδοθούμε αμαχητί, για φορά ακόμα, σε αυτήν την μεγάλη ηθοποιό, που την εκτιμώ απεριόριστα χρόνια τώρα, γεμίζοντας και εδώ τα κινηματογραφικά πλάνα με το μεγαλείο της. Η Τόμσον δημιουργεί ένα υβριδικό χαρακτήρα ανάμεσα στην Μέριλ Στριπ από το «Ο Διάβολος φοράει Πράντα» και την καρτουνίστικη, εκδοχή της ντισνεϊκής Κρουέλα των «101 Σκυλιών της Δαλματίας», για να τον απογειώσει θριαμβευτικά. Εάν, λοιπόν, η Ντίσνεϊ κοντράρει την Ντίσνεϊ σε αυτή την ταινία, τότε και η Έμα συναγωνίζεται την Έμα στην αρένα των εντυπώσεων.

Η ταινία «Κρουέλα»  είναι απόλυτο σινεμά στον βαθμό του υπερθεάματος δίχως να γίνεται φλύαρο και να κουράζει, κάτι που έχουμε πολλά χρόνια να απολαύσουμε στην μεγάλη οθόνη, ειδικά από την Ντίσνεϊ. Σίγουρα η στόχευση της ταινίας δεν είναι μόνο το μικρό σε ηλικία κινηματογραφόφιλο κοινό, δηλαδή κάτω των δέκα ετών, αλλά και οι ενήλικες. Ο Αυστραλός σκηνοθέτης Κρεγκ Γκιλέσπι, («Εγώ, η Τόνια», «Ο Λαρς και η Κούκλα του», «Νύχτα τρόμου»), που έχει περάσει από το κοινωνικό, το βιογραφικό και το περιπετειώδες, ρομαντικό σινεμά, αλλά και από την αυλή του τρόμου, πετάει θρασύτατα το μεταξένιο τόπι υφάσματος στον κινηματογραφικό φακό χρωματίζοντας το με σκοτεινιά και λάμψη, αφήνοντας τον θεατή να κυλιστεί χορταστικά πότε στις χθόνιες, εγκληματικές σκιές του και την λυτρωτική του ηλιοφάνεια και πότε στον πόνο και τον ενθουσιασμό της ιστορίας με άψογες τεχνικές. Ως παραγωγή είναι πανάκριβη και σκίζει, κυριολεκτικώς χασέδες, καθώς διαβάζουμε και τα ονόματα της Γκλεν Κλόουζ και της Έμα Στόουν στους συμμετέχοντες, ενώ η φωτογραφία του δικού μας, βραβευμένου Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας, Νικόλα Καρακατσάνη («Εγώ, η Τόνια», «Η Συγκάλυψη», «Violet», «Μοσχαροκεφαλή»), είναι αποθεωτική, ένα χάρμα οφθαλμών. Η δουλειά στον τομέα της ενδυματολογίας είναι για σπουδή στις σχολές υψηλής ραπτικής και αισθητικά άνετα μπαίνει στις τάξεις των Καλών Τεχνών.

Αυτό όμως που σε καθηλώνει είναι το σάουντρακ της «Κρουέλα». Οι μουσικές επιλογές της βραβευμένης με Έμι Σούζαν Τζέικομπς είναι το πιο μελωδικό πάτσγουορκ των τελευταίων ετών σε κινηματογραφική ταινία, ρίχνοντας στο καναβάτσο με νοκ άουτ τον Κουέντιν Ταραντίνο μαζί και τον Γκάι Ρίτσι, που ως σκηνοθέτες προσδίδουν βαρύνουσα σημασία στα μουσικά θέματα ώστε να ματσάρονται άψογα με την θεματική των ταινιών τους. Οι μελωδικές επιλογές της Τζέικομπς, καθότι το στόρι διαδραματίζεται στην δεκαετία του '70, γδέρνουν τοίχους από την ευστοχία και από τα τραγούδια που ακούγονται, ξεκινώντας από τους Σούπερτραμπ, τον Τζόι Τεξ, την Νάνσι Σινάτρα, τους Μπι Τζις και την Νίνα Σιμόν, έως τους Λεντ Ζέπελιν σε διασκευή του «Whole Lotta Love» από την Τίνα Τάρνερ, τους Κουίν, την Σούζι Κουάτρο, τους Ρόουζ Ρόις, τον Ντέιβιντ Μπάουι, τους Μπλόντι και τους Κλας, δίχως να απουσιάζουν, βεβαίως, οι Μπίτλς, οι Ντορς, οι Άνιμαλς, οι Ντιπ Περπλ και οι Ρόλινγκ Στόουνς. Ε, η πεμπτουσία της κλάσικ ροκ και της σόουλ σε 134 λεπτά. Η «Κρουέλα» είναι ολοκληρωμένο, μεστό, θεαματικό σινεμά και στα προσεχή βραβεία Όσκαρ θα καλπάσει σαρωτικά.


Photo Gallery: «Κρουέλα»

«Ο Ράφτης»
«Ένα Ήσυχο Μέρος 2»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/