fbpx

«70 Πεντακοσάρικα»

 

 

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(70 Binladens / 70 Big Ones)      

 

 

  • Είδος: Περιπέτεια, Δράση
  • Παραγωγή: Ισπανία (2018)
  • Σκηνοθεσία: Κόλντο Σέρα
  • Με τους: Εμα Σουάρεζ, Χιούγκο Σίλβα
  • Διάρκεια: 100΄
  • Διανομή: Weird Wave

Η Ρακέλ πρέπει, πάση θυσία, να βρει 35.000 ευρώ ή αλλιώς 70 πεντακοσάευρα μέσα σε 24 ώρες, για να τα παραδώσει σε κάποιους εκμεταλλευτές που κρατούν την κόρη της. Μετά από πολλές αρνήσεις δανειοδότησης από διάφορες τράπεζες, κατορθώνει να πείσει μια τράπεζα να της χορηγήσει το δάνειο.

Την ώρα της διαδικασίας για το δάνειο, για κακή της τύχη, ορμούν στο κατάστημα μια σημαδεμένη στο πρόσωπο, πρώην φιλακόβια και ένα εξαρτημένο πρεζόνι για να ληστέψουν.  Ένας ντεντέκτιβ δολοφονείται από τον τρελαμένο τοξικομανή, καθώς ο αστυνομικός αναζητά μια μετανάστρια, η οποία βρίσκεται μέσα στην τράπεζα. Η απλή ληστεία καταλήγει σε μείζονος σημασίας θέμα για την αστυνομία με ομήρους και απειλές θανάτου.

Η Ρακέλ δεν πτοείται από τα γεγονότα γιατί πρέπει να εξασφαλίσει το χρηματικό ποσό, οπότε θα κάνει τα πάντα για να βρει και να παραδώσει τα 70 πεντακοσάευρα.

Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας είναι «70 Binladens» (70 Μπιν Λάντενς), όπως, δηλαδή, αποκαλούν οι Ισπανοί τα χαρτονομίσματα των πεντακοσίων ευρώ. Αυτή η χώρα κινηματογραφικά παθαίνει διάφορες κράμπες και κολλήματα με την σεναριακή θεματική της. Παραπάνω από μια δεκαετία το ισπανικό σινεμά βούτηξε τις κινηματογραφικές παραγωγές του στον βαλτοτόπι των θρίλερ μυστηρίου και ως θεατές γευτήκαμε κάποια ελάχιστα καλά ταινιάκια, ενώ τώρα σειρά έχει το heist genre με γαρνιτούρα την ανατροπή και την ευφυΐα λάβαρο από το μέρος των ληστών.

 Η αλήθεια είναι ότι η τηλεοπτική επιτυχία «Caza de Papel» έχει ήδη ξεκινήσει να προκαλεί, δυσάρεστες σεισμικές δονήσεις στον ισπανικό κινηματογράφο και το πρώτο θύμα είναι η εν λόγω ταινία, που κινείται σε αυτό το ύφος. Δεν είναι «Caza de Papel» τα «70 Πεντακοσάρικα», αλλά απ΄ όπου κι αν την πιάσεις μυρίζει τσίκνα από το οινομαγειρείο «Caza de Papel».

Ο Κόλντο Σέρα, που είναι καθαρόαιμος σκηνοθέτης τηλεοπτικών σειρών (χώρος που μπορείς να κάνεις ότι θέλεις δίχως να κριθείς σκληρά), παραδίδει την δεύτερη μεγάλη μήκους ταινία του σε περίοδο 13 χρόνων. Η πρώτη του είναι το αδιάφορο, δραματικό θρίλερ «Ειδυλλιακός Εφιάλτης» (Bosque de Sombras) του 2006 με πρωταγωνιστή τον Γκάρι Όλντμαν που στην χώρα μας πέρασε απευθείας στο δίκτυο του dvd.

Σκηνοθετικά η ταινία είναι άτολμη, παρά την φαινομενική δράση, με έντονα τα στοιχεία της υπερβολής να κρώζουν: «εδώ σαπουνόπερα!», ενώ το σενάριο είναι σαθρό και εντελώς παραμελημένο στον τομέα της λεπτομέρειας του. Οι όποιες έξυπνες, ας πούμε, στιγμές ξεφουσκώνουν από την έλλειψη φροντίδας και απουσία προσοχής, ειδικά με την αντιμετώπιση των αστυνομικών δυνάμεων στο γεγονός της ληστείας, αλλά και σε κάποιες μελιστάλαχτες πενιές, που θα ήθελε ο σκηνοθέτης να κερδίσει το παιχνίδι των ανατροπών, αλλά το χάνει πανηγυρικά. Με αυτά και με εκείνα η απουσία του Πορφεσόρ είναι αισθητή.