fbpx

banner αεροδρομίου

 

«Φως στο Σκοτάδι»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Light of My Life)        

 

 

  • Είδος: Δράμα επιστημονικής φαντασίας
  • Παραγωγή: Η.Π.Α (2019)
  • Σκηνοθεσία: Κέισι Άφλεκ
  • Με τους: Κέισι Άφλεκ, Άνα Πνιόβσκι, Τομ Μπάουερ, Ελίζαμπεθ Μος
  • Διάρκεια: 119’
  • Διανομή: Spentzos Film

Το ταξίδι ενός πατέρα και της ανήλικης κόρης του στην ενδοχώρα της Αμερικής ύστερα από πανδημία που εξαφάνισε τον γυναικείο πληθυσμό της Γης.

Καθώς ο πατέρας (Κέισι Άφλεκ – καλός) παλεύει να προστατέψει την μικρή Ραγκ (Άνα Πνιόβσκι – πολύ καλή), που έχει ανοσία στον ιό, την μεταμφιέζει σε αγόρι, ενώ ο δεσμός τους, αλλά και η ίδια η ανθρωπότητα δοκιμάζονται.

Να λοιπόν, που και ο έτερος αδελφός Άφλεκ συστήνεται στο κινηματογραφόφιλο κοινό από την καρέκλα του σκηνοθέτη, ντεμπουτάροντας σε μια άκρως τετραγωνισμένη ταινία που προκαλεί ενδιαφέρον στο όχι τόσο συχνά ειδωμένο, διαλογικό πεδίο της σχέσης πατέρα κόρης, αλλά και στην πολύ όμορφη δομή της παραγωγής.

Πραγματικά η ταινία με τον τρυφερό, πρωτότυπο τίτλο: «Light of My Life» (Φως της Ζωής Μου), μεταφρασμένο, για μια φορά ακόμα, ρηχότατα και άθλια στα ελληνικά: «Φως στο Σκοτάδι» με ξάφνιασε και ως πατέρας θυγατέρας τοποθέτησα τον εαυτό μου αρκετές φορές στην θέση του κινηματογραφικού κηδεμόνα της πανέξυπνης και υπέροχης 10χρονης Ραγκ που υποδύεται εξαιρετικά η ταλαντούχα πιτσιρίκα, Άνα Πνιόβσκι. Για την Πνιόβσκι, άνετα μπορούμε να γράψουμε, ότι ως παιδί θαύμα, μια νέα Τζόντι Φόστερ ανατέλλει στο κινηματογραφικό στερέωμα.

Το σενάριο και η σκηνοθεσία είναι δια χειρός του οσκαροβραβευμένου για την δραματική ταινία «Μια Πόλη Δίπλα στην Θάλασσα»,  Κέισι Άφλεκ, ο οποίος σε τούτο το υπαρξιακό δράμα επιστημονικής φαντασίας διαχειρίζεται την πατρική αγάπη, την περιπέτεια και την αγωνία για την επιβίωση με άφθονη, εσωτερική δύναμη, κάτι που ευδοκιμεί φροντισμένα στους δύσκολους διαλόγους-απαντήσεις περί ανθρωπισμού στην θυγατέρα του.

Αν και η ταινία μοιάζει αρκετά με την σκοτεινή του Τζον Χίλκοτ «Ο Δρόμος» (The Road – 2016), που ο Βίγκο Μόρντεσεν, όπως και ο Κέισι Άφλεκ, σε μια δυστοπική κοινωνία προσπαθεί να προστατεύσει τον γιο του, το «Φως στο Σκοτάδι» του Άφλεκ διαφέρει, καθώς το μήνυμα που μεταφέρει είναι εντελώς διαφοροποιημένο, μίλια μακριά τοποθετημένο από τον όποιο μηδενισμό και αφορά τον ίδιο τον άνθρωπο σε ατομικό επίπεδο παρουσίας στον πλανήτη. Ο άνδρας είναι πλασμένος για την γυναίκα και αντιστρόφως και όταν ένα από τα δυο φύλα εκλείψει από την Γη, οι μνήμες μαυρίζουν και η ισορροπία διαλύεται. Όπως συγκεκριμένα και αισιόδοξα αναφέρει στην ταινία ο πατέρας στην κόρη του: «Μην σκέπτεσαι αυτά που έχασες. Συγκεντρώσου σε αυτά που έχεις και προετοιμάσου για το μέλλον!» Αναπάντεχη κινηματογραφική έκπληξη που αξίζει να δείτε. 

Αξιολόγηση Ταiνιας

* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη