fbpx

«Φανταστικά Ζώα: Τα Εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald)

 

  • Είδος: Φαντασίας
  • Παραγωγή: Η.Π.Α., Αγγλία (2018)
  • Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γιέιτς
  • Με τους: Τζουντ Λο, Τζόνι Ντεπ, Έντι Ρέντμεϊν, Κάθριν Γουάτερστον, Νταν Φόγκλερ, Αλισον Σούντολ, Έζρα Μίλερ, Τζο Κράβιτζ, Κάλουμ Τέρνερ, Κλαούντια Κιμ, Γουίλιαμ Νέιντιλαμ, Κέβιν Γκάθρι, Κάρμεν Εχόγκο, Πόπι Κόρμπι Τουέκ
  • Διάρκεια: 134’
  • Διανομή: Tanweer

Τούτη η υπερδραστήρια, ταλαντούχα και υπερπλουσία, Αγγλίδα συγγραφέας, Τζόαν Ρόουλινγκ (πνευματική μητέρα του διάσημου, έφηβου μάγου Χάρι Πότερ) δεν έχει ησυχία. Τα βιβλία της, κατόπιν οι ταινίες, σημάδεψαν κατάστηθα σε παγκόσμιο πεδίο μια ολόκληρη γενιά έφηβων ανθρώπων, που σήμερα πια κοντεύουν τα τριάντα. Σκεπτόμενη σοφά να συνεχίσει τον θηλασμό με επική μαγεία τα καμάρια της, που ενηλικιώθηκαν με τον ήρωα Χάρι, αποφάσισε να ανοίξει ένα καινούργιο χρυσοφόρο κεφάλαιο, ως ποτεριακού prequel, μυώντας ταυτόχρονα και τους σημερινούς προέφηβους και έφηβους στα μονοπάτια που οδηγούν στο μυθικό, σχολείο μαγείας Χόγκουαρτς.

Το πεντάτομο καινούργιο εγχείρημά της, καθολικά ενταγμένο στο «Wizarding World», με τον γενικό τίτλο: «Φανταστικά Ζώα», είναι γεγονός καθώς τα «Φανταστικά Ζώα: Τα Εγκλήματα του Γκρίντελβαλντ», είναι η δεύτερη κινηματογραφική συνέχεια, αφού παραδοσιακά, ως συγγραφέας που είναι η Ρόουλινγκ, το κυκλοφόρησε πρώτα σε βιβλίο. Στην χώρα μας, τώρα, δεν γνωρίζω πως έγινε να προηγηθεί η ταινία και έπειτα το βιβλίο. Πάντως, οι φανατικοί αναγνώστες θα το απολαύσουν στις 6 Δεκέμβριου 2018 από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Ακριβώς στην μέση του δίπολου καλού και κακού, που εκπροσωπείται από τον σοφό και αγαπητό καθηγητή μάγο Ντάμπλντορ σε νεαρή ηλικία (Τζουντ Λο – καλός) και τον μοχθηρό, δαιμόνιο Γκρίντελβαλντ (Τζόνι Ντεπ) αντιστοίχως, ο λιγομίλητος, συμπαθής, μαγικοζωολόγος Νιουτ Σκαμάντερ (Έντι Ρέντμεϊν – καλός) συντροφιά ξανά με τα απίθανα ζωάκια του και κάποια καινούργια, θα προσπαθήσει να αποτρέψει την καταστροφή του κόσμου.

Χμμμ… Στην σκιά της γέρικης, χοντρής βελανιδιάς, εκεί στην απόμερη, πράσινη ησυχία της αγγλικής υπαίθρου του παραμυθιού και της μαγείας, οι δύο Κύριοι, ο Τζον Ρόναλντ Ρόιελ Τόλκιν και ο Κλάιβ Στέιπλς Λιούις, ως απόλυτοι τζέντλεμεν, ετοιμάζουν τον χώρο για να καθίσει αναπαυτικά και ανάμεσα τους η Κυρία Τζόαν Ρόουλινγκ. Η συντροφιά των Inkglish αυξάνει τα μέλη της αισθητά!  

 

Στο τέλος της πρώτης ταινίας, ο ισχυρός σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ (Τζόνι Ντεπ) συλλαμβάνεται με τη βοήθεια του Νιουτ Σκαμάντερ (Έντι Ρέντμεϊν) από το Μαγκούσα (Macusa – Συνέδριο Μαγείας των ΗΠΑ).

Τηρώντας την απειλή του, ο Γκρίντελβαλντ καταφέρνει να δραπετεύσει. Έτσι, θα βρεθεί στο Παρίσι του 1927. Στόχος του είναι να συγκεντρώσει γύρω του όσους περισσότερους,  ανυποψίαστους για τους πραγματικούς σκοπούς του συμμάχους, ώστε να θέσει σ ΄ εφαρμογή το σχέδιό του, που είναι να αναθρέψει απόλυτα καθαρόαιμους μάγους, έτοιμοι να καταδυναστεύουν όλα τα άμαγα πλάσματα της Γης.

Σε μια προσπάθεια ν’ ανατρέψει τα σχέδια του Γκρίντελβαλντ, ο Άλμπους Ντάμπλντορ (Τζουντ Λο), που διδάσκει στο Χόγκουαρτς καλεί τον πρώην μαθητή του Νιουτ Σκαμάντερ, ο οποίος δέχεται να τον βοηθήσει, αγνοώντας τους αληθινούς κινδύνους.

Ο Νιούτ θα συστηθεί και με καινούργια φανταστικά τέρατα, που τα εκτιμάει και τα φροντίζει ιδιαίτερα, όπως ο κινέζικος δράκος Ζούγου. Πολύ γρήγορα οι μάσκες θα πέσουν και οι διαχωριστικές γραμμές θα τεθούν, καθώς δοκιμάζεται η αγάπη και η αφοσίωση, ακόμη και ανάμεσα στους πιο κοντινούς φίλους ή στα μέλη της ίδιας οικογένειας, σ’ έναν κόσμο μαγείας που διχάζεται όλο και περισσότερο.

Ο έμπειρος σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γιέιτς των τεσσάρων τελευταίων ταινιών Χάρι Πότερ ξανά στο τιμόνι, όπως και στην προηγούμενη των «Φανταστικών Πλασμάτων», έχοντας πια αφομοιωθεί εντελώς στο πνεύμα και το ύφος της παραμυθένιας δράσης και της περιπέτειας που εκφράζει η Ρόουλινγκ.  Μαστόρικα, φαντασμαγορικά το δεύτερο βιβλίο από την καινούργια πεντάτευχο της Αγγλίδας συγγραφέως (ήδη ανακοινώθηκαν και τα επόμενα τρία της σειράς πάλι με τον Γέιτς στην σκηνοθεσία), αρχίζει να γίνεται πιο dark και πιο σκληρό από το προηγούμενο.

Βέβαια, η Ρόουλινγκ, που μεταφέρει η ίδια το βιβλίο σε κινηματογραφικό σενάριο, ακόμα δεν έχει προπονηθεί κατάλληλα στους χρόνους και την σινε-οικονομία, δημιουργώντας, σε κάποια σημεία μια πλαδαρή μάζα, η οποία λειτουργεί εις βάρος της δράσης. Η ανησυχία της να ζωγραφίσει όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά την ψυχοσύνθεση των καινούργιων ηρώων της, ανοίγει ιστορίες με τις περισσότερες από αυτές να ξεμένουν ορφανές στον αέρα. Θα μάθει όμως, καθώς είναι καλή μαθήτρια, το έχει το συγγραφικό και η θητεία της στον κινηματογραφικό χώρο από το στασίδι της παραγωγής (εκεί δηλαδή που είναι και το οικονομικό κεφαλόβρυσο της ταινίας) θα την εκπαιδεύσει και θα την φέρει στο σημείο της σωστής διάταξης και της διαχείρισης του κινηματογραφικού χρόνου αναγκαστικά.

Ο Ντεπ, ο Λο και ο Ρέντμεϊν στέκονται άψογοι στο νήμα που καθορίζει τις αποστάσεις του ρεαλιστικού από το φανταστικού δίχως να αυτοκαταστρέφονται, αλλά να προσφέρουν στους χαρακτήρες που υποδύονται ακεραιότητα και αληθοφάνεια. Ηθοποιάρες και οι τρεις τους, ούτως ή αλλιώς.

Η πλοκή της ταινίας κατεβαίνει σε πιο ανήλιαγα δώματα από την προηγούμενη, κάτι που το ευχαριστιέσαι, μολονότι το σενάριο έχει στεγανά κινδυνεύοντας να χυθεί από την μαγική χύτρα. Δεν χύνεται όμως και τα 134 λεπτά της ώρας βρίσκονται στο τσακ πριν σε ραπίσει το μπουχτιστικό του θεάματος. Αρκετοί καινούργιοι ήρωες μπαίνουν στο παιχνίδι για να έχετε να ασχολείστε, μεταμορφώσεις, σκηνικά, σε Παρίσι, Λονδίνο, Νέα Υόρκη μετά τον 1ο μεγάλο πόλεμο, ευχάριστη και η μεταφορά στο θρυλικό σχολείο μαγείας Χόγκουαρτς για να νοσταλγήσουμε. Τα εφέ μαγείας και ο διάκοσμος υπερφορτωμένα στο όριο κι αυτά. Εικάζω, πως το πέμπτο και τελευταίο επεισόδιο αυτής πενταλογίας, ως prequel της επταλογίας που σέβεται τον εαυτό του, η Ρόουλινγκ θα το πάει με τέτοιο τρόπο για να κλείσει με την οικογένεια Πότερ πριν τον θάνατο τους από τα χέρια του Λορντ Βάλντερμοντ, οπότε και της εμφανίσεως του βρέφους Χάρι Πότερ. Λέω τώρα, πιθανώς, μην το δέσετε κιόλας…