fbpx

«Τεντ Μπάντι, Ένας Γοητευτικός Δολοφόνος»

 

 

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile) 

 

 

  • Είδος: Βιογραφία
  • Παραγωγή: Η.Π.Α (2018)
  • Σκηνοθεσία : Τζο Μπέρλιντζερ
  • Με τους: Ζακ ‘Εφρον, Λίλι Κόλινς, Χάλεϊ Τζόελ Όσμεντ, Τζον Μάλκοβιτς
  • Διάρκεια: 110’
  • Διανομή: Spentzos Film

Ο Τεντ Μπάντι (Ζακ Έφρον – πολύ καλός!) είναι ωραίος, έξυπνος, μορφωμένος, αθλητικός, χαρισματικός, τρυφερός και ως φοιτητής της Νομικής γνωρίζει την νέα, ανύπαντρη μητέρα Λιζ Κένταλ (Λίλι Κόλινς –καλή!), ερωτεύονται και οι τρεις τους ζουν ως μια ευτυχισμένη οικογένεια.

Ένα βράδυ η αστυνομία σταματάει τον σκαραβαίο του Τεντ για έλεγχο ρουτίνας και ο αστυνομικός, βλέποντας στο πίσω κάθισμα διάφορα ύποπτα αντικείμενα  συλλαμβάνει τον Μπάντι και αμέσως στοιχειοθετείται κατηγορητήριο για μια σειρά από ειδεχθείς φόνους γυναικών σε πάνω από έξι πολιτείες των Η.Π.Α.

Όταν η  ανησυχία μετατρέπεται σιγά σιγά σε παράνοια η Λιζ αναγκάζεται να αναρωτηθεί πόσο καλά γνωρίζει τον άνδρα με τον οποίο μοιράζεται την ζωή της, καθώς όλο και περισσότερες αποδείξεις έρχονται στο φως, αλλά και να αποφασίσει αν ο Τεντ είναι αλήθεια αθώος ή ένοχος.

Παραγωγή της τηλεοπτικής πλατφόρμας Netflix, η οποία παίζεται ήδη στο αμερικάνικο streaming. Καλοφτιαγμένη σκηνοθετικά ταινία, η οποία διακρίνεται από δυο σημαντικά σημεία:

Πρώτον, ότι στα 110΄ λεπτά προβολής δεν βλέπεις ούτε έναν φόνο του Μπάντι, παρά μόνο στοιχεία και την δεκαετή προσπάθεια του πιο γνωστού, Αμερικάνου κατ΄ εξακολούθηση δολοφόνου γυναικών για να αθωωθεί στα δικαστικά έδρανα πριν καθίσει στην ηλεκτρική καρέκλα στις 24 Ιανουαρίου 1989 (42 ετών) στην κρατική φυλακή Μπράντφορντ Κάουντι της  Φλόριντα.

Δεύτερον: η άριστη ερμηνεία του Ζακ Έφρον («The Greatest Showman», «Baywatch», «Ανυπόφοροι Γείτονες», «Hairspray»), που κυριολεκτικώς τσαλακώνει το ανάλαφρο, γοητευτικό προφίλ του ωραίου, ηθοποιού απευθείας στο τραχύ δέρμα ενός υπαρκτού χαρακτήρα – διόλου ευχάριστου για το αμερικάνικο κοινό – να παίζει παλικαρίσια σε ρόλο απαιτήσεων και να αναδύεται με τις καλύτερες των εντυπώσεων και αλώβητος. Μπράβο του!

Το σενάριο του Μάικλ Βέρβι στηρίζεται στο βιβλίο της Ελίζαμπεθ Κένταλ: «The Phantom Prince: My Life With Ted Bundy» και λειτουργεί τόσο στην πλοκή, όσο και σκηνοθετικά σε πραγματικά γεγονότα, δίχως να γίνεται παραποίηση ή αλλοίωση των στοιχείων, αλλά να καταδεικνύει όχι το παρελθόν του διαταραγμένου ανθρώπου, αλλά το πόσο ασυνήθιστα ήταν οργανωμένος και υπολογιστικός ως εγκληματίας που χρησιμοποίησε τις εκτεταμένες γνώσεις του για τις μεθόδους επιβολής του νόμου, αποφεύγοντας την ταυτοποίηση για χρόνια, καθώς τα θύματα του (δυο ημέρες πριν εκτελεστεί ομολόγησε 30 δολοφονίες γυναικών από το 1974 έως το 1978) κάλυπταν επτά διαφορετικές πολιτείες.

Για την ιστορία να αναφέρουμε, ότι η πολυετής δίκη του Τεντ Μπάντι είναι η πρώτη στα τηλεοπτικά χρονικά των Η.Π.Α. που μεταδόθηκε απευθείας στους δέκτες του αμερικανικού λαού.