fbpx

banner αεροδρομίου

 

«Στα Μαχαίρια»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Knives Out)     

 

 

  • Είδος: Αστυνομικό μυστηρίου
  • Παραγωγή: Η.Π.Α. (2019)
  • Σκηνοθεσία : Ράιαν Τζόνσον
  • Με τους: Ντάνιελ Κρεγκ, Κρις Εβανς, Ανα ντε Αρμας, Τζέιμι Λι Κέρτις, Ντον Τζόνσον, Τόνι Κολέτ, Μάικλ Σάνον
  • Διάρκεια: 130’
  • Διανομή: Spentzos Film

Ο φημισμένος συγγραφέας αστυνομικών ιστοριών μυστηρίου, Χάρλαν Θρομπέϊ (Κρίστοφερ Πλάμερ – μοναδικός παρά τους 90 μάηδες στους ώμους του) βρίσκεται μαχαιρωμένος στην έπαυλή του, έπειτα από τον εορτασμό των 85ων γενεθλίων του. Ο επίμονος, περίεργος αλλά και ευγενικός ντετέκτιβ Μπενουά Μπλανκ (Ντάνιελ Γκρεγκ – μια χαρά εντός και εκτός των υδάτων του 007), προσλαμβάνεται μυστηριωδώς  για να διαλευκάνει το έγκλημα.

Από την πολυμελή, εκκεντρική και δυσλειτουργική οικογένεια του δολοφονημένου, ως το αφοσιωμένο υπηρετικό προσωπικό, ο Μπλάνκ βρίσκεται μπροστά σε ένα ιστό από παραπλανητικά στοιχεία και ψέματα που τον εμποδίζουν να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τον πρόωρο θάνατο του πλούσιου συγγραφέα Χάρλαν.

Ο σκηνοθέτης του προπέρσινου «Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι», ο Αμερικανός Ράιαν Τζόνσον, στην τέταρτη κατά σειρά ταινία μεγάλου μήκους, αφήνει την φαντασμαγορία του blockbuster και περνάει, εκλεπτυσμένα και με χάρη το κατώφλι της αστυνομικής ιστορίας μυστηρίου στιλ Πουαρό της Άγκαθα Κρίστι, αλλά και στην φαντεζί, χιουμοριστική διάθεση της αξεπέραστης ταινίας «Πρόσκλησης σε Γεύμα από Έναν Υποψήφιο Δολοφόνο» του συγγραφέα Νιλ Σάιμον.

Χιουμοριστικές, καυστικές στιγμές εν μέσω έρευνας, γοητευτικό το καστ της παραγωγής, δυνατές οι παρουσίες των ηθοποιών, από Κρίστοφερ Πλάμερ, Τζέιμι Λι Κέρτις και Ντον Τζόνσον έως Τόνι Κολέτ, Ντάνιελ Γκρεγκ, Μάικλ Σάνον και Κρις Έβανς, να πλαισιώνουν πληθωρικά τους εκκεντρικούς ήρωες με τα ελιτίστικα χούγια τους. Καλοφτιαγμένος ο βαρύς διάκοσμος του πύργου, ειδικά το εικαστικό με τα στιλέτα και τα μαχαίρια αλά Game of Thrones, να παραπέμπει στην διεκδίκηση του πλούτου και στην εξουσία της οικογένειας, που ο Ράιαν Τζόνσον στήνει ικανοποιητικά το γνωστό παιχνίδι του άλυτου γρίφου, αναζητώντας τον δυνατό λύτη, όπως άλλωστε έχει μοντάρει το συγκεκριμένο είδος η Αγγλίδα «βασίλισσα» του μυστηρίου Άγκαθα Κρίστι.

Η ειδοποιός διαφορά, αυτή δηλαδή που προσδίδει χαρακτηριστικά κάτι το ξεχωριστό στην ταινία, ξεφεύγοντας από την καθιερωμένη συνταγή της Κρίστι, καθώς το σενάριο είναι γραμμένο από τον σκηνοθέτη, είναι ότι η δράση για την επίλυση του εγκλήματος εγκαταλείπει, αρκετές φορές το κλειστοφοβικό μοτίβο της γοτθικής έπαυλης και βγαίνει προς τα έξω, μια συνθήκη που αντιβαίνει στο σκεπτικό της Αγγλίδας συγγραφέως. Η Κρίστι σε αιχμαλωτίζει στον χώρο, είτε αυτός είναι ένα σπίτι, είτε ένα τρένο, είτε είναι ένα ποταμόπλοιο, οπότε ο αναγνώστης και κατόπιν ο θεατής βρίσκεται με λιγοστό οξυγόνο εγκλωβισμένος μέσα του, όπως έπραξε και ο Νιλ Σάιμον. Ο Τζόνσον, όμως, ξεφεύγει από αυτό, διανθίζοντας την πλοκή με σεκάνς εκτός του «ύποπτου» χώρου όπου συνέβη το φονικό. Καλή παραγωγή που βλέπεται ευχάριστα από τους φανατικούς του αστυνομικού μυστηρίου.    

Αξιολόγηση Ταiνιας

* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη