fbpx

«Ποια Νομίζεις Ό,τι Είμαι»

 

 

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Celle Que Vous Croyez)   

 

 

  • Είδος: Ερωτικό, κοινωνικό
  • Παραγωγή: Γαλλία, Βέλγιο, (2019)
  • Σκηνοθεσία: Σαφί Νεμπού
  • Με τους: Ζιλιέτ Μπινός, Νικόλ Γκαρσιά, Φρανσουά Σιβίλ
  • Διάρκεια: 101’
  • Διανομή: Rosebud 21

Η Κλερ (Ζιλιέτ Μπινός) είναι μία χωρισμένη μητέρα δύο παιδιών και καθηγήτρια πανεπιστημίου, η οποία μόλις έχει χωρίσει από τον νεαρό εραστή της, Λουντό.

Στο διαδίκτυο, όμως, έχει επινοήσει μία άλλη, πιο επιθυμητή περσόνα για να κατασκοπεύσει τον πρώην της: αυτή είναι η Κλάρα, μία όμορφη και ξέγνοιαστη 20άρα, που σύντομα θα γνωριστεί με τον φίλο και βοηθό του Λουντό, Aλεξ.

Η επικοινωνία τους ξεκινά αθώα, γρήγορα όμως η έλξη τους είναι ακαταμάχητη και ο Aλεξ πιέζει την Κλερ να συναντηθούν από κοντά. Εγκλωβισμένη στο πλασματικό της «πρόσωπο», η Κλερ είναι σε αδιέξοδο. Πού, όμως, σταματά το ψέμα και πού ξεκινά η αλήθεια;

 

Ακόμα μια γαλλική ταινία επικεντρωμένη στις σχέσεις γυναίκα και άνδρα, μάλιστα ώριμης γυναίκας και νεαρού και το σεξ με την γνωστή φράγκικη διαχείριση του θέματος στα όρια της κινηματογραφικής εμμονής, όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει.

Ο «Θεϊκός Μαρκήσιος» Ντε Σαντ το είχε ξεκαθαρίσει το διαστροφικό τοπίο για τους συμπατριώτες του από το 1780, οπότε οι όποιες γαλλικές, σεξουαλικές εμμονές είναι καθ΄ όλα εύλογες και κατανοητές. 

Η ταινία του Γάλλου σκηνοθέτη Σαφί Νεμπού, έπειτα από το καλοβαλμένο «Στα Δάση της Σιβηρίας» του 2016 και με σενάριο βασισμένο στην νουβέλα της βραβευμένης γαλλίδας συγγραφέως Καμίλ Λορένς, σχεδιάζει την ψευδαίσθηση του άλλου εαυτού και στη συνέχεια της εξαπάτησης, λειτουργώντας ακριβώς στην οριογραμμή του πόθου, του έρωτα αλλά και της μοναχικότητας, «ράβοντας» αφοδράριστη όλη την ταινία πάνω στην Μπινός.

Ενδιαφέρουσα η σκηνοθεσία, καλή η κίνηση της κάμερας και κλισαρισμένες ανατροπές στο φινάλε εμπλουτίζουν το «Ποια Νομίζεις Ό,τι Είμαι» με ελαφρά ραντίσματα αγωνίας. Η Μπινός, που ωθεί το ερμηνευτικό της βάρος στην αλέα των εκφράσεων με την επιφάνεια του προσώπου της σε πρώτο πλάνο διασχίζει τον δίαυλο των σεναριακών εκπλήξεων ικανοποιητικά, ψάχνοντας όμως ακόμα την μεγάλη ταινία στην περίοδο της ώριμης καριέρας της.