fbpx

banner αεροδρομίου

«Ο Χαρισματικός»

 

 

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(The Prodigy)  

 

  • Είδος: Τρόμου
  • Παραγωγή: ΗΠΑ (2019)
  • Σκηνοθεσία: Νίκολας ΜακΚάρθι
  • Με τους: Τέιλορ Σίλινγκ, Κολμ Φιόρε, Μπρίτανι Άλεν, Ντέιβιντ Κόλσμιθ, Τζάκσον Ρόμπερτ Σκοτ, Μπρίτανι Άλεν, Πίτερ Μούνεϊ
  • Διάρκεια: 100’
  • Διανομή: Odeon

Διαβασμένος σωστά στο σινεμά τρόμου ο 49χρονος, Αμερικανός Νίκολας ΜακΚάρθι στην τρίτη κατά σειρά ταινία του (Η Συμφωνία). Σενάριο με συμπαθητικές, θα μπορούσαμε να πούμε, μεταφυσικές ανατροπές και έδαφος δράσης ένα αγόρι, που μέσα του εγκαταστάθηκε η ψυχή ενός παράφρονα, κατά συρροή δολοφόνου γυναικών με ιδιαίτερη προτίμηση στα άνω άκρα των θηλυκών.

Η σκηνοθετική χαρτογράφηση ως επί το πλείστον, είναι ένα σκοτεινό, προωθημένο copy paste, πάνω στον μέγιστο του είδους, Μάριο Μπάβα, ενώ η αγωνία κλιμακώνεται άνευ εφηβικών jump scares, καθώς το plot αφορά και το ενήλικο κοινό. Οκ, θα αναλογιστείτε εύλογα: «Ξανά μια ταινία τρόμου με σατανόπαιδο;» Δεν θα διαφωνήσω, αλλά το «Prodigy» στο είδος του μεταφυσικού – ψυχολογικού θρίλερ συντηρεί την απαραίτητη ατμόσφαιρα και είναι φιλότιμα φτιαγμένο.

Στην συγκεκριμένη παραγωγή μόνο, αυτό που δεν «κουμπώνει» σωστά είναι οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών – εκτός του πιτσιρικά Τζάκσον Ρόμπερτ Σκοτ, που βγάζει πένα το psychο -, οι υπόλοιποι λειτουργούν σε μονοδιάστατο βηματισμό, εντελώς άνευρα με αποτέλεσμα να μην μπορείς να ταυτιστείς μαζί τους. Η Τέιλορ Σίλινγκ ως μητέρα του κατειλημμένου μικρού απλά επιπλέει στο σενάριο και δεν επιδίδεται σε ερμηνευτικά μακροβούτια στον βυθό του δράματος που την κατατρέχει, ώστε να μας πάρει μαζί της. Ενδιαφέρουσα η μουσική του Τζόζεφ Μπισάρα («Η Κατάρα» «Insidious») σε συνθέσεις με πνευστά και έγχορδα μόνο, αλλά και το μοντάζ που συντηρεί ρυθμό και ένταση.  

Την ίδια στιγμή που η αστυνομία σκοτώνει τον περιβόητο, ψυχοπαθή σίριαλ κίλερ του Οχάιο έξω από το σπίτι του, την ίδια ακριβώς στιγμή η Σάρα (Τέιλορ Σίλινγκ), φέρνει στον κόσμο τον γιό της Μάιλς (Τζάκσον Ρόμπερτ Σκοτ).

Ο 2χρονος Μαίλς αρχίζει να φανερώνει μια ξεχωριστή για την ηλικία του ευφυΐα μέχρι που θα φτάσει στην ηλικία των οκτώ ετών, όπου θα συμβούν δυσάρεστες και βίαιες αποκαλύψεις, που αφορούν τον ψυχισμό του παιδιού. Η Σάρα αρχίζει να πιστεύει πως ο γιος της κυριεύεται από υπερφυσικές, χθόνιες δυνάμεις. Ο Μάιλς όμως έχει κυριευτεί από την ψυχή του δολοφόνου γυναικών του Οχάιο, που χρησιμοποιεί το σώμα του πιτσιρικά για δικούς του λόγους.  

Ανησυχώντας για την ασφάλεια της οικογένειάς της καλείται να διαλέξει ανάμεσα στο μητρικό ένστικτο που την προτρέπει να προστατεύσει τον Μάιλς, και την απεγνωσμένη ανάγκη της να ανακαλύψει τι έχει συμβεί. Η Σάρα θα αναζητήσει τις απαντήσεις στο παρελθόν, σε μια τρομακτική διαδρομή όπου η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αντίληψη και την πραγματικότητα θα γίνει θολή.