fbpx

«Ο Αξιαγάπητος Κύριος Τροχίδης»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Raoul Taburin)

 

  • Είδος: Κομεντί
  • Παραγωγή: Γαλλία, Βέλγιο
  • (2018) 
  • Σκηνοθεσία: Πιερ Γκοντό
  • Με τους: Μπενουά Πελβούρντ, Εντουάρ Μπαέρ, Σουζάν Κλεμάν
  • Διάρκεια: 89’
  • Διανομή: Rosebud 21 – Seven Films

Ο Ραούλ Τροχίδης (Μπενουά Πελβούρντ – καλός)  είναι ο επίσημος μηχανικός ποδηλάτων του Σαν Σερόν, ενός πανέμορφου μικρού χωριού στη νότια Γαλλία, οι κάτοικοι του οποίου τον θαυμάζουν ως τον απόλυτο ήρωα-ποδηλάτη.

Όμως, ο Ραούλ έχει ένα καλά κρυμμένο μυστικό: ο ίδιος δεν έμαθε ποτέ να κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές ρόδες. Όταν, όμως, πιάνει φιλίες με έναν φωτογράφο, τον Ερβέ (Εντουάρ Μπαέρ) ο οποίος θέλει να τον φωτογραφίσει εν δράσει, να τρέχει δηλαδή καβάλα στο ποδήλατο, ο Ραούλ τα βρίσκει σκούρα. Θα κάνει ό,τι μπορεί για να αποτρέψει την φωτογράφιση για να μην αποκαλυφθεί το μυστικό του, αλλά η στιγμή της αλήθειας έχει φτάσει και τελικά δεν θα είναι ο μόνος που κρύβει μυστικά.

Βασισμένο στην ομότιτλη, εικονογραφημένη ιστορία του δημιουργού του πολυαγαπημένου και πολυδιαβασμένου «Μικρού Νικόλα», Ζαν-Ζακ Σεμπέ, ο 32χρονος Γάλλος σεναριογράφος (μεταφορά του βιβλίου σε σενάριο) και σκηνοθέτης Πιερ Γκοντό στην τρίτη ταινία του («Παράφορα», 2016) δίνει κινηματογραφική σάρκα και οστά στον αξιαγάπητο Ραούλ Τροχίδη.

Με ένα γουστόζικο πρώτο μέρος, επανδρωμένο άρτια στο γνωστό παραμυθένιο, ολίγον σουρεαλιστικό σύμπαν του Ζαν-Ζακ Σεμπέ (παλ χρωματισμούς, κεραυνοί να αλλάζουν την δομή της πλοκής, οι ήρωες να φορούν συνεχώς τα ίδια ρούχα από την παιδική έως την ενήλικη ζωή τους), η ταινία στο δεύτερο μέρος από το ύψος του χαριτωμένου και με ορθοπεταλιά βουτάει στα συμπαθητικά στάσιμα νερά των κλισέ, του προβλέψιμου και του αδιάφορου θεάματος.

Ως εικονογραφημένη ιστοριούλα μπορεί, πράγματι, να έχει ένα κάποιο ενδιαφέρον ο χάρτινος ήρωας της, ως κινηματογραφικό προϊόν όμως είναι άνευρο και το ξεχνάς αμέσως, τα επόμενα πέντε λεπτά που θα εγκαταλείψεις την σκοτεινή αίθουσα. Η αφελής και αγαθή φατσούλα του «ποδηλατά» Μπενουά Πελβούρντ σηκώνει την ταινία – φέρνει ο αθεόφοβος κάπως σε αντιδράσεις στον αξέχαστο Μπουρβίλ – αλλά δεν φτάνει από μόνο του για να κερδίσει τις εντυπώσεις.