fbpx

banner αεροδρομίου

 

Κοραλία Τσόγκα, συνέντευξη στη Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου

Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου

Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου

smaragdamichalitsianou@gmail.com

«…Κατάφερα να πλησιάσω έμμεσα την Αθηνά Ωνάση»

Το καλλιτεχνικό χάρισμα στην Κοραλία Τσόγκα  είναι γονιδιακό. Μια θεατρίνα από κούνια θα έλεγα. Μεγαλωμένη στον κόσμο του θεάτρου, που εύκολα σε συναρπάζει, η Κοραλία  αποφάσισε να ασχοληθεί  με την υποκριτική όπως οι γονείς της, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Σωτήρης Τσόγκας και η ηθοποιός Μαίρη Ραζή.

Έχοντας την στήριξή τους και στις αποσκευές της συνεργασίες στις οποίες ξεχώρισε, αλλά και δουλειές με την υπογραφή της στο παιδικό θέατρο, συνεχίζει την πορεία της στη μεγάλη θεατρική παραγωγή «Αριστοτέλης Ωνάσης», που ετοιμάζουν οι «Θεατρικές Σκηνές». Η παράσταση , που αφορά τη ζωή του μεγάλου Έλληνα Κροίσου, θα φέρει την υπογραφή του Σταμάτη Φασουλή και η Κοραλία Τσόγκα επιλέχτηκε να ενσαρκώσει την Αθηνά Ωνάση. Στόχος της: να δώσει τον καλύτερό της εαυτό επάνω στο θεατρικό σανίδι.

Είναι ταλαντούχα και δεν πτοείται με τίποτα. Για εκείνη το θέατρο, η μεγαλύτερη μορφή ψυχαγωγίας, είναι ο χώρος που τη φέρνει σε πλήρη εναρμόνιση με την ύπαρξή της. Έχει δράση, δύναμη και ομορφιά και αυτή η διαδικασία τη γεμίζει.

Για τη συνέντευξη που μας παραχώρησε τη βγάλαμε από ένα πρόγραμμα ασφυκτικά γεμάτο από παραστάσεις και προσπάθειες που καταβάλει από την πλευρά της για να προσεγγίσει όσο γίνεται περισσότερο την  Αθηνά Ωνάση.

Την ευχαριστούμε.

Αισθάνεστε τυχερή που πραγματοποιήσατε το νεανικό σας όνειρο, να συνεργαστείτε με το Σταμάτη Φασουλή;

Αισθάνομαι πολύ τυχερή για τη συνεργασία μου με το Σταμάτη Φασουλή. Ήταν κάτι που το ήθελα πάρα πολλά χρόνια και τελικά ήρθε σε μία στιγμή που δεν το περίμενα. Ελπίζω να σταθώ αντάξια των προσδοκιών και της εμπιστοσύνης που μου δείχνει.

Ο σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών διέκρινε το ταλέντο σας και σας εμπιστεύτηκε το ρόλο της Χριστίνας Ωνάση στην πολύκροτη παράσταση την οποία ετοιμάζει για τη χειμερινή σαιζόν και  αφορά τη ζωή του Έλληνα κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση; Έχετε τρακ;

Το τρακ είναι κομμάτι της ζωής, είναι κομμάτι της διαδικασίας και πρέπει να μάθουμε να το διαχειριζόμαστε και να το χρησιμοποιούμε προς όφελός μας. Νομίζω ότι το δημιουργικό τρακ είναι υγιές και δεν πρέπει να μας φοβίζει.

Εσείς κα. Τσόγκα λόγω ηλικίας δεν πρέπει να ξέρετε και πολλά για την αείμνηστη Χριστίνα Ωνάση. Προσφύγατε σε βιβλιογραφίες και ό, τι έχει γραφτεί για τη ζωή της για να αντλήσετε πληροφορίες και να γνωρίσετε την ηρωίδα που θα ενσαρκώσετε;

Δυστυχώς υπάρχει περιορισμένη βιβλιογραφία για τη ζωή της Χριστίνας Ωνάση με δυσκολία βρήκα ένα βιβλίο του Βαξεβάνη. Αυτή ήταν και η πρώτη μου πηγή. Έπειτα, το ίντερνετ όπου βρήκα δεκάδες άρθρα αποσπάσματα από εφημερίδες και ντοκιμαντέρ με αναφορές στη ζωή της Χριστίνας Ωνάση. Αυτό όμως που με ενδιέφερε πιο πολύ από τη ζωή της, ήταν η ίδια, η φυσιογνωμία της, ο τρόπος που μιλούσε, το πώς ντυνόταν, το βλέμμα, η ταχύτητα της ομιλίας της, πράγματα χειροπιαστά που θα μπορούσαν να με φέρουν πιο κοντά στη φυσική της οντότητα. Δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω πολλά βίντεο με την ίδια, έτσι στράφηκα σε ανθρώπους που την είχαν γνωρίσει ήθελα να μάθω από πρώτο χέρι πως ήταν να έρχεσαι σε επαφή μαζί της. Έτσι κατάφερα έμμεσα να την πλησιάσω.

Η Χριστίνα παρά τη μεγάλη οικονομική της επιφάνεια, ήταν κατά βάθος μία δυστυχισμένη γυναίκα, που πάλευε με τα κιλά της και τον άστατο συναισθηματικό της κόσμο. Για να αντιμετωπίσει την κατάθλιψή της κατανάλωνε σωρηδόν βαρβιτουρικά, αμφεταμίνες και ηρεμιστικά χάπια, που εν τέλει της στοίχισαν τη ζωή. Στα δικά σας μάτια, τι είναι αυτό «μικρό φτωχό- πλουσιοκόριτσο», όπως την αποκαλούσαν, που έζησε μια τόσο θλιβερή  ζωή;

 Ένα χρυσό κλουβί παραμένει κλουβί. Δεν μου έχει δώσει καθόλου την εντύπωση ότι ήταν μία αδύναμη γυναίκα, απλά δεν ήξερε πώς να διοχετεύσει τη δυναμικότητά της προς όφελός της. Δεν ήξερε πώς να προστατευτεί. Από την άλλη προσπαθώ να μην της βάλω κάποια ταμπέλα. Δεν είναι ωφέλιμο να προσεγγίζουμε ένα ρόλο έτσι. Καλό είναι να αποφεύγουμε να τον χαρακτηρίσουμε, να του βάλουμε επίθετα γιατί τότε δεν είμαστε αντικειμενικοί.

Η Χριστίνα Ωνάση το μόνο που αναζητούσε μια ολόκληρη ζωή ήταν η αγάπη. Όταν πραγματικά την βρήκε στα μάτια του παιδιού της, συνειδητοποίησε πόσο μάταια ήταν όλα τα προηγούμενα που είχε ζήσει. Τελικά μόνο η αγάπη είναι αυτή που μπορεί να μας σώσει σε ένα κόσμο που όλοι κυνηγούν το χρήμα;

Κλισέ φράσεις όπως, «το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία» ή «η αγάπη δεν αγοράζεται», στην περίπτωση της ισχύουν πλήρως. Είναι εντυπωσιακό πώς ενώ μπορούσε να έχει ό, τι πραγματικά ήθελε, εκείνη το μόνο που λαχταρούσε ήταν ένα παιδί και έναν άνθρωπο να την αγαπάει για αυτό που είναι και όχι για τα λεφτά της.

«Ο ρόλος του θεάτρου στη σημερινή εποχή είναι κομβικός. Θέατρο είναι οι άνθρωποι και ακριβώς, επειδή ζούμε σε μία εποχή βαθιάς ύφεσης,  όλοι όσοι υπηρετούμε αυτή την τέχνη οφείλουμε να είμαστε ενεργοί»

Η Μαίρη Ραζή και η Κοραλία Τσόγκα

Κόρη του σκηνοθέτη Σωτήρη Τσόγκα και της ηθοποιού Μαίρης Ραζή λατρέψατε την δραματική τέχνη, αφού μεγαλώσατε στο θέατρο. Έχουμε την περίπτωση το μήλο κάτω από τη μηλιά, που το παιδί – εσείς εν προκειμένω – έχει τα χαρακτηριστικά και ακολουθεί τις κλίσεις των γονιών. Τι άλλο σας οδήγησε στα μονοπάτια της υποκριτικής και πώς αντέδρασαν οι γεννήτορές σας, όταν τους ανακοινώσατε την απόφασή σας να γίνεται ηθοποιός;

Μεγαλωμένη μέσα στο θέατρο το μόνο σίγουρο είναι πως θα ακολουθούσα κάποιο επάγγελμα που αφορά το χώρο. Ακόμα και αν δεν ήταν αυτό του ηθοποιού. Δεν νομίζω ότι εξεπλάγησαν, όταν συστήνεις σε ένα παιδί ένα τόσο δημιουργικό χώρο σίγουρα θα ενθουσιαστεί και δεν θα μείνει ασυγκίνητο.

Από τις πρώτες εμφανίσεις πολλοί μίλησαν για το πόσο προικισμένη είσθε ως ηθοποιός. Τελευταία εμφανίσατε κι ένα άλλο χάρισμα που αφορά στη σκηνοθεσία. Προς τα που θέλετε να κινηθείτε μελλοντικά;

Σκηνοθετώ παραστάσεις που αφορούν τα παιδιά τα τελευταία 9 χρόνια. Είναι ένα κομμάτι της δουλειάς μου που αγαπώ πολύ όπως και η δουλειά μου ως θεατροπαιδαγωγός. Φέτος θα ανεβάσουμε στο θέατρο Πρόβα το «Δάσος του Αισώπου» μία παράσταση για τη ζωή του Αισώπου και τους μύθους του.

Παρακολουθώντας τις καλλιτεχνικές εξελίξεις, πώς βλέπετε το ελληνικό θέατρο σήμερα; Ποια η γνώμη σας για τον τρόπο που διαμορφώνεται, αλλά και για αυτά που, εν τέλει, προσφέρει σε αυτή την εποχή της βαριάς ύφεσης;

Ο ρόλος του θεάτρου στη σημερινή εποχή είναι κομβικός. Θέατρο είναι οι άνθρωποι και ακριβώς, επειδή ζούμε σε μία εποχή βαθιάς ύφεσης,  όλοι όσοι υπηρετούμε αυτή την τέχνη οφείλουμε να είμαστε ενεργοί.

Ως καλλιτέχνη τι σας ενδιαφέρει περισσότερο στην προσωπική σας διαδρομή στο θέατρο;

Να εξελίσσομαι, να καταπιάνομαι με ενδιαφέροντα εγχειρήματα και να βιοπορίζομαι από αυτό το επάγγελμα. Για να μπορέσει κάποιος στις μέρες μας να είναι καλλιτέχνης πρέπει να μπορεί και να ζει από την τέχνη του.

Έχετε στο μυαλό σας κάποιο ρόλο που θα θέλατε να υποδυθείτε στο μέλλον;

Όχι, μου αρέσουν οι εκπλήξεις που μου επιφυλάσσει η δουλειά και μέχρι στιγμής είμαι τυχερή.

Ποια είναι η πρωταρχική αξία που θέτε ως βάση της προσωπικής σας πορείας;

Η αφοσίωση στη διαδικασία. Είναι πολύ εύκολο να πτοηθείς και χρειάζεται πείσμα και επιμονή.

Είστε εκ φύσεως πιο αισιόδοξη και φωτεινή ή έχετε και γκρίζες πλευρές;

Τείνω να μεταβάλλομαι ανάλογα με τα ερεθίσματα που δέχομαι, όπως όλοι μας.

Εκτός σκηνής τι σας γεμίζει;

Η επικοινωνία με τα παιδιά είτε μέσω των παραστάσεων είτε μέσου του θεατρικού εργαστηρίου. Είναι ένας από τους τρόπους που η τέχνη του θεάτρου σε εξυπηρετεί πρακτικά και ουσιαστικά.

Τι σημαίνει ευτυχία για την Κοραλία Τσόγκα;

Μικρές στιγμές. Ενθουσιάζομαι εύκολα οπότε δεν χρειάζομαι πολλά.