fbpx

banner αεροδρομίου

 

«Και Μετά Χορέψαμε»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

«And Then We Danced»          

 

 

  • Είδος: Ερωτικό δράμα
  • Παραγωγή: Σουηδία, Γεωργία, Γαλλία (2019)
  • Σκηνοθεσία: Λεβάν Ακίν
  • Με τους:, Λεβάν Γκελμπαγκιάνι, Μπάμπι Βαλισβίλι, Άνα Τζαβακισβίλι
  • Διάρκεια: 113΄
  • Διανομή: Weird Wave

Ο νεαρός Μεράμπ χορεύει από μικρή ηλικία παραδοσιακούς χορούς στην Εθνική Ακαδημία Χορού της Γεωργίας και μαζί με την παρτενέρ του Μέρι, είναι πολύ κοντά στο να πάρουν την πολυπόθητη θέση στην εθνική ομάδα χορού και να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο.

Όλα όμως θα ανατραπούν όταν μπαίνει στη ζωή τους ο χαρισματικός και ιδιόρρυθμος Ηρακλί, επίσης χορευτής, τον οποίο ο Μεράμπ ερωτεύεται σφόδρα. Οι επιθυμίες του Μεράμπ θα τον ωθήσουν να αμφισβητήσει το συντηρητικό κοινωνικό περιβάλλον του, και να τα ρισκάρει όλα.

Στην σημερινή, φτωχική Γεωργία, που οι παραδοσιακοί χοροί είναι το βασικό, πολιτιστικό, εξαγώγιμο προϊόν της χώρας, ο κώδικας στην ακαδημία είναι αυστηρός και αμείλικτος, καθώς οι άνδρες χορευτές πρέπει να εκπέμπουν ανδρισμό, αρρενωπότητα, ευγένεια και μαχητικότητα, ενώ οι γυναίκες επιβάλλεται να επιδεικνύουν την αγνότητα και την υπακοή στον άνδρα. Όπως αναφέρεται και στην ταινία: «οι παραδοσιακοί χοροί δεν είναι η τελειότητα, αλλά το πνεύμα της πατρίδας». Στον ταλαντούχο και επιμελή Μεράμπ, που προσπαθεί να πετύχει το όνειρό του, αναδύεται η ερωτική του προτίμηση στο ανδρικό φύλλο, κάτι που είναι απαγορευτικό για τον Γεωργιανό χορευτή, ειδικά όταν ερμηνεύει τους τραχείς, πολεμικούς, αζάρικους χορούς.

Ο Σουηδός με τις γεωργιανές ρίζες σκηνοθέτης Λεβάν Ακίν, περιγράφει μια καλοφτιαγμένη, ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δυο άνδρες, που αναπτύσσεται στο σκληροπυρηνικό, άκρως συντηρητικό κοινωνικό πλέγμα δίχως διέξοδο. Ο βαθιά συναισθηματικός νέος, όπως είναι ο Μεράμπ, που θέλει να ξεφύγει από την μιζέρια με όχημα τους παραδοσιακούς χορούς και ο αζαρικής καταγωγής Ηρακλί, επίσης ταλαντούχος χορευτής, που για αυτόν όμως ο χορός δεν είναι το μέσον διαφυγής αλλά η πηγή εξοικονόμησης χρήματος και εκτόνωσης.

Και οι δυο πλευρές διατρέχονται από μύρια οικογενειακά προβλήματα, λόγω οικονομικής ανέχειας και αβέβαιου παρόντος, όπου ο Ακίν ασχολείται περισσότερο με τα οικογενειακά θέματα του Μεράμπ, καθότι είναι και ο βασικός ήρωας της ιστορίας. Η σκληρή παράδοση της Ανατολής και η δυτική, «φορεμένη» κουλτούρα σε ένα φτωχό έθνος συγκρούονται στην ταινία με φόντο τον απαγορευμένο, ομοφυλοφιλικό έρωτα δυο νέων. Αν και είναι χιλιοειπωμένο το θέμα, η οπτική του Λεβάν Ακίν είναι ευαίσθητη και συνάμα αντιδραστική. Οι θεατές, μάλιστα, θα έχουν την δυνατότητα να δουν και την εκπαίδευση των εντυπωσιακών παραδοσιακών χορευτικών ανσάμπλ της Γεωργίας, που κατά καιρούς έχουν επισκεφθεί και την χώρα μας.  

Αξιολόγηση Ταiνιας

* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη