fbpx

«Η Πιο Μεγάλη Απάτη»

 

 

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(JT Leroy)

 

  • Είδος: Κοινωνικό δράμα
  • Παραγωγή: Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, ΗΠΑ (2018)
  • Σκηνοθεσία: Τζάστιν Κέλι
  • Με τους: Κρίστεν Στιούαρτ, Λόρα Ντερν, Κέλβιν Χάρισον Τζούνιορ, Κόρτνεϊ Λοβ, Νταϊάν Κρούγκερ, Τζιμ Στάρτζες
  • Διάρκεια: 108’
  • Διανομή: Tanweer

Ταινία βασισμένη στα απομνημονεύματα της Σαβάνα Κνουπ (Girl Boy Girl: How I Became JT Leroy), η ιστορία στρέφει το βλέμμα στα παρασκήνια και αφηγείται τα πραγματικά περιστατικά πίσω από ένα από τα μεγαλύτερα λογοτεχνικά σκάνδαλα της σύγχρονης ιστορίας.

Η Λόρα Άλμπερτ (Λόρα Ντερν) γράφει υποδυόμενη το avatar της, έναν νεαρό ομοφυλόφιλο άντρα που ζει στο περιθώριο με το όνομα JT LeRoy. Όταν το λογοτεχνικό της ντεμπούτο γίνει μπεστ σέλερ και ο JT LeRoy καταλήξει ο αγαπημένος του λογοτεχνικού κόσμου, σκέφτεται μία αλλόκοτη λύση για να διατηρήσει την ανωνυμία της, δίνοντας ζωή στο ψευδώνυμο της.

Πρόκειται για την ανδρόγυνη αδελφή του φίλου της, τη Σαβάνα Κνουπ (Κρίστεν Στιούαρτ), που συνδέεται με τη φεμινιστική και περιθωριακή πλευρά της Λόρα. Οι δυο τους ζουν πια διπλές ζωές, μπαίνουν δυναμικά στη λογοτεχνική και κινηματογραφική ελίτ και ανακαλύπτουν τον πραγματικό τους εαυτό, ενώ υποδύονται.

Η σκηνοθέτις Τζάστιν Κέλι αναφέρει στο σημείωμα της: «Διάβασα το μυθιστόρημα του JT LeRoy, με τίτλο «Sarah», όταν κυκλοφόρησε το 2000. Μου άρεσε η γραφή του και ο χαρακτήρας μου τράβηξε το ενδιαφέρον, ένα ανδρογύναικο παιδί θαύμα, με αέρα μυστηρίου και ίντριγκας τύπου Άντι Γουόρχολ.

Ζούσα στο Σαν Φρανσίσκο όταν όλοι μιλούσαν για αυτό το φαινόμενο, οπότε όταν το 2006 μαθεύτηκε ότι ο JT είναι ένας επινοημένος χαρακτήρας που πήρε σάρκα και οστά από δύο γυναίκες, σοκαρίστηκα, μπερδεύτηκα και καθηλώθηκα… Πώς το κατάφεραν; Και γιατί;

Μου αρέσουν οι ιστορίες για ανθρώπους των οποίων η επιθυμία να ανατρέψουν την ταυτότητα τους εκδηλώνεται με τρόπους που δεν μπορούμε να φανταστούμε. Το έργο μου ασχολείται με τα άκρα στο οποία φτάνουν οι χαρακτήρες για να γίνουν κάποιοι άλλοι, οπότε όταν διάβασα τα απομνημονεύματα της Σαβάνα Κνουπ με τον τίτλο Girl Boy Girl: How I Became JT LeRoy, με συνεπήρε η ιστορία του πώς βρίσκει κανείς τον εαυτό του μιμούμενος κάποιον άλλον.

Στην πραγματικότητα, ενώ έγραφα το σενάριο σκεφτόμουν την Πίνκι (Σίσι Σπέισεκ) στις 3 Γυναίκες του Ρόμπερτ Άλτμαν, έναν χαρακτήρα ανίκανο να ωριμάσει μέχρι να βιώσει την εμπειρία του να είναι να είναι κάποια άλλη.

Το σώμα του JT, η Σαβάνα Κνουπ (Κρίστεν Στιούαρτ) και η συγγραφέας των βιβλίων του, η Λόρα Άλμπερτ (Λόρα Ντερν), θεωρήθηκαν αμέσως «δύο γυναίκες που ήθελαν φήμη και χρήματα», ενώ η ιστορία τους ήταν πιο περίπλοκη και αλλόκοτη. Προσπαθώ να αφηγούμαι ιστορίες για αμφιλεγόμενους χαρακτήρες χωρίς να ασκώ κριτική και πιστεύω ότι ακόμα και αυτοί που ένιωσαν προδομένοι θα βγουν από την αίθουσα κατανοώντας πώς μία στιγμή κατέληξε σε χρόνια διπλής ζωής.

Παρόλο που έχει συμπληρωθεί 18 χρόνια από την έκδοση του βιβλίου και 12 χρόνια από τότε που οι θαυμαστές έμαθαν ότι «αυτός είναι αυτή», όπως έγραψαν οι New York Times, η ιστορία είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Μιλάει για τη δύναμη της πίστης, τη ρευστότητα του εαυτού και την επιθυμία να ανήκουμε κάπου.