fbpx

«Η Δουλειά Της»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Her Job)  

  • Είδος: Κοινωνικό δράμα
  • Παραγωγή: Ελλάδα, Γαλλία, Σερβία (2018)
  • Σκηνοθεσία: Νίκου Labôt
  • Με τους: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Δημήτρης Ήμελλος, Μαρία Φιλίνη, Κωνσταντίνος Γώγουλος, Ελένη Καραγιώργη, Δανάη Πριμάλη, Ορφέας Αγγελόπουλος, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Γεωργία Τσαγκαράκη, Ειρήνη Ασημακοπούλου, Αρετή Σεϊνταρίδου
  • Διάρκεια: 89’
  • Διανομή: Weird Wave
  • Διακρίσεις: Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου) 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – 1ο Βραβείο Fipresci Καλύτερης Πρώτης Ταινίας Μεγάλου Μήκους – Βραβείο Υoung Fipresci, Φεστιβάλ Βαρσοβίας

Η παρθενική εμφάνιση σε ταινία μεγάλου μήκους του βραβευμένου,  ντοκιμαντερίστα και μικρομηκά Νίκου Χαραλαμπόμπουλου («Ο Σκύλος») ή  Νίκου Labôt κατά το νεώτερο, φέρνει σε πρώτο πλάνο την Ελληνίδα γυναίκα, σύζυγο, μάνα της οικονομικής ύφεσης, που ανακαλύπτει την υπόσταση της μέσα από την πρώτη της δουλειά ως καθαρίστρια εμπορικού κέντρου.

Ο διάκοσμος του σεναρίου οικείος στον θεατή, σημερινός, πονετικός, άμεσος και συνάμα βίαιος, έχει να κάνει με το σπίτι, τα τέκνα, τον άνεργο σύζυγο που αναλώνεται σε δουλειές του ποδαριού, την ανέχεια, το άδειο ψυγείο, τις στερήσεις και τελικά την αναγκαστική φυγή της συζύγου από την οικιακή φροντίδα προς τους ολισθηρούς δρόμους της σύγχρονης εργασίας ή καλύτερα της δουλείας και της στυγνής εκμετάλλευσης.

Καλοβαλμένη ταινία ελληνικής, γαλλικής και σέρβικης παραγωγής, σε γραφή σεναρίου από τον ίδιο τον σκηνοθέτη και την Κατερίνας Κλειτσιώτη εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, όπως αναφέρει ο δημιουργός της, με την ελληνική, σινε-καλλιτεχνική «περηφάνια» αποτυπωμένη πλήρως στα πλάνα της, να χάνει σε κάποια σημεία στην δομή του στόρι την ανάσα της – άλλωστε είναι η πρώτη μεγάλου μήκους για τον Νίκο Labôt -, την  ωραία φωτογραφία του Διονύση Ευθυμιόπουλου πλαισιωμένη στο ευπρεπές μοντάζ της Γαλλίδας Ντούνια Σισόφ. Το μεγάλο ατού της, βέβαια, είναι η ερμηνεία της ηθοποιού   Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου που όλη η ταινία είναι κρεμασμένη στις γερές πλάτες της.

Με ακόμα δυο σημαντικά επίπεδα ανάγνωσης που προσπαθεί να σμιλεύσει ο Labôt πάνω στην ίδια την οντότητα της φοβισμένης, γυναίκας νοικοκυράς του σήμερα, που ορμάει, ένεκα ανάγκης, στον εργασιακό στίβο και στην επίπλαστη αυτονομία και χειραφέτηση της στην ζούγκλα της εκμετάλλευσης, της βίας αλλά και της απαξίωσης από το πρώτο, αρσενικό του σπιτιού της.   

Είναι η ιστορία της σαραντάχρονης, σχεδόν αναλφάβητης νοικοκυράς Παναγιώτας (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου  – πολύ καλή) μητέρα δυο τέκνων, που θα χρειαστεί να αναζητήσει για πρώτη φορά δουλειά, όταν ο άντρας της Κώστας (Δημήτρης Ήμελλος – καλός) θα χάσει τη δική του.

Μη έχοντας πολλά προσόντα, θα προσληφθεί για λογαριασμό μιας ιδιωτικής εταιρείας καθαρισμού σ’ ένα νέο πολυκατάστημα. Εκεί, παρά τις συνθήκες εκμετάλλευσης και εργασιακής απαξίωσης, θα βιώσει μια πρωτόγνωρη αίσθηση οικονομικής και συναισθηματικής ανεξαρτησίας που θα την βοηθήσει να σταθεί για πρώτη φορά στα πόδια της.