fbpx

banner αεροδρομίου

«Η Αλήθεια»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(La Vérité)

 

 

  • Είδος: Κοινωνικό
  • Παραγωγή: Γαλλία, Ιαπωνία (2019)
  • Σκηνοθεσία : Χιροκάζου Κόρεεντα
  • Με τους: Κατρίν Ντενέβ, Ζιλιέτ Μπινός, Ιθαν Χοκ
  • Διάρκεια: 106’
  • Διανομή: Seven Films

Η Φαμπιάν Ντανσβίλ (Κατρίν Ντενέβ – μοναδική) είναι μια σταρ του γαλλικού σινεμά, που βρίσκεται στην δύση της καριέρας της. Περιβάλλεται από ανθρώπους που την αγαπούν και τη θαυμάζουν. Όταν εκδίδει τα απομνημονεύματα της, η κόρη της και σεναριογράφος, η Λουμίρ (Ζιλιέτ Μπινός – καλή) έρχεται στο Παρίσι από τη Νέα Υόρκη με τον ηθοποιό άνδρα της Χανκ (Ίθαν Χοκ) και το παιδί τους.

Η επανένωση μητέρας και κόρης θα φέρει στο φως αλήθειες, που θα αναγκάσει τις δυο γυναίκες να κλείσουν παλιούς λογαριασμούς και να εκδηλώσουν τα συναισθήματα που τις κατακλύζουν.

Ο παραγωγικότατος και βραβευμένος Ιάπωνας Χιροκάζου Κόρεεντα, ακριβώς μετά τον Χρυσό Φοίνικα του 2018 για τους εκπληκτικούς «Κλέφτες Καταστημάτων», εγκαταλείπει την χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου και ταξιδεύει στην πολυπράγμονα Φραγκία, δίχως να γνωρίζει γρι γαλλικά, για να στήσει απέναντι από τον φακό του δυο μεγάλα γυναικεία ονόματα: έναν μύθο του γαλλικού σινεμά που ακούει στο όνομα Κατρίν Ντενέβ και μια νεώτερη κυρία, την αγαπητή Ζυλιέτ Μπινός.

Η ταινία δεν είναι remake της ομότιτλης γαλλικής «La Vérité» (1960) του Ανρί-Ζορζ Κλουζό με Μπριζίτ Μπαρντό. Ο Ασιάτης κινηματογραφιστής σε δικό του σενάριο, αφηγείται την ολοκαινούργια, κοινωνική του ιστορία τοποθετώντας ξανά την σημασία της οικογένειας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του. Αυτή την φορά τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει η αιώνια «κόντρα» των θηλυκών: της μητέρας και της κόρης τονισμένη με άρωμα χαρμολύπης, αλλά και θεατρικής ατμόσφαιρας.

Σε αυτή την ταινία του Κόρεεντα ο πήχης είναι αρκετά χαμηλότερος από το προηγούμενο αριστούργημα του, καθώς απουσιάζει αισθητά η παραμυθένια αίσθηση και το παιχνίδι των συναισθηματικών εκπλήξεων. Στρωτό φιλμ με μια απολαυστική Κατρίν Ντενέβ στον ρόλο της μεγάλης σταρ (που είναι άλλωστε) σαν να παίζει τον εαυτό της και μια Μπινός που απλά ακολουθεί το χειμαρρώδες ποτάμι της Ντενέβ.

Ο Ιάπωνας σκηνοθέτης βολεύει υπέροχα την μεγάλη, Γαλλίδα ηθοποιό στα πλάνα του, προσφέροντας καλοφτιαγμένες γεύσεις της nouvelle vague εποχής, όπως την Ντενέβ να περπατάει φορώντας το λεοπάρντ παλτό στο δρόμο με την δενδροστοιχία ή τις κλασσικές, απόμακρες στιγμές της με το βλέμμα της ριγμένο στο κενό και το κάποτε όμορφο, κέρινο πρόσωπο της περικυκλωμένο στο φως. Άλλωστε η Ντενέβ, πια, δεν παίζει σινεμά, είναι η ίδια σινεμά. Και μάλλον αυτό επιθυμούσε διακαώς ο 58χρονος Χιροκάζου Κόρεεντα: να φτιάξει μια ταινία, τιμώντας την πατρίδα του σινεμά που αγάπησε με μια σταρ εκείνου του σινεμά. Καλή παραγωγή να ρέει ευχάριστα η πλοκή, που όμορφα ζυγισμένα συνδυάζει τις κωμικές στιγμές με την ήπια, κινηματογραφική δραματουργία. Ο δε Ίθαν Χοκ είναι μια φιγούρα σε μορφή γαρνιτούρας, που απλά κινείται αέρινα στο set.

Αξιολόγηση Ταiνιας

* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη