fbpx

«Αποκαλύψεις»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(El desentierro  / The Uncovering)

 

  • Είδος: Περιπέτεια
  • Παραγωγή: Ισπανία, Αργεντινή (2019)
  • Σκηνοθεσία: Νάτσο Ρουιπέρεζ
  • Με τους: Λεονάρντο Σμπαράλια, Χαν Κορνέτ, Μίτσελ Νόερ, Άνα Τορέντ, Τζιελένα Τζοβανόβα
  • Διάρκεια: 108’
  • Διανομή: Weird Wave

Όταν o Ζόρντι επιστρέφει στο χωριό που μεγάλωσε για να παραστεί στην κηδεία του δημάρχου θείου του, μαθαίνει ότι ο πατέρας του δεν είναι, όπως πίστευε, θαμμένος στο νεκροταφείο του χωριού. Ο ξάδελφος του και γιός του μακαρίτη δημάρχου, ο Ντιέγκο, επίσης, πληροφορείται πως ο θάνατος του πατέρα του είναι δολοφονία, γιατί ο πρώτος άρχοντας του τόπου ήταν μπλεγμένος με την αλβανική μαφία σε σκάνδαλο δωροδοκίας. Αμέσως μετά, ο Ζόρντι διαπιστώνει ότι η Βέρα, μια νεαρή, Αλβανή κοπέλα που υποτίθεται ότι είχε σκοτωθεί μαζί με τον πατέρα του και την μητέρα της, είναι ακόμα ζωντανή.

Με αυτά τα νέα δεδομένα, ο Ζόρντι αποφασίζει να μείνει στο χωριό και να προσπαθήσει να ανακαλύψει τι πραγματικά συνέβη στον πατέρα του. Το ίδιο και ο Ντιέγκο.

 Σύντομα θα αντιμετωπίσουν μια σειρά από μυστηριώδεις καταστάσεις και οδυνηρές αποκαλύψεις, ενώ διάφοροι φόνοι έχουν στόχο να εμποδίσουν τον Ζόρντι να μάθει την αλήθεια, που κρατάει είκοσι χρόνια πίσω.

Ισπανική περιπέτεια μυστηρίου και αποκαλύψεων, που ανοίγει τα χαρτιά της μέσα από τα μυστικά του παρελθόντος μιας οικογένειας. Συνεχόμενο flashback, δράση και σενάριο κάτω του μετρίου να συναγωνίζεται σε υφή και ειδικό βάρος ελληνικό, τηλεοπτικό σίριαλ του συρμού.

Υπερβολές, σε όλα τα επίπεδα που διαδραματίζεται η πλοκή της ταινίας, καθώς ότι μπορούσε να σκεφτεί ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος Νάτσο Ρουιπέρεζ στην δεύτερη μεγάλου μήκους ταινίας του για να κάνει ντόρο το πέταξε, δημιουργώντας ένα βαρετό και ανούσιο θέμα με μαφία, απαγωγές, φόνους, δωροδοκίες, πολιτική ίντριγκα, παιδική πορνεία, σωματεμπορία, οικογενειακό δράμα, φλογερούς έρωτες, θυσία, κάθαρση και εξιλέωση, το ένα να πέφτει μετά από το άλλο στο βλέμμα μας, δίχως να αφομοιώνεις το παραμικρό.

Οι ισπανικές κινηματογραφικές παραγωγές, που κρατούσαν το κουτί της Πανδώρας στα χέρια τους με ταινίες θρίλερ και μυστηρίου, έχουν αρχίσει, κάμποσο καιρό, να παίρνουν την κάτω βόλτα με προορισμό την άκριτη μετριότητα, πανέτοιμες να πιάσουν το διπλανό στασίδι με αυτές της Φραγκίας, που ως ευτελή, κινηματογραφικά προϊόντα κάνουν την εμφάνιση τους, ως είθισται, την περίοδο του ελληνικού θέρους.