fbpx

banner αεροδρομίου

«Αντίο Φίλε»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(Adieu l’ Ami  /  Farewell Friend)

 

  • Είδος: Περιπέτεια (Σε επανέκδοση με νέες κόπιες)
  • Παραγωγή: Γαλλία, Ιταλία (1968)
  • Σκηνοθεσία : Ζαν Ερμάν
  • Με τους: Αλέν Ντελόν, Τσαρλς Μπρόνσον, Ολγά Ζορζ Πικό, Μπριζίτ Φοσέ, Μπερνάρ Φρεσόν
  • Διάρκεια: 95’
  • Διανομή: Bibliotheque
  • Κινηματογράφοι και Ώρες Προβολών: (Ριβιέρα, Αθήνα: 08:45 & 11:00) –  (Όασις, Παγκράτι: 08:50 & 11:00) –  (Θησείο, Θησείο: 08:50 & 11:00) – (Αίγλη, Χαλάνδρι: 08:50 & 11:00) – (Ναταλί, Θεσ/νίκη: 08:50 & 11:00)

Μετά τον πόλεμο της Αλγερίας, δύο λεγεωνάριοι φίλοι φτάνουν στη Μασαλία για ένα νέο ξεκίνημα στην ζωή τους. Ο Ντίνο Μπαράν (Αλέν Ντελόν), γιατρός της Λεγεώνας των Ξένων, θα πεισθεί να βοηθήσει μια μυστηριώδη γυναίκα, την Ιζαμπέλ Μορό (Όλγκα Ζορζ Πικό), για να τοποθετήσει κάποια κλεμμένα ομόλογα μέσα στο χρηματοκιβώτιο της εταιρείας όπου εργάζεται. Θα προσληφθεί στην εταιρεία ως γιατρός, με βοηθό μία νεαρή που την αποκαλούν «Βατερλό» (Μπριζίτ Φοσέ).

Τα Χριστούγεννα επιδιώκει να διαρρήξει το χρηματοκιβώτιο, αλλά βρίσκεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον άλλο λεγεωνάριο, αντίπαλό του Φραντς Προπ (Τσάρλς Μπρόνσον). Κλειδωμένοι στο υπόγειο ανοίγουν τελικά το χρηματοκιβώτιο, αλλά ανακαλύπτουν ότι τους έχουν εξαπατήσει και τους έχουν στήσει ενέδρα.

Ο Γάλλος Αλέν Ντελόν, ένα χρόνο μετά από τον «Δολοφόνο με το Αγγελικό Πρόσωπο» συναντά τον Αμερικανό Τσάρλς Μπρόνσον σε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του γαλλικού σινεμά, καθιερώνοντας τον Μπρόνσον στον θόλο των αστέρων και τον Ντελόν πρωταγωνιστή πρώτου μεγέθους.  

Με κέντρο του σεναριακού κύκλου την φιλία ανάμεσα σε δυο άνδρες συμπολεμιστές, ο στυλίστας σκηνοθέτης Ζαν Ερμάν στην δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του κατασκευάζει ένα καλοβαλμένο heist film, που μοσχοβολά αξέχαστες στιγμές γαλλικού noir. Το σενάριο είναι του ίδιου του Ερμάν και του συγγραφέα Σεμπαστιέν Ζαπρισό.

Ο Τσάρλς Μπρόνσον έπειτα από την ταινία του Ρόμπερτ Άλντριτζ «Και Οι 12 Ήταν Καθάρματα» δένει με τον κατά 14 χρόνια μικρότερο του Αλέν Ντελόν και το αποτέλεσμα γράφει εποχή.