24
Πεμ, Σεπ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Agora II - Δεσμώτες»

 

  • Είδος: Πολιτικό, κοινωνικό ντοκιμαντέρ
  • Παραγωγή: Ελλάδα (2020) από την SmallPlanet Productions σε συμπαραγωγή με το Westdeutscher Rundfunk (WDR) και σε συνεργασία με το ARTE
  • Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος
  • Μουσική: Γιάννης Παξεβάνης
  • Διάρκεια: 100’
  • Διανομή: Small Planet Productions
  • Αίθουσες προβολής του ντοκιμαντέρ στην Αθήνα: «Ideal» (Πανεπιστημίου 46) – «Ααβόρα» (Ιπποκράτους 180) – «Γαλαξίας» (Μεσογείων 6) – «Μικρόκοσμος» (Λεωφ. Συγγρού 106) – «Σπόρτιγκ Digital Cinema» (Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη) - Στην Θεσσαλονίκη: «Ολύμπιον» (Πλατεία Αριστοτέλους 10) - Στην Κρήτη: Ηράκλειο: «Βιντσέτζος Κορνάρος» (Τεχνόπολις , Μαλικούτη 18 – 20) - Στα Χανιά: «Cine Αττικόν» (Ηρ. Πολυτεχνείου & Δραγούμη) -  Στο Ρέθυμνο: «Cineland Παντελής» (Εμμ. Πορτάλιου 3-5)

Για 4,5 χρόνια, δηλαδή από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι τον Ιούλιο του 2019, ο δημοσιογράφος Γιώργος Αυγερόπουλος στο νέο του ντοκιμαντέρ παρακολουθεί την κοινωνία της χώρας του σε διαφορετικά επίπεδα, με πρωταγωνιστές τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον υπουργό οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, ένα ζευγάρι προσφύγων απ’ τη Συρία, μία τραγική μάνα, μια οικονομική μετανάστρια, και έναν νέο γιατρό.

https://vimeo.com/376383627

Έπειτα από το «Agora: Από την Δημοκρατία στις Αγορές» που προκάλεσε αίσθηση και βραβεύτηκε διεθνώς, ο Γιώργος Αυγερόπουλος επιστρέφει με την δεύτερη ταινία ντοκιμαντέρ για την ελληνική κρίση, το «Agora II: Δεσμώτες». O συνάδελφος δημοσιογράφος και σκηνοθέτης είναι ο μοναδικός δημοσιογράφος που ακολούθησε τον Αλέξη Τσίπρα σε εκείνες τις τρομερές συναντήσεις με τους «φίλους» μας Ευρωπαίους, έχοντας μαζί του ο τέως πρωθυπουργός, φυσικά, τον Γιάνι Βαρουφάκη. Οπότε ο φακός του Αυγερόπουλου μεταμορφώνεται σε έναν ιστορικό καταγραφέα, δίχως λογοκρισία, όπου ο ίδιος ο Αυγερόπουλος αναφέρει στην συνάδελφο Φωτεινή Λαμπιρίδη του site TVXS, ότι ποτέ δεν του είπαν να «κόψει» επίμαχα πλάνα. Έτσι, αποτυπώνονται αυτούσιες στιγμές από εκείνες τις  ανατριχιαστικές διαπραγματεύσεις, που ο ελληνικός λαός δεν γνωρίζει και, μάλλον, δεν έχει ξαναδεί. Το νευρικό σύστημα του ντοκιμαντέρ, εξ’ αρχής έως το φινάλε, διέπεται από καθαρή δημοσιογραφική προσέγγιση και αυτό είναι που το κάνει ενδιαφέρον. Είναι ένα τεκμήριο μνήμης.

Κινείται σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο δράσης, που είναι η ελληνική κρίση στην χρονική διάρκεια μιας νευραλγικής, για όλο τον ελληνικό λαό, τετραετίας, δηλαδή από το 2015 έως το 2019, σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο. Ο αφηγηματικός ξεναγός του ντοκιμαντέρ ρυθμίζεται προσεκτικά και διερευνητικά σε γεγονότα εντός και εκτός της πολιτικής σκηνής, πηγαίνοντας άλλοτε μπρος και άλλοτε πίσω, δίχως όμως να χάνεται ο ειρμός. Καλή η δουλειά του Αυγερόπουλου στο τεχνικό σκέλος, αλλά και σε αυτό των ντοκουμέντων, πετυχαίνοντας ο Γιώργος αυτό που ο Κώστας Γαβράς δεν κατάφερε με την απογοητευτική ταινία μυθοπλασίας «Ενήλικοι στην Αίθουσα»: Την ιστορική ακεραιότητα, τουλάχιστον, άνευ δαχτυλισμάτων, αγιοποιήσεων και παρεμβάσεων.   Με αποκαλυπτικό υλικό που για πρώτη φορά βλέπει τα φώτα της δημοσιότητας, κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με τους δανειστές, αλλά και με την μακροχρόνια παρακολούθηση των χαρακτήρων του, ο Γιώργος συνθέτει το κινηματογραφικό μωσαϊκό της σύγχρονης ελληνικής τραγωδίας, θέτοντας θεμελιώδη ερωτήματα για το μέλλον τόσο της πατρίδας του όσο και της Ευρώπης.

Αξιολόγηση Ταiνιας

* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη

«Απόστρατος»
«Μία Κρυφή Ζωή»

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares