InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 184 άτομα (184 Views)

«6.5 Εκτός Ελέγχου»

6.5-8


«6.5 Εκτός Ελέγχου»

(Metri Shesh Va Nim/ Just 6.5)




Είδος: Κοινωνικό δράμα, περιπέτεια

Παραγωγή: Ιράν (2019)

Σκηνοθεσία : Σαΐντ Ρουσταΐ

Με τους: Πεϊμάν Μοάντι, Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ, Φαρχαντ Ασλάνι, Παρινάζ Ιζαντιάρ

Διάρκεια: 134'

Διανομή: Neo Films

Ο ντετέκτιβ Σαμάντ (Πείμαν Μοάντι – καταπληκτικός!) αναμετριέται σε μια σκληρή μάχη με τον πανίσχυρο και έξυπνο έμπορο ναρκωτικών Νάσερ (Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ – πολύ καλός). Ο αστυνόμος θέλει να τον συλλάβει και να τον οδηγήσει στο δικαστήριο, όπου για τους εμπόρους ναρκωτικών η ποινή είναι η εκτέλεση δια απαγχονισμού. 

Το κυνηγητό, η σύλληψη και η φυλάκιση τού μεγαλέμπορου όμως είναι μόνο η αρχή.

«Στο Ιράν σήμερα η κατοχή ναρκωτικών ουσιών τιμωρείται με την θανατική ποινή. Παρ' όλα αυτά σε μια χώρα 80 εκατομμυρίων κατοίκων υπάρχουν 6,5 εκατομμύρια χρήστες ναρκωτικών. Ποιος προμηθεύει αυτούς τους χρήστες;», θέτει το ερώτημα ο 31 χρόνων σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σαΐντ Ρουσταΐ. Το πρώτο που σκέφτεσαι είναι, πως θα γίνεις «μαθητής» στο θρανίο μιας ακόμα διδασκαλίας περί της μάστιγας των ναρκωτικών, αυτή φορά με αφετηρία το θρησκευτικό Ιράν, από έναν άγνωστο, νεαρό σε ηλικία, Πέρση σκηνοθέτη. Το δεύτερο που έρχεται στο μυαλό αβίαστα, είναι η «αφετηρία» αυτή της ταινίας, δηλαδή το ίδιο το Ιράν του Ασγκάρ Φαραντί, της Μαρζάν Σατραπί, του Τζαφάρ Παναχί, του Βαχίντ Τζαλιλβάντ, του Αμπάς Κιαροστάμι, του Νιμά Τζαβιντί, σκηνοθετών που πραγματικά έδωσαν μικρούς και μεγαλύτερους αδάμαντες στην 7η Τέχνη, δημιουργώντας μια αξιοπρεπέστατη, σύγχρονη σχολή κινηματογράφου. Οπότε λες: για να δούμε τι έχει να πει ο άγνωστος σε μένα σκηνοθέτης Σαΐντ Ρουσταΐ, στην δεύτερη, όπως ενημερώθηκα, μεγάλου μήκους δουλειά του και ξεκινάει η ταινία.

Τελικά, οι Ιρανοί κινηματογραφιστές είναι οι στρωτοί story tellers, αυτοί που θα σε καθίσουν χάμω και θα σου αφηγηθούν αυτό που θέλουν, έχοντας ανακαλύψει το μαγικό συστατικό που τονώνει μετρημένα και ουσιαστικά το δραματικό στοιχείο με αυτό της καταγγελίας, δίχως να πέφτουν σε παγίδες και αδιέξοδα. Απολαυστικοί, σαν ακούς τα παραμύθια της Χαλιμάς, δίχως το εξωτικό περίβλημα, αλλά με την μαγευτική ατμόσφαιρα που σε καθηλώνει. Μπορεί ο νέος Σαΐντ Ρουσταΐ στον ενθουσιασμό του να ανοίγει περισσότερο από το κανονικό την αφηγηματική του και να διέπεται από ένα διδακτισμό η ιστορία του, το σίγουρο όμως είναι, ότι δεν χάνει τον προορισμό του.

Στην εν λόγω περίπτωση του σεναρίου η εκτός ελέγχου μάστιγα των ναρκωτικών, που κατακτά το Ιράν δημιουργώντας 6,5 εκατομμύρια χρήστες τα τελευταία χρόνια (όπως αναφέρει και ο τίτλος της ταινίας), είναι το προσκήνιο της θεματικής του, παράλληλα όμως ενεργοποιείται και η αναφορά ενός δύσκαμπτου, κρατικού συστήματος που βρίσκεται ανέτοιμο και ανήμπορο να σταθεί αποφασιστικά απέναντι στην φονική, κοινωνική λαίλαπα, που μετατρέπει τους χρήστες σε νεκρούς ή στην καλύτερη των περιπτώσεων σε ζόμπι. Η μέριμνα, η πρόνοια και η σωστή καθοδήγηση στα θύματα είναι ανύπαρκτη, ενώ η μονόπαντη δικαιοσύνη προς τους φτωχοδιάβολους χρήστες και τα βαποράκια είναι αμείλικτη. Τα αφεντικά ξέρουν πάντα να ξεγλιστρούν, διαθέτοντας άφθονο χρήμα. Τα πλάνα του Ρουσταΐ και το στήσιμο της παραγωγής δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχες ταινίες του είδους.

Οι απαντήσεις έρχονται σε πρώτη φάση από τον αστυνόμο, που κυνηγά να πιάσει το μεγάλο ψάρι και υποδύεται ο γνώριμος σε εμάς από την ταινία του Ασγκάρ Φαραντί «Ένας Χωρισμός», ο εξαιρετικός Πείμαν Μοάντι, ενώ σε δεύτερη πλάνο οι μεγάλες αλήθειες σερβίρονται από τον, επίσης, υπέροχο Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ («Ο Φύλακας», «Περίπτωση Συνείδησης»), που ερμηνεύει τον μεγαλέμπορο ναρκωτικών για να διασταυρωθούν σε μια δραματική περιπέτεια γεμάτη ένταση, νεύρο και δυνατό ατού την παρουσία δυο πολύ καλών ηθοποιών.

Photo Gallery «6.5 Εκτός Ελέγχου»
«Μαντάμ Κιουρί: Η Γυναίκα που Άλλαξε τον Κόσμο»
«Καπόνε»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/