InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 129 άτομα (129 Views)

«Τραγούδι Χωρίς Όνομα»

«Canción sin nombre»        

   

  • Είδος: Κοινωνικό δράμα, θρίλερ (Α/Μ)
  • Παραγωγή: Περού, Ισπανία, Η.Π.Α., Χιλή (2019)
  • Σκηνοθεσία: Μελίνα Λεόν
  • Με τους:, Πάμελα Μεντόζα, Τόμι Παράγα, Λούσιο Ρόχας, Ρουθ Αρμας
  • Διάρκεια: 97΄
  • Διανομή: Danaos Films
  • Διακρίσεις: Βραβείο Fipresci στο Φεστιβάλ του Μόντρεαλ - Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ του Μονάχου - Βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Στοκχόλμης - Βραβείο Σκηνοθεσίας και ειδική μνεία για το Mermaid Award στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.

Περού, 1988. Η Χεορχίνα (Πάμελα Μεντόζα – πολύ καλή), είναι μια νεαρή κοπέλα από ένα μικρό χωριό των Άνδεων και φτάνει στη Λίμα προκειμένου να γεννήσει σε μια αυτοσχέδια κλινική. Μυστηριωδώς όμως, το βρέφος εξαφανίζεται.

Εν μέσω των πολιτικών αναταραχών της εποχής, ο τολμηρός δημοσιογράφος Πέδρο (Τόμι Παράγα – καλός), θα γίνει ο μοναδικός της σύμμαχος στην απελπισμένη αναζήτηση να βρει το παιδί της.

https://youtu.be/Y_emLNKIRq4

Η Περουβιανή σεναριογράφος και σκηνοθέτης Μελίνα Λεόν, θυγατέρα πρώην δημοσιογράφου της «República» και με σπουδές κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια των Η.Π.Α., ντεμπουτάρει εξαιρετικά με την πρώτη μεγάλου μήκους ταινίας της και θαρραλέα εστιάζει στις εξαφανίσεις βρεφών από τα οργανωμένα δίκτυα που δρουν στις «ψεύτικες», μαιευτικές κλινικές του λεγόμενου «τρίτου κόσμου». Η τραγική ηρωίδα μάνα φιγουράρει δυναμικά στον φακό της Λεόν και είναι η νέα γυναίκα, η χαμένη στο αβέβαιο παρόν ενός πολιτικού συστήματος με ανέλπιδο μέλλον.

Η καταπληκτική ασπρόμαυρη φωτογραφία σε φυσικό φως του 48χρονου, επίσης, Περουβιανού, Ίντι Μπριόνες, αλλά και το φορμάτ 4:3 καθ΄ όλη την διάρκεια της ιστορίας, μετασχηματίζει το όλο εγχείρημα σε ένα τολμηρό φιλμ καταγγελίας με ντοκιμαντερίστικη υφή, που πραγματικά αφοπλίζει. Πανέμορφη δουλειά, προσεγμένη τα μάλα και σενάριο που σφίγγει το στομάχι, καθώς κλιμακωτά το δράμα εξελίσσεται σε θρίλερ. Ένας ολόκληρος, οργανωμένος ιστός αρπαγής βρεφών απογυμνώνεται στο στόρι της Λεόν, ενώ η ανθρώπινη απόγνωσης ζωγραφίζεται περίτεχνα στο πρόσωπο της ηθοποιού Πάμελα Μεντόζα, ψάχνοντας για το νεογέννητο παιδί της, που το άρπαξαν μέσα από τα χέρια της. Γυναίκα από ένα χωριό των Άνδεων, όπως τόσες άλλες, στοχοποιημένες γυναίκες δίχως κοινωνικό εκτόπισμα, όπως θα χαρακτήριζαν οι «διαχειριστές» των social analysis, εύκολα θύματα δηλαδή, σε μια χρονική περίοδο, όπως η δεκαετία του ’80 - η ιστορία είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα - όταν το Περού κλυδωνιζόταν από τις μύριες πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές.

Το φωτεινό στίγμα, εν είδει άσβεστου φάρου, στην ταινία της Μελίνα Λεόν, που δείχνει τον δρόμο της κάθαρσης εν μέσω των ακραίων, κοινωνικών αντιθέσεων στα τραγικά γεγονότα, είναι η ίδια η ανθρώπινη ελευθερία και η δύναμη της αναζήτησης του ίδιου του ανθρώπου με το «άλφα» κεφαλαίο. Η ταινία, μάλιστα, καταγράφει και μια πρωτιά, καθώς η περουβιανή κινηματογραφική παραγωγή το «Τραγούδι Χωρίς Όνομα» είναι η πρώτη συμμετοχή της χώρας στο φεστιβάλ των Κανών με γυναίκα σκηνοθέτιδα.

Αξιολόγηση Ταiνιας

* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη

«Τζότζο»
«Το Λουλούδι της Ευτυχίας»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/