InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 521 άτομα (521 Views)

«Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου»

b-vert2


«Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου»

(Cet Obscur Objet du Désir)





Είδος: Κοινωνικό, ερωτικό

Παραγωγή: Γαλλία, Ισπανία (1977), επανέκδοση σε ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία : Λουίς Μπουνιουέλ

Με τους: Φερνάντο Ρέι, Καρόλ Μπουκέ, Άντζελα Μολίνα

Διάρκεια: 100'

Διανομή: Bibliotheque

Διακρίσεις: Βραβείο Κριτικών ΗΠΑ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας (1977)

Προβάλλεται στους κινηματογράφους: «Ζέφυρος» (Πετράλωνα), «Όαση» (Παγκράτι), «Αττικό Άλσος» (Γαλάτσι) και «Αίγλη» (Χαλάνδρι)

Σε ένα βαγόνι της αμαξοστοιχίας με προορισμό από το Παρίσι προς τη Μαδρίτη, ο εύρωστος οικονομικά επιχειρηματίας Ματιέ Φαμπέρ (Φερνάντο Ρέι – καταπληκτικός) καταβρέχει με έναν κουβά νερό το πρόσωπο της 19χρονης καλλονής Κοντσίτα (Καρόλ Μπουκέ και Άντζελα Μολίνα – κόβουν την ανάσα και οι δυο), πριν το τρένο ξεκινήσει το ταξίδι του.

Οι συνεπιβάτες του κουπέ, όπου βρίσκεται ο Ματιέ, δηλαδή, μια καθώς πρέπει κυρία με την θυγατέρα της, ένας γνωστός δικαστής, και ένας νάνος, ψυχολόγος στο επάγγελμα, ζητούν να τους εξηγήσει αμέσως την αιτία αυτής της πράξης του. Ο Ματιέ εξιστορεί λεπτομερώς την οδύνη του από τον ακόρεστο έρωτα που τρέφει για την νεαρή αλλά ψυχρή Κοντσίτα, η οποία έκανε τον ερωτικό του βίο, αβίωτο.

Ελεύθερα μεταφέροντας το μυθιστόρημα του Πιερ Λουίς «Η Γυναίκα Και Το Νευρόσπαστο» του 1898, ο μέγας, Ισπανός, αναρχικός σουρεαλιστής, στα 77 του χρόνια και στην τελευταία του ταινία (τρία χρόνια μετά από «Το Φάντασμα της Ελευθερίας» (1974) και πέντε χρόνια μετά από την «Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας» (1972)), αποδεικνύει για πολλοστή και έσχατη φορά την εκρηκτική του φρεσκάδα, την ακούραστη εικονοκλαστική του έκφραση και το μοναδικό του χιούμορ.

Η πολιτική, οι πάσης φύσεως εξουσίες, οι ταξικές διαφορές, ο πλούτος και η ένδεια ρέουν βασανιστικά και συνάμα τόσο ηδονικά, όσο και τρομοκρατικά στις πτυχές του ακραίου έρωτα ενός πλούσιου μεσήλικα με μια φτωχή, πλην όμως εκπάγλου ομορφιάς νεαρής χορεύτριας φλαμένγκο. Ο Μπουνιουέλ στήνει τις δικές του πυρακτωμένες εξέδρες κοινωνικό-πολιτικής σάτιρας και ως εξαίρετος πρόγκης λιώνει στο χυτήριο των αντιθέσεων την κόλαση και τον παράδεισο της ανδρικής φύσης, όταν αυτή αρχικά εξυψώνεται από τον έρωτα και στην συνέχεια εξαθλιώνεται από τα καπρίτσια της όμορφης γυναίκας και δη της όμορφης, παρθένας γυναίκας.

Ο εξαιρετικός Φερνάντο Ρέι, ως ο παγιδευμένος Ματιέ και η παραλυτική, αέρινης και εύθραυστης ομορφιάς, η Γαλλίδα, Καρόλ Μπουκέ (την θυμάστε από την ταινίας του Τζέιμς Μποντ: «Για τα Μάτια σου Μόνο»), αλλά και η βιτριολική, αισθησιακή, Ισπανίδα Άντζελα Μολίνα, ως η δισυπόστατη Κοντσίτα (το σεναριακό τρικ του Μπουνιουέλ), είναι το πρωταγωνιστικό δίδυμο/τρίδυμο, που έχει επιλέξει ο Ισπανός σκηνοθέτης για να «κεντήσει» ποιητικά, χιουμοριστικά και απόλυτα βασανιστικά την δική του εκδοχή στην ερωτική παράνοια, απλώνοντας το νήμα, άκρως φιλοσοφημένα και ρεαλιστικά, σε βελονιές που πραγματικά γράφουν κινηματογραφική ιστορία. Κυρίαρχη δύναμη στην ταινία του Μπουνιουέλ είναι η Θηλυκή Αρχή, η ακαταμάχητη Κοντσίτα με τις δυο προσωπικότητες, που ως πρωτόπλαστη Λίλιθ παίζει με όλα, ισοπεδώνοντας κάθε βασίλειο, είτε είναι οικονομικής, είτε είναι πολιτικής δυναμικής.

Τί ποιο απίθανη, ερωτική αντίδραση ουράνιου θυμού από έναν άνδρα που έχει παραδοθεί στον μακελάρη Έρωτα και αποδεχόμενος την ήττα του από το ανίκητο θηλυκό να λέει συνειδητοποιημένα: «Έριξα έναν κουβάνερό επάνω της για να μην την σκοτώσω!»


Photo Gallery«Το Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου»

«Θερινό σινεμά με απίθανες επανεκδόσεις κλασικών τ...
«Πινόκιο»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/