24
Πεμ, Σεπ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Τα ασιατικά «Παράσιτα» διέλυσαν την εύφορη, αμερικανική κοιλάδα», για τα βραβεία Όσκαρ 2020 γράφει ο Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Βροχούλα, υγρασία, εντονη ψύχρα, άστατος γενικά ο καιρός εκτός του Kodak Theatre στο Λος Άντζελες, γιατί εντός του γνωστού θεάτρου, που τελέστηκε η απονομή των 92ων Βραβείων Όσκαρ, οι συνθήκες ήταν πραγματικά θυελλώδεις. Τα εκπληκτικά «Παράσιτα» (Parasite) του Μπονγκ Τζουν-χο στεφανώθηκαν ως οι απόλυτες νικητές μιας βραδιάς που, φαινομενικά, δεν έκρυβε εκπλήξεις, αλλά, τελικά, όλα ανετράπησαν όχι ως δια μαγείας, αλλά ως μιας φανερής και ακλόνητης, οικονομικής δύναμης. Γράψαμε στο άρθρο για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ (εδώ), ότι υπάρχει ένα κρίσιμο ποσοστό στα μέλη της Ακαδημίας, περί το 20% λένε ότι είναι αυτό το ποσοστό, το οποίο είναι μη αμερικάνικο, ικανό να ανατρέψει τα δεδομένα. 

Ο μέγας νικητής Μπονγκ Τζουν-χο με τα τέσσερα βραβεία Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Ξενόγλωσσης Ταινίας) ορίζει, επίσημα πλέον, την απόλυτα στιβαρή κυριαρχία των Κινέζων παραγωγών στον Χόλιγουντ, αλλά και το γεγονός, πως από τούδε και στο εξής στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, είναι όλα ανοιχτά για τις εκτός Χόλιγουντ παραγωγές και δη τις ασιατικές. Το χρήμα και η δύναμη, ως συνήθως συμβαίνει, ορίζουν απόλυτα το σύστημα, τις καταστάσεις και ανεβοκατεβάζουν εστεμμένους.

 

Η Σκάρλετ Γιοχάνσον με την εκθαμβωτική τουαλέτα του Oscar De La Renta
Η Σαρλίζ Θερόν μέσα στην υπέροχη, χυτή δημιουργία του οίκου Dior
Η Ρενέ Ζελβέγκερ και η εφαρμοστή τουαλέτα δια χειρός Armani

Ο 50χρονος Νοτιοκορεάτης κινηματογραφιστής σάρωσε κυριολεκτικώς με την ταινία του, σηκώνοντας ψηλά τα δυο μεγάλα βραβεία του θεσμού, αφήνοντας πίσω του μεγάλα ονόματα και δυνατές ταινίες, όπως τον Σαμ Μέντεζ (1917), τον Τοντ Φίλιπς (Joker), τον Κουέντιν Ταραντίνο, (Κάποτε στο Χόλιγουντ), που τους πέταξε με περίτεχνο κτύπημα Τάε Κβο Ντο στο καναβάτσο, αλλά και τον φλύαρο, νετφλιξιακό Μάρτιν Σκορσέζι (Ο Ιρλανδός), που εξαφανίστηκε εντελώς.

Δίχως κεντρικό παρουσιαστή και εφέτος με τον Στιβ Μάρτιν και τον Κρις Ροκ να παίζουν το σκετσάκι τους κύλησε η βραδιά της τελετής των 92ων Βραβείων Όσκαρ.

Τα «Παράσιτα» στην ιστορία των βραβείων Όσκαρ, να σημειώσουμε, ότι είναι το πρώτο, εκτός αμερικανικής επικράτειας, φιλμ που κερδίζει την μεγάλη κατηγορία «Καλύτερης Ταινίας», ενώ ο Νοτιοκορεάτης Μπονγκ Τζουν-χο είναι ο τρίτος σκηνοθέτης που κερδίζει το βραβείο Όσκαρ στην συγκεκριμένη κατηγορία με μια παραγωγή εκτός αμερικανικών studios, έπειτα από τον Μισέλ Χαζαναβίσιους με το «The Artist» (2011) και τον Αλφόνσο Κουαρόν με το νετφλιξιακό «Ρόμα» (2018).

Η υποκριτική δύναμη της χρονιάς, ο Χοακίν Φίνιξ με τον ρόλο τού «Joker» και του Άρθουρ Φλεκ στην υπέροχη ταινία του Τοντ Φίλιπς, δικαιώθηκε τα μέγιστα με το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου – αναμενόμενο άλλωστε -, ενώ η Ρενέ Ζελβέγκερ έκλεισε το ερμηνευτικό της δίπτυχο με το Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου για την χλιαρή «Judy», καθώς το 2004 βραβεύτηκε και με το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία  «Επιστροφή στο Cold Mountain». Η Λόρα Ντερν (κόρη των ηθοποιών: Μπρους Ντερν και Ντάιαν Λαντ) με την σαραντάχρονη, διακριτική παρουσία της στον χώρο του κινηματογράφου, για πρώτη φορά κερδίζει ένα Όσκαρ (Β΄ Γυναικείου Ρόλου) για την νετφλιξιακή, politically correct «Ιστορία Γάμου» σε σκηνοθεσία του Νόα Μπόμπακ     

Ο Σαμ Μέντες με το «1917», απέσπασε τρία βραβεία Όσκαρ (Φωτογραφίας, Μιξάζ Ήχου και Οπτικών Εφέ) και το «Joker» μόνο δύο Όσκαρ, από τα ένδεκα που ήταν υποψήφιο (Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Χοακίν Φίνιξ και αυτό για την Μουσικής της Χίλντουρ Γκούντναντατιρ). Είναι από τις βραβεύσεις που πραγματικά ενθουσιάστηκα στην κατηγορία της «Μουσικής», καθώς το score της Γκούντναντατιρ είναι απίθανο και ως άριστη μαθήτρια του αξέχαστου Γιόχαν Γιόχανσον, δικαίως το κέρδισε.

Το «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο απέσπασε 2 βραβεία Όσκαρ (Β' Ανδρικού Ρόλου για τον Μπραντ Πιτ και Σκηνικών), κομμάτι άδικο για τον Πιτ (δεύτερο Όσκαρ για τον ηθοποιό, έπειτα από αυτό του παραγωγού για το «12 Χρόνια Σκλάβος»), που αν και είναι σταρ-πρωταγωνιστής, όπου έχει συμμετοχή στους δεύτερους ρόλους, υποστηρίζει κρυστάλλινα το πόστο, δημιουργώντας μια ξεχωριστή σχολή για αυτό το σπουδαίο, υποκριτικό στασίδι. Τέλος το βιογραφικό φιλμ από τον χώρο του αυτοκινήτου «Ford v. Ferrari» (Κόντρα σε Όλα) κέρδισε δυο βραβεία Όσκαρ στις κατηγορίες του Μοντάζ και του Μοντάζ Ήχου.

Στρώθηκαν τα κόκκινα χαλιά, παρέλασαν μεγαλοπρεπώς οι καλλονές σταρ και άλλα «πτηνά», φωτογραφήθηκαν άπαντες, μοιράστηκαν τα βραβεία, εκφωνήθηκαν οι λόγοι, ήρθαν οι συγκινήσεις, πέσανε οι αγκαλιές και τα φιλιά και η μεγάλη γιορτή της 7ης Τέχνης κύλησε κανονικότατα. Του χρόνου, τώρα!

 

Η Λόρα Ντερν ενδεδυμένη με Armani Privé σε ροζ μεταξωτή κρέπα, διακοσμημένη με μαύρες χάντρες και φούντες.
Η Μπρι Λάρσον απαστράπτουσα στην ροζ σύνθεση της Hedi Slimane με κοσμήματα Bulgari
H Νάταλι Πόρτμαν σε χρυσό και μαύρο η τουαλέτα της από τον οίκο Dior, στέλνει το μήνυμα, έχοντας ραμμένα στην κάπα της με χρυσά γράμματα τα ονόματα των γυναικών σκηνοθετών που δεν ήταν υποψήφιες στα φετινά βραβεία.

Βραβεία

Oscar 2020


Καλύτερης Ταινίας

«Parasite»

Σκηνοθεσίας

Μπονγκ Τζουν Χο: «Parasite»

Α' Ανδρικού Ρόλου

 Χοακίν Φοίνιξ: «Joker»

Α' Γυναικείου Ρόλου

Ρενέ Ζελβέγκερ: «Judy»

Β' Ανδρικού Ρόλου

 Μπραντ Πιτ: «Once Upon a Time in Hollywood»

B' Γυναικείου Ρόλου

Λόρα Ντερν, «Marriage Story»

Διασκευασμένου Σεναρίου

Τάικα Γουαϊτίτι: «Jojo Rabbit»

Πρωτότυπου Σεναρίου

Μπονγκ Τζουν-χο, Χαν Τζιν-γουον: «Parasite»

Ξενόγλωσσης Ταινίας

«Parasite»

Φωτογραφίας

«1917»

Κοστουμιών

«Little Women» (Μικρές Κυρίες)

Μοντάζ

«Ford v Ferrari»

Μακιγιάζ και Κομμώσεων

«Bombshell» (Βόμβα)

Μουσικής

Χίλντουρ Γκούντναντατιρ: «Joker»

Τραγουδιού

I’m Gonna Love Me Again, «Rocketman»

Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης

«Once Upon a Time in Hollywood»

Ήχου

«Ford v Ferrari»

Ηχητικών Εφέ

«1917»

Οπτικών Εφέ

 «1917»

Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων

«Toy Story 4»

Ντοκιμαντέρ (Μεγάλου Μήκους)

«American Factory»

Ντοκιμαντέρ (Μικρού Μήκους)

«Learning to Skateboard in a War Zone If You’re a Girl»

Μικρού Μήκους Ταινία (Animation)

«Hair Love»

Μικρού Μήκους Ταινία (Live Action)

«The Neighbor’s Window»







By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares