InTownPost

Ακολουθήστε μας :

15
Σαβ, Μάι
Tο διάβασαν 328 άτομα (328 Views)

«Περσόνα»

unnamed

«Περσόνα»

(Persona)





Είδος: Κοινωνικό

Παραγωγή: Σουηδία ( 1966), Α/Μ, επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία : Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Με τους: Μπίμπι Άντερσον, Λιβ Ούλμαν, Γιόργκεν Λίντστρομ, Γκούναρ

Διάρκεια: 85'

Διανομή: Weird Wave

Η διάσημη ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ (Λιβ Ούλμαν – εξαιρετική), καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης της Ηλέκτρας και κλείνεται στη σιωπή της. Αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο ησυχαστήριο μακριά από τον κόσμο με μόνη συντροφιά την νοσοκόμα Άλμα (Μπίμπι Άντερσον - επίσης εξαιρετική).

Τις επόμενες εβδομάδες, η Άλμα προσπαθεί να προσεγγίσει την ασθενή της, με σκοπό να την θεραπεύσει από την ψυχική και σωματική βύθιση της. Σύντομα, μεταξύ των δυο γυναικών αναπτύσσεται μια βαθιά, υπαρξιακή επικοινωνία.

Έχουν περάσει 54 χρόνια από την πρώτη προβολή της «Περσόνα» του Σουηδού σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και όσες φορές παρακολουθήσεις την ταινία, συνεχώς θα διαμορφώνεις την θέση σου και συνεχώς θα προσθέτεις κάτι ακόμα στον προσωπικό πίνακα της άποψης σου. Αυτή είναι και η επιτυχία του Σουηδού κινηματογραφιστή με το πιο μινιμάλ δημιούργημα του, στιγματίζοντας διαχρονικά το πνευματικό σαλόνι της 7ης Τέχνης. Απέριττος και σκανδαλιστικά γριφώδης ο Μπέργκμαν χαρτογραφεί την γυναικεία ψυχοσύνθεση μέσα από αφαιρετικές οπτικές και προσεγγίσεις που αναιρούν τα σημεία έναρξης των προβληματισμών σου.

Ο σκηνοθέτης διάγει το 48ο έτος της ζωής του και στην κινηματογραφική του πορεία έχει ήδη δώσει την «Έβδομη Σφραγίδα», τις «Άγριες Φράουλες», την «Σιωπή» για να φτάσει στην «Περσόνα», προκαλώντας τον εαυτό του και το κοινό να αναμετρηθούν ισότιμα με τις δυναμικές του «φαίνεσθαι» και του «είναι» στην διάσταση της αντικειμενικότητας, αλλά και στην εσωστρέφεια της υποκειμενικότητας άνευ ορίων.

Μ΄ αρέσει η «Περσόνα» γιατί είναι μικρή σε διάρκεια, μόλις 85 λεπτά, σφιχτοδεμένη, άρτια και αντικειμενικά το στοιχείο της τεχνικής της είναι άφθαστο, ενώ υποκειμενικά δύναται να ερμηνευτεί από τον κάθε ένα θεατή διαφορετικά, αναλόγως τις προσλαμβάνουσες και τα βιώματα του. Μια αριστουργηματική σπαζοκεφαλιά, άλλοτε σιωπηρή και άλλοτε λαλίστατη, που αξίζει να την ξαναδείτε, καθώς θα ανακαλύψετε νέες, απογειωτικές εξέδρες για πολύωρες συζητήσεις στην ασπρόμαυρη όχθη της Θηλυκής Αρχής με ή χωρίς μάσκες.

Photo Gallery «Περσόνα»
«Wild Rose»
«Chinatown»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/