24
Σαβ, Οκτ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Πήγαμε στο θέατρο Παραμυθίας και πήραμε μαθήματα ζωής από έναν παπαγάλο»

-10

 H διάδοση από στόμα σε στόμα είναι δέκα φορές πιο αποδοτική από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Αυτό αποδεικνύεται πολύ συχνάκαι στην περίπτωση του θεάτρου Παραμυθίας, όπου η φετινή παράσταση του έργου «Parrot» (=Παπαγάλος) της ανατρεπτικής συγγραφέως και σκηνοθέτιδας Αλμπέρτας Τσοπανάκη είναι sold out.

Bγαίνοντας από το μετρό είδα ένα πηγαδάκι με πέντε κυρίες και δυο ζευγάρια. Θυμήθηκα τη ρεπόρτερ και στάθηκα πλησίον να ακούσω. Ο κύριος της συντροφιάς με ρώτησε, αν γνωρίζω που πέφτει το θέατρο Παραμυθίας.

Στο διάλογο που ακολούθησε , μου είπαν, ότι δεν είχαν διαβάσει κάποια κριτική για την παράσταση αλλά έμαθαν από φίλους που την είχαν παρακολουθήσει, ότιείναι εξαιρετική. Και όταν τους είπα την ιδιότητά μου, μου συνέστησαν να βοηθήσω, ώστε να την δουν όλοι οι Έλληνες.

Φυσικά δεν πήγα προκατειλημμένη.

Αυτή τη φορά υπήρξε καθυστέρηση στην έναρξη, λόγω μιας εκδήλωσης για το aids, που οργάνωσε ο ανθρωπιστής και πολυβραβευμένος ιατρός Παναγιώτης Μπάρλας , αλλά ο κόσμος περίμενε υπομονετικά στην είσοδο αψηφώντας το κρύο. Μπαίνοντας όμως, στην αίθουσα ανταμείφθηκαν όλοι από μια παράσταση 90 λεπτών γεμάτη συγκίνηση και δυνατά μηνύματα.

Μέσα σε ένα τσίρκο, με χωρίς πολλά στρας και λαμέ, μέσα σε καπνούς, αφαιρετικό το σκηνικό της Μάγδας Καλορίτη που σχεδίασε και τα κοστούμια, εξελίσσεται η μουσική-θεατρική παράσταση «Parrot» (σκηνοθεσία Αλμπέρτας Τσοπανάκη υποδειγματική και καταπληκτική σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς που τις απέδωσε η πλατεία), καθώς εργάστηκε με συνέπεια και ζήλο, μεταφέροντας, με μαύρο χιούμορ ανατροπές και χολιγουντιανό σασπένς, τις επαναλαμβανόμενες συνήθειες της ανθρωπότητας. Σε αυτό το τσίρκο έλαμψε το έμψυχο υλικό και η διανομή ταίριαξε γάντι. Η Αλμπέρτα Τσοπανάκη εξαίρετη στο ρόλο της ιδιοκτήτριας του παπαγάλου, ρόλος που ερμήνευσε ο Γιώργος Λιάκος, υπέροχος και στην απόδοση των τραγουδιών σεμουσική σύνθεση Πρόδρομου και ΓιάννηΜακρίδη και στίχους Αλμπέρτας Τσοπανάκη. Ακόμα δυο νέα, άκρως ταλαντούχα παιδιά πολύ έδωσαν ρέστα και χειροκροτήθηκαν θερμά από το κοινό, που συμμετείχε στο έργο αβίαστα. Καθότι πρόκειται για μια διαδραστική σειρά φαντασιώσεων και ενόρασης από την πλευρά του θεατή, αφού μόνο έτσι μπορεί να αντιληφθεί όσα αλληγορικά υπονοεί το ανθρωποποιημένο πτηνό παπαγάλος-Parrot, το οποίο όμως σε τίποτα δεν υπολείπεται της ανθρώπινης οντότητας. Πρόκειται για το Νέλσονα Μάριο Ψαρόπουλο στο ρόλο του μάνατζερ του παπαγάλου και τον ράπερ Στέφανο Μαστρογιαννόπουλο.

Νέλσονας Μάριος Ψαρόπουλος

Η πρώτη φιλοσοφική θεωρία που διδάχτηκε από την κυρά του ο ανθρωπόμορφος παπαγάλος, ήταν η δικαιοσύνη. Ο ίδιος αγωνίστηκε να διορθώσει τις ερμηνείες που προκαλεί η αδικία και να τις εξουδετερώσει. Ακόμα και με τον πλανητάρχη και τους ισχυρούς της γης τα έβαλε.

Ισότητα και αλληλεγγύη οι επόμενες, αλλά δεν του βγήκαν σε καλό, όταν συνέχιζε να υποδεικνύει τις εντελώς εσφαλμένες κοινωνικές δομές. Οι θεατές στιγμές – στιγμές ένιωθαν σαν να έπαιρναν το αίμα τους πίσω.

Ο σχεδιασμός φωτισμού του Γιώργου Ματθαίου ακολούθησε το πνεύμα της παράστασης της Αλμπέρτα Τσοπανάκη και φώτισε εκείνες τις πτυχές του παπαγάλου , που εκπροσωπεί το ανθρώπινο είδος το οποίο με μεγάλη ευκολία και τις περισσότερες φορές, χωρίς να σκέφτεται, υιοθετεί και αναπαράγει τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα μιας κοινωνίας καταναλωτικής που θέλει τον άνθρωπο να κυνηγάει το χρήμα και τη δόξα προκειμένου να ολοκληρωθεί και να γίνει αποδεκτός.

Και ο κόσμος μίλησε όταν έπεσε η αυλαία :Μπράβο, μπράβο, μπράβο…

Photo gallery της παράστασης

Κριτική /«Η κερένια κούκλα» από τον Βασίλη Βηλαρά ...
«Το όραμα του Λουκά Θάνου πήρε σάρκα και οστά στο ...

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares