08
Σαβ, Αυγ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Ο Αστυνόμος»

7-vert-1


«Ο Αστυνόμος»

(Un Flic)





Είδος: Αστυνομικό noir

Παραγωγή: Γαλλία (1972) – Έγχρωμο σε επανέκδοση, με πλήρως αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ Μελβίλ

Με τους: Αλέν Ντελόν, Κατρίν Ντενέβ, Ρίτσαρντ Κρένα, Ρικάρντο Κουτσιόλα, Μάικλ Κόνραντ

Διάρκεια: 98'

Διανομή: Bibliotheque

Προβολή της ταινίας στους κινηματογράφους: Σινέ «Θησείο» (Θησείο) – Σινέ «Ελληνίς» (Αμπελόκηποι)

Μια συμμορία με αρχηγό τον Σιμόν (Ρίτσαρντ Κρένα - υπέροχος) μετά την επιτυχή εκτέλεση της ληστείας σε τράπεζα, ετοιμάζει το επόμενο, φιλόδοξο και επικίνδυνο σχέδιο του: μία ακόμα πιο εντυπωσιακή ληστεία σε τρένο αυτή την φορά, στοχεύοντας να κλέψει σε δυο βαλίτσες γεμάτες κοκαΐνη.

Μια γυναίκα, η Καθί (Κατρίν Ντενέβ – καταπληκτική) μοιράζεται ανάμεσα στον κομψό και ευγενικό αρχηγό της συμμορίας, τον Σιμόν και στον όμορφο αστυνόμο Εντουάρντ (Αλέν Ντελόν – στην καλύτερη κινηματογραφική του περίοδο), που αναζητάει τους ληστές της τράπεζας και θέλει να παγιδεύσει το σχέδιο της ληστείας του τρένου. Ένα ερωτικό τρίγωνο που αναπνέει τραγικά στα άκρα της ζωής και του θανάτου.

Ο μέτρ Ζαν-Πιερ Μελβίλ, παραδίδει το 1972 το κύκνειο άσμα του, ένα μοναδικό για την εποχή του police story, εμβαπτισμένο καθολικά στην αισθητική του film noir, ως φροντισμένος προθάλαμος πλήρους γνώσεως και αποκάλυψης, που ανοίγει διάπλατα την θύρα στο neo-noir genre. Ένα χρόνο μετά ο σπουδαίος Μελβίλ, εγκαταλείπει τα γήινα σε ηλικία μόλις 55 χρόνων, από καρδιακό επεισόδιο, αφήνοντας πίσω του μια ανεκτίμητη κληρονομιά στους μεταγενέστερους σκηνοθέτες του είδους.

Ο Μελβίλ γράφει στην έναρξη της ταινίας: «οι μπάτσοι διαθέτουν μια υπεροψία έναντι των άλλων ανθρώπων» και εκεί στήνεται το ανθρώπινο και απάνθρωπο στοιχείο του ήρωα με φόντο μια πόλη στις νυχτερινές της ώρες. Η τριάδα των ηθοποιών που πραγματικά αστράφτουν στην οθόνη (Ντελόν, Ντενέβ και Κρένα), δίνουν ζωή σε ένα ερωτικό τρίγωνο με τραγική κατάληξη, όπου διώκτης και διωκόμενος μοιράζονται την ίδια γυναικεία καρδιά.

Η τελευταία αριστουργηματική ταινία του Μελβίλ, εκτός της μοναδικής αισθητικής στην σημασία της ανθρώπινης μοναξιάς, που αποτυπώνεται εξαιρετικά στην φωτογραφία των λευκών και των σκούρων μπλε τόνων του Βάλτερ Βότιτς, εκτός της θεαματικής, για την εποχή της, ληστείας του τρένου με ελικόπτερο, αποθεώνει και συγχρόνως αποκαθηλώνει τους ήρωες του σε ένα σενάριο δράσης, έρωτος και θανάτου. Τρεις μοναχικές ψυχές στο παιχνίδι της μοίρας με διάκοσμο την βόμβο μιας φαινομενικά ζωντανής πόλης, αλλά σε δεύτερη ανάγνωση παγωμένης και σκληρής, παγιδεύονται στο φως και σαν πεταλούδες στο τέλος καίγονται.

Για την κινηματογραφική ιστορία, να αναφέρουμε, ότι η φωνή του Αμερικανού Ρίτσαρντ Κρένα ντουμπλαρίστηκε άριστα από Γάλλο ηθοποιό. Επίσης, παρατηρήσετε καλά την σκηνή που ο Ντελόν βρίσκεται σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου για τον φόνο μια κοπέλας και σταματάει στον τοίχο όπου υπάρχει κρεμασμένη μια τηλεφωνική συσκευή. Γύρω από αυτή είναι γραμμένα διάφορα ονόματα. Ανάμεσά τους είναι και το όνομα Τζεφ Κοστέλο, του ήρωα στην ταινία του Ζαν-Πιερ Μελβίλ: «Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο» (Le Samouraï – 1967), που πρωταγωνιστεί, πάλι, ο Αλέν Ντελόν. Από τα ωραία, κινηματογραφικά κόλπα του μάστορα Μελβίλ.

Ο «Αστυνόμος» («Un Flic», δηλαδή, «Ο Μπάτσος» σε κανονική μετάφραση), είναι μια διαχρονική ταινία, κλασική στο είδος της που δεν έχασε ποτέ το άρωμα της και συνεχίζει να συναρπάζει το κινηματογραφόφιλο κοινό.

Photo Gallery «Ο Αστυνόμος»
«Η Κρυφή Γοητεία της Μπουρζουαζίας»
«Ο Διαφορετικός Κύριος Κόπερφιλντ»

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares