InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 322 άτομα (322 Views)

«Οι Δολοφόνοι του Γκόγια»

1-image003


«Οι Δολοφόνοι του Γκόγια»

(El Asesino de los Caprichos/ The Goya Murders )





Είδος: Αστυνομικό θρίλερ

Παραγωγή: Ισπανία, Βέλγιο (2019)

Σκηνοθεσία: Χεράρδο Χερέρο

Με τους: Μαριμπέλ Βερντού, Άουρα Γκαρίδο, Ρομπέρτο Άλαμο, Γκινές Γκαρθία Μιγιάν, Ρουθ Γκαμπριέλ

Διάρκεια: 95΄

Διανομή: Rosebud.21

Ένας μυστηριώδης κατά συρροή δολοφόνος κάνει την εμφάνισή του και τρομοκρατεί τους πλούσιους κατοίκους γνωστής συνοικίας της Μαδρίτης, βάζοντας στόχο πλούσιους συλλέκτες τέχνης και αντικών. Κοινό χαρακτηριστικό των φόνων είναι η τοποθέτηση των θυμάτων με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να θυμίζουν μια διάσημη σειρά έργων τέχνης του διάσημου Ισπανού ζωγράφου, Φρανθίσκο Γκόγια (η γνωστή σειρά τα «Καπρίτσια» του Γκόγια), έργα που εικάζεται, ότι σατιρίζουν την ανηθικότητα της τότε ισπανικής κοινωνίας.

Δύο γυναίκες ντετέκτιβ της αστυνομίας αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν την υπόθεση: η βετεράνος Κάρμεν (Μαριμπέλ Βερντού – καλή), μια ικανή αλλά και κυνική γυναίκα που μοιάζει να έχει κουραστεί από τη ζωή της αστυνομικού, και η νεαρότερη Εύα (Άουρα Γκαρίδο), η ιδεαλίστρια και διψασμένη για δράση. Οι δύο γυναίκες πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους για να καταφέρουν να εισχωρήσουν στα άδυτα του παράνομου δικτύου μυστικών αγοραπωλησιών έργων τέχνης και να εντοπίσουν τον δράστη που δεν αφήνει ποτέ ίχνη.

Πιστή στην επίπονη διαχείριση της συντήρηση μιας φήμης, ότι η Ισπανία, είναι, σώνει και καλά, η ευρωπαϊκή χώρα που έχει κερδίσει το φιλοθεάμον κοινό στο είδος του κινηματογραφικού θρίλερ (πιστέψτε με, μύθος είναι αυτό και χρήζει μεγάλης συζήτησης!), ο Μαρδιλένος σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος Χεράρδο Χερέρο, παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά. Στην χώρα του, την Ισπανία, πραγματικά ο Χερέρο είναι μια σημαντική παρουσία στα κινηματογραφικά πράγματα, ενώ το ελληνικό κοινό έχει συστηθεί μαζί του περισσότερο από την θέση του παραγωγού στις ταινίες του Άγγλου Κεν Λόουτζ: «Γη και Ελευθερία», «Το Τραγούδι της Κάρλα», αλλά και του Αργεντίνου Χουάν Χοσέ Καμπανέλα «Το Μυστικό στα Μάτια της». Πάραυτα έχει σκηνοθετήσει πλήθος ταινιών από το 1994 έως σήμερα, ενώ στη χώρα μας η μετριότατη ταινία «Φάκελος Γκαλίντεζ» του 2003 με τον Χάρβεϊ Καϊτέλ δεν άφησε και τις καλύτερες των εντυπώσεων.

Με βάση εκκίνησης τα 80 χαρακτικά «Καπρίτσια» του Φρανθίσκο Γκόγια στο σενάριο της τηλεοπτικής Άντζελα Αρμέρο, ο σκηνοθέτης Χερέρο επιδίδεται σε διατάσεις, ανατάσεις, αναπηδήσεις και κάμψεις, καταπονώντας τα μάλα τις αρθρώσεις του νουαρικού σκελετού μιας ιστορίας, που οι μύες της δεν λειτουργούν εποικοδομητικά, ούτε καν ενθουσιατικά, αλλά ατροφικά με αποτέλεσμα η έντονη υγρασία στο θέμα να προσβάλει με παραμορφωτικά αρθριτικά όλο το στόρι. Οι χαρακτήρες είναι πρόχειρα δουλεμένοι, κυριολεκτικώς στο γόνυ και η κάθε ευκολία, που προτείνει το κλασικό εγχειρίδιο συγκεκριμένων ταινιών του είδους, πλασάρεται αφειδώς και δίχως πρωτοτυπίες. Ένα μεγαλειώδες πανηγύρι, εξαιρετικά αφιερωμένο στα κλισέ.

Το μυστήριο, οι γρίφοι, η ατμόσφαιρα της αγωνίας και τέλος για το ποιος είναι ο ριμαδο-δολοφόνος, εκτός μιας out of the blue ανατροπής, κλείνουν, σφραγίζονται και αρχειοθετούνται στο τσακ μπαμ με τηλεοπτικές διαδικασίες στον φοριαμό της αδιαφορίας. Η δε κριτική που ασκείται, εμμέσως πλήν σαφώς, στο σαθρό και διεφθαρμένο χώρο της τέχνης, των πλουσίων, αδίστακτων συλλεκτών μοιάζει με χαμηλό σκαμνί, που έχει τσακισμένα τα τρία από τα τέσσερα πόδια του. Πού να ξαποστάσεις άραγε;

Photo Gallery «Οι Δολοφόνοι του Γκόγια»
«Η Παρθένος του Αυγούστου»
«Στο Καθρέφτη Είδα το Δολοφόνο»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/