28
Σαβ, Μαρ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Μόνοι Στο Σπίτι», της Νότας Διαμαντοπούλου

1000-1-

Έχω χάσει το λογαριασμό. Πόσες μέρες είμαι στο σπίτι; Πόσες χιλιάδες φορές έχω πλύνει τα χέρια μου, τραγουδώντας το happy birthday δις και απολυμαίνοντας το σπίτι. ΝΤΙΝ, ιδέα: Πόσοι πρωταγωνιστές, έχουν μείνει στο σπίτι παρά την θέληση τους ή οικειοθελώς, δημιουργώντας ρόλους που άφησαν εποχή και εκτίναξαν την καριέρα τους; Γράφω όσους θυμάμαι και αφήνω και εσάς να προσθέσετε στη μικρή λίστα που μου ήρθε πρόχειρα στο μυαλό – χα λέμε τώρα-!

Μόνος στο σπίτι (Home alone) του Κρις Κολόμπους

Μόνος στο σπίτι (Home alone) του Κρις Κολόμπους

Θυμάμαι την εφηβεία μου και την κεκαλυμμένη χαρά, όταν οι γονείς μου έφευγαν απ το σπίτι για να πάνε να μαζέψουν τις ελιές ή τα πορτοκάλια. Το σπίτι γινόταν χώρος συνάθροισης συμμαθητριών που έκαναν φάρσες. Ο Μακόλει Κάλκιν όμως ήταν πιτσιρικάς, όταν οι γονείς του τον ξέχασαν σπίτι, στην απόλυτα Χριστουγεννιάτικη ταινία «Home Alone», του Κρις Κολόμπους.

Η οικογένεια ΜακΚάλιστερ αποφασίζει να πάει διακοπές στη Γαλλία για τα Χριστούγεννα, όμως ξεχνάνε να πάρουν μαζί τους τον οχτάχρονο γιο τους Κέβιν.

Ο Κέβιν μένει μόνος του στο σπίτι τους στο Σικάγο και φαίνεται να το απολαμβάνει, μέχρι τη στιγμή που δύο αποτυχημένοι ληστές προσπαθούν να διαρρήξουν το σπίτι του Κάλκιν. Προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα Α' Αντρικού Ρόλου σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ.

Μήπως να βγω κι εγώ στο μπαλκόνι να αρχίσω να τραγουδάω και αν όλα πάνε καλά μετά την λαίλαπα του ιού με τσιμπήσουν σαν ταλεντάρα; Μπα μάλλον τίποτα ντομάτες θα φάω στη μούρη και αυτές σάπιες!!!!

Περίμενε μέχρι να νυχτώσει (Wait Until Dark) του Τέρενς Γιανγκ

Περίμενε μέχρι να νυχτώσει (Wait Until Dark) του Τέρενς Γιανγκ 

Με μια Όντρεϊ Χέπμπορν, σε έναν ρόλο πολύ διαφορετικό. Ένα θρίλερ αγωνίας σε σκηνοθεσία Τέρενς Γιανγκ, που της χάρισε την πέμπτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου που της τον έφαγε η άλλη Χεπμπορν, η Κάθριν.

Η Σούζι είναι μια τυφλή γυναίκα που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα σα να βλέπει κανονικά. Κι αυτό γιατί ο άντρας της θέλει να είναι ικανή να επιβιώσει χωρίς κανένα πρόβλημα τις στιγμές που μένει μόνη της στο σπίτι και να μην κινδυνεύει από μικροατυχήματα. Όταν όμως μια κοπέλα που κουβαλάει μια κούκλα στην οποία υπάρχει κρυμμένη ηρωίνη, την αφήνει στα χέρια του συζύγου της Σούζι, ο οποίος την παίρνει στο σπίτι, η Σούζι προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με δύο απατεώνες που προσπαθούν να βρουν την κούκλα και καλείται να τα καταφέρει βασιζόμενη στις υπόλοιπες αισθήσεις της.

Λίγο μετά την ταινία, στην Αθήνα τον ρόλο της Σούζι υποδύθηκε η θεία, από το θεϊκή, Βούλα Ζουμπουλάκη.

Οι άλλοι (The Others) του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ

Οι άλλοι (The Others) του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ

Δεν ξέρω τι λέτε εσείς για την Νικόλ Κίντμαν, εγώ τη γουστάρω πολύ για την ξινίλα της και σε αυτήν την ταινία του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ, τα έδωσε όλα. Εμπνευσμένο από το βιβλίο του Χένρι Τζέιμς «Το στρίψιμο της βίδας», η ταινία μας μεταφέρει στο 1945, στη Νήσο Τζέρσεϊ, η Γκρέις μένει σε μια απομονωμένη βικτωριανή έπαυλη μαζί με τα δύο παιδιά της, που μια σπάνια ασθένεια κρατά μακριά από το φως του ήλιου. Ο παράξενος τρόπος ζωής της οικογένειας διαταράσσεται από τον ερχομό τριών μυστηριωδών υπηρετών, αλλά και από τη διαπίστωση ότι το σπίτι κατοικείται από «άλλους» που θέλουν να τους εκδιώξουν. Οι πόρτες κλειδώνουν, οι βαριές κουρτίνες μένουν σχεδόν πάντα κλειστές και το ανατρεπτικό φινάλε τα σπάει. Σίγουρα είναι η ταινία που αντανακλά το «δαίμονα» που τρέχει γύρω απ τα κεφάλια μας.

Σιωπηλός Μάρτυς (Rear Window) του Αλφρεντ Χίτσκοκ

Σιωπηλός Μάρτυς (Rear Window) του Αλφρεντ Χίτσκοκ

Ο γλυκούλης Τζέιμς Στιούαρτ πρωταγωνιστεί στο ψυχολογικό θρίλερ του Άλφερντ Χίτσκοκ. Όταν ο φωτορεπόρτερ Τζει Μπι Τζεφ Τζέφρις σπάει το πόδι του, αναγκάζεται να μείνει σπίτι του καθηλωμένος σε μια πολυθρόνα μέχρι να γίνει καλά. Έτσι περνάει τις μέρες του παρακολουθώντας από το παράθυρό του με τα κιάλια τις ζωές και τις συνήθειες των γειτόνων του. Κάποια στιγμή όμως του δίνεται η εντύπωση ότι ο Λαρς Θόργουολντ (Ρέιμοντ Μπερ), ένας άνδρας που μένει στην απέναντι ακριβώς πολυκατοικία, έχει σκοτώσει τη σύζυγό του. Δεν έχει όμως αποδείξεις και κανείς δεν τον πιστεύει. Τότε ζητάει από την αρραβωνιαστικιά του Λίζα Φρίμοντ (Γκρέις Κέλι) και από τη νοσοκόμας του Στέλλα (Θέλμα Ρίττερ) να τον βοηθήσουν να εξιχνιάσει το μυστήριο της χαμένης συζύγου του Θόρνγουολντ. Οι δυο γυναίκες καταστρώνουν λοιπόν ένα σχέδιο για να πιάσουν τον ύποπτο άνδρα στα πράσα. Το σχέδιο αυτό όμως μπορεί να βάλει σε κίνδυνο τις ζωές όλων.

Η ηδονοβλεπτική διάσταση του κινηματογράφου και του ίδιου του ήρωα. Τι να κάνει ο καημενούλης με σπασμένο πόδι. Για βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του!

Στη βοή της καταιγίδος (Key Largo) του Τζον Χιούστον

Στη βοή της καταιγίδος (Key Largo) του Τζον Χιούστον

Το αγαπημένο μου ζευγάρι. Μπόγκι - Μπακόλ υπό την μαεστρία του Τζον Χιούστον. Η ταινία μιλάει για έναν απόστρατο ταγματάρχη, τον Φρανκ Μακ Λάουντ (Χ. Μπόγκαρτ), που φθάνει σε ένα νησάκι της Φλόριδας, το Κι Λάργκο, για να συναντήσει τον πατέρα (Λάιονελ Μπάριμορ) και τη χήρα (Λ. Μπακόλ) ενός συμπολεμιστή του που πέθανε στο πεδίο της μάχης. Το ξενοδοχείο, όμως, που ανήκει στην οικογένεια του νεκρού, έχει καταληφθεί από μια συμμορία κακοποιών αρχηγός της οποίας είναι ο διαβόητος γκάγκστερ Τζόνι Ρόκο. Η σύγκρουση του Μακ Λάουντ με τον αρχηγό και τα μέλη της συμμορίας είναι αναπόφευκτη, καθώς η δράση οδηγείται στη δραματική της κορύφωση.

Εδώ Οι κακοποιοί δεν δρουν σε μια σκοτεινή μεγαλούπολη, όπως συνήθως συμβαίνει στις ταινίες του είδους, αλλά σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο μιας κοραλλιογενούς νησίδας. Το ασυνήθιστα εξωτικό σκηνικό συμπληρώνει μια τροπική καταιγίδα (εξ ου και ο ελληνικός τίτλος της ταινίας) που εγκλωβίζει τους κακοποιούς στο ξενοδοχείο, επιτείνοντας την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα της ταινίας.

Την ταινία την είχαμε δει πριν μερικά χρόνια, σε ανανεωμένη κόπια, στη μεγάλη οθόνη χωρίς υπότιτλους. Τα έπαιξα για να καταλάβω τον Μπόγκι!

Δωμάτιο πανικού (Panic Room) του Ντέιβιντ Φίντσερ

Δωμάτιο πανικού (Panic Room) του Ντέιβιντ Φίντσερ

Δεν θέλω να δημιουργηθεί πανικός απ την ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, αλλά η Τζόντι Φόστερ τον έζησε κλεισμένη στο δωμάτιο πανικού. Μια γυναίκα με την κόρη της, μόλις αγόρασαν ένα σπίτι τεσσάρων ορόφων. Kλειδωμένες σε ένα ασφαλές δωμάτιο του σπιτιού τους στη Νέα Υόρκη, παίζουν τη γάτα με το ποντίκι με τους ληστές που εισέβαλαν σε αυτό. Αρχικά ο ρόλος της Μεγκ είχε δοθεί στη Νικόλ Κίντμαν, αλλά εκείνη πήγε και σαβουρδιάστηκε στο Moulin Rouge.

Το σεναριάκι μπάζει από πολλές μεριές, αλλά πείτε μου τι τους ήθελαν τέσσερις ορόφους; Ελεος!

Η Λάμψη (The Shining) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Η Λάμψη (The Shining) του Στάνλεϊ Κιούμπρικ 

 Τι σας έχω, τι σας έχω!!! Δεν χρειάζονται λόγια για το έπος! Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Τζακ Νίκολσον, Σέλεϊ Ντιβάλand «Here's Johnny»!

«Επιστολή στον Πρωθυπουργό», της Νότας Διαμαντοπού...
«Κάποτε στην Περίοδο: Μέρος Βου», από τη Νότα Διαμ...

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares