InTownPost

Ακολουθήστε μας :

12
Τετ, Μάι
Tο διάβασαν 248 άτομα (248 Views)

«Με Κομμένη την Ανάσα»

9-vert


«Με Κομμένη την Ανάσα»

(A Bout de Souffle)


Είδος: Ερωτική περιπέτεια

Παραγωγή: Γαλλία (1960) – Α/Μ,σε επανέκδοση με πλήρως αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία : Ζαν-Λικ Γκοντάρ

Με τους: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Τζιν Σίμπεργκ

Διάρκεια: 90'

Αίθουσες και Ώρες προβολής ταινίας: Σινέ «Ριβιέρα» (Εξάρχεια) – 20:45' & 22:30'

Σινέ «Όαση» (Παγκράτι) -21:00' & 23:00'

Σινέ «Διονύσια» (Λ. Συγγρού) – 20:15' & 22:00'

«Αττικόν Άλσος» (περιφερειακός Πολυγώνου-Γαλατσίου) – 21:15'

Διανομή: Bibliotheque

Ο ανέμελος, Μαρσεγιέζος μικροαπατεώνας Μισέλ (Ζαν Πολ Μπελμοντό), που χρησιμοποιεί και το ψευδώνυμο Λάζλο Κόβακς, έχει διαμορφώσει το στιλ, το ύφος και το ντύσιμο του μοντελοποιώντας τον σκληρό, κινηματογραφικό χαρακτήρα του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Με κλεμμένο αυτοκίνητο αποφασίζει να φύγει από τη Μασσαλία και να ταξιδέψει στο Παρίσι για να συναντήσει την όμορφη νεαρή, Αμερικανίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας, την Πατρίσια (Τζιν Σίμπεργκ).

Καθοδόν δολοφονεί έναν μοτοσικλετιστή αστυνόμο και τρέχει να κρυφτεί στην κοπέλα, που δεν γνωρίζει ποιος πραγματικά είναι ο Μισέλ. Η Πατρίτσια τον ερωτεύεται, ζουν μια ξέγνοιαστη ρομαντική περιπέτεια και ενώ ο Μισέλ προσπαθεί να φυγαδευτεί στην Ρώμη, η φοιτήτρια βλέπει το πρόσωπο του στις εφημερίδες, να τον αποκαλούν: φονιά αστυνομικών.

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του μαρξιστή, πλουσιόπαιδου Ζαν Λικ Γκοντάρ, που τον καθιέρωσε ως τον πατριάρχη της γαλλικής νουβέλ βαγκ, για το πρωτοποριακό του πνεύμα και την μεγαλειώδη τεχνοτροπία της κινηματογραφικής λιτότητας, κόντρα στο χλιδάτο και στιβαρό σινεμά του Χόλιγουντ. Η παρθενική έξοδος του Γάλλου-Ελβετού auteur προς τις μεγάλες οθόνες εστιάστηκε σε μια αληθινή ιστορία ενός μικροεγκληματία, δολοφόνου αστυνομικού και της Αμερικανίδας, δημοσιογράφου φίλης του, που απασχόλησαν τις γαλλικές Αρχές το 1952. Με τον Φρανσουά Τριφό να μορφοποιεί το σενάριο και τον Κλοντ Σαμπρόλ ως τεχνικό σύμβουλο, ο Γκοντάρ απελευθερώνει στον φακό την αμεσότητα και τον ρεαλισμό σε μια πραγματικά αφορμάριστη ταινία γεμάτη έρωτα, πάθος, προδοσία και θάνατο, έχοντας ως φυσικό διάκοσμο το νευρικό Παρίσι.

Η ορμητική διάθεση του Γκοντάρ είναι εμφανής στο ντεμπούτο του, καθώς ο φακός είναι κυριολεκτικά κολλημένος πάνω στον χειμαρρώδη Ζαν Πολ Μπελμοντό (ταινία που τον καθιερώνει) και την αέρινη Τζιν Σίμπεργκ. Και ενώ η κάμερα κινείται συνεχώς, καταφέρνει να διαχωρίζει τις αποστάσεις ως σπουδή στο ανθρώπινο στοιχείο. Ανοιχτά και κλειστά πλάνα εναλλάσσονται κυριεύοντας τις διαθέσεις των ηρώων της ιστορίας και ο σκηνοθέτης φιλμάρει τις γκριμάτσες στα πρόσωπα της νιότης, την απερισκεψία, το πάθος, την ζωή στο «τώρα» δίχως αύριο, προσδίδοντας στυλ και φρεσκάδα στην νέα κινηματογραφική οπτική, ακριβώς στην αυγή της δεκαετίας των σίξτις. Πειραματίζεται με την υπαρξιακή δυναμική της εικόνας και μέσα από ένα απλό σε δομή σενάριο αφήνει τις αισθήσεις να συνομιλήσουν περί ελευθερίας και χαράς στα επιπόλαια περιθώρια δυο νέων ανθρώπων που διψούν, πρωτίστως, για ζωή, για έρωτα.

Ακόμα κι αν η ταινία έχει τις δικές της προσωπικές ατέλειες, ο Γκοντάρ κερδίζει το άλλοθι του νεόβγαλτου σκηνοθέτη, που τον διακατέχει η καινοτομία και η διαφορετική ματιά. Δείτε την ταινία και απολαύστε την, όσο είναι δυνατόν, σαν να είστε θεατές στην δεκαετία του εξήντα. Ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο του καλού σινεμά δίχως φιοριτούρες και αρώματα.

Photo Gallery «Με Κομμένη την Ανάσα»
«Σαμπρίνα»
«Οι Νέοι Μεταλλαγμένοι»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/