InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 204 άτομα (204 Views)

«Μετά τα Μεσάνυχτα»

-7


«Μετά τα Μεσάνυχτα»

(Don't Look Now)





Είδος: Μεταφυσικό θρίλερ, δράμα

Παραγωγή: Αγγλία, Ιταλία (1973), επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία: Νίκολας Ρεγκ

Με τους: Τζούλι Κρίστι, Ντόναλντ Σάδερλαντ, Χίλαρι Μέισον, Κέλια Ματάνια, Μάσιμο Σεράτο

Διάρκεια: 110΄

Διανομή: Summer Classics

Διακρίσεις: 4 Βραβεία Bafta 1974: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσία στον Νίκολας Ρεγκ, Καλύτερου Α' Γυναικείου Ρόλου στην Τζούλι Κρίστι και Καλύτερης Φωτογραφίας στον Άντονι Ρίτσμοντ.

Η μικρή κόρη του αρχιτέκτονα Τζον Μπάξτερ (Ντόναλντ Σάδερλαντ – πολύ καλός) πνίγεται παίζοντας στην λίμνη κοντά στο σπίτι τους, φορώντας ένα κόκκινο παλτό, χωρίς αυτός ή η γυναίκα του Λόρα Μπάξτερ (Τζούλι Κρίστι – εξαιρετική) να καταφέρουν να σώσουν την μικρή Κριστίν.

Πολύ αργότερα όταν ο Τζον βρίσκεται για δουλειά στην Βενετία, αποδεχόμενος την πρόσκληση του επισκόπου Μπαρμπαρίτζο (Μάσιμο Σεράτο) για να αναστηλώσει μια παλιά εκκλησία, η γυναίκα του συναντάει δυο αδελφές την Χέδερ (Χίλαρι Μέισον) και την Γουέντυ (Κέλια Ματάνια). Η Χέδερ είναι η τυφλή Αγγλίδα μέντιουμ, που ενημερώνει την Λόρα, ότι το νεκρό της κοριτσάκι, η Κριστίν έχει επαφή μαζί της και την προειδοποίησε για έναν θανάσιμο κίνδυνο που διατρέχει ο σύζυγός της Τζον στην Βενετία. Πράγματι ο Τζον έχει ένα σχεδόν θανατηφόρο ατύχημα στην εκκλησία, που αναστηλώνει.

Βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο της πιο διάσημης Αγγλίδας συγγραφέως της φανταστικής λογοτεχνίας του 20ου αιώνα, Νταφν ντε Μοριέ (1907 – 1989), οι σεναριογράφοι Άλαν Σκοτ και Κρις Μπράιαντ, με την καθοδήγηση του Νίκολας Ρεγκ, μεταφέρουν το μυθιστόρημα στην μεγάλη οθόνη, αλλάζοντας μερικά σημεία (όπως η μικρή δεν πεθαίνει από μηνιγγίτιδα, αλλά πνίγεται) για να καταφέρει ο βραβευμένος Άγγλος σκηνοθέτης να φτιάξει μια περίτεχνη, σύγχρονη, κινηματογραφική σχοινοβασία στο ψυχολογικό και το μεταφυσικό θρίλερ, που άφησε εποχή. Χρησιμοποιώντας στο σενάριο τρία βασικά μοτίβα ως συμβολισμούς τα οποία επαναλαμβάνονται στην πλοκή, όπως την πτώση/πέσιμο, το νερό και το κόκκινο χρώμα, ενταγμένα στην σφαίρα των γοτθικών ιστοριών με πνεύματα από την άλλη πλευρά, ο Ρεγκ «καρφώνει» σε σκοτεινή γη την θλίψη και τον θάνατο στο συνειδητό και υποσυνείδητο κέντρο των δυο ηρώων του.

Το συναίσθημα, οι ενοχές, το πένθος, τα ψυχολογικά αδιέξοδα και η αμφισβήτηση ως καθορισμένες ερμηνείες που αφορούν το υγρό στοιχείο, τα διάφορα γεγονότα που έχουν να κάνουν με την πτώση και τα θανατηφόρα πεσίματα, αλλά και το κόκκινο χρώμα που φέρει το παλτό της μικρής, πνιγμένης κόρης του ζευγαριού να δηλώνει την σύνδεση του άυλου κόσμου με τον υλικό (ιδέα/μοτίβο, που χρησιμοποίησε αυτούσια το 1993 ο Στίβεν Σπίλμπεργκ στην «Λίστα του Σίντλερ»), ο Τζον και η Λόρα χάνονται ως άνθρωποι, ως ανδρόγυνο και ως σχέση στα υδάτινα κανάλια της σκοτεινής και μουντής Βενετίας δίχως εξιλέωση.

Εξαιρετική η σκηνοθεσία του δεξιοτέχνη Νίκολας Ρεγκ σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική φωτογραφία του Άντονι Ρίτσμοντ, αλλά και την εκπληκτική ερμηνευτική χημεία του Ντόναλντ Σάδερλαντ και της Τζούλι Κρίστι, το «Μετά τα Μεσάνυχτα» πέρασε στο βασίλειο του μύθου ως μια από τις κλασσικές ταινίες τρόμου. Για να καταλήξουμε, βέβαια, στην κορυφαία στιγμή, αυτή που «μαρκάρισε» την ταινία, την επίμαχη, ερωτική σκηνή των τεσσεράμισι λεπτών, από τις πιο αισθησιακές στην ιστορία της 7ης Τέχνης, καθώς ακόμα ως μυστήριο δεν έχει λυθεί, εάν, δηλαδή, πραγματικά έκαναν έρωτα στα αλήθεια ο Σάδερλαντ και η Κρίστι.

Πάντως ο Ρεγκ αναγκάστηκε, κατ΄ εντολή της επιτροπής λογοκρισίας, της Motion Picture Association Of America, να κόψει εννέα πλάνα, συνολικής χρονικής διάρκειας κάτω του ενός δευτερολέπτου από την συγκεκριμένη σεκάνς για να μην χαρακτηριστεί η ταινία του 3Χ (αυστηρώς ακατάλληλη) και ταξινομηθεί στην κατηγορία του πορνό. Το 2011 ο παραγωγός Πίτερ Μπαρτ στο βιβλίο «Infamous Players», που καταγράφει τις προσωπικές του αναμνήσεις από την πορεία του στον χώρο του σινεμά έγραψε, πως ο τότε σύζυγος της Τζούλι Κρίστι, ο ηθοποιός Γουόρεν Μπίτι, όρμησε σαν μαινόμενος ταύρος στο στούντιο, ζητώντας επίμονα να συμμετέχει στο μοντάζ. Από την άλλη, ο ήρεμος Ντόναλντ Σάδερλαντ καθησύχαζε τον Τύπο, λέγοντας πως δεν συνέβη ποτέ κάτι τέτοιο κατά την διάρκεια των γυρισμάτων και απλά ήταν ένα γύρισμα όπως όλα.

Photo Gallery«Μετά τα Μεσάνυχτα»
«Έγκλημα Κάτω από τον Ήλιο»
«Διαρρήκτης Υψηλής Τέχνης»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/