InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 179 άτομα (179 Views)

«Καπόνε»

FONZO_01913


«Καπόνε»

(Capone)





Είδος: Βιογραφία ιστορικής περιόδου

Παραγωγή: Η.Π.Α. (2020)

Σκηνοθεσία: Τζος Τρανκ

Με τους: Τομ Χάρντι, Λίντα Καρντελίνι, Κάθριν Ναρντούτσι, Ματ Ντίλον, Αλ Σαπιέντσα, Νόελ Φίσερ, Κάιλ ΜακΛάχλαν

Διάρκεια: 104΄

Διανομή: Odeon

Στα τελευταία χρόνια της ζωής του, όπου έπειτα από σχεδόν δέκα χρόνια φυλάκισης, ο θρυλικός γκάνγκστερ του Σικάγο της δεκαετίας του '20, «the boss» Αλ Καπόνε (Τομ Χάρντι – καταπληκτικός!), καταπονημένος από την νευροσύφιλη και μια ακολουθία εγκεφαλικών επεισοδίων, παραφρονεί, καθώς οι μνήμες από το βίαιο παρελθόν του επιστρέφουν για να τον στοιχειώσουν.

Αποτραβηγμένος στο παλάτι του στο Παλμ Μπιτς της Φλόριντα μαζί με την οικογένεια του, ο 47χρονος βασιλιάς του εγκλήματος, Αλ Καπόνε, είναι η σκιά του εαυτού του, βιώνοντας τον εφιάλτη της αρρώστιας του, ενώ οι πράκτορες του FBI, τον παρακολουθούν για να μάθουν που, τελικά, είναι κρυμμένος ο ξακουστός θησαυρός του Καπόνε.

Οι κινηματογραφικές ταινίες που στον πυρήνα της θεματολογία τους περιλαμβάνουν βιογραφικά στοιχεία περιβόητων πρωταγωνιστών της Μαφίας και εν γένει του διεθνούς εγκλήματος, αποδεδειγμένα πλέον, μαγνητίζουν το ενδιαφέρον του φιλοθεάμονος κοινού. Μια έλξη που λειτουργεί κάπως δοξαστικά και λυτρωτικά στις αισθήσεις του θεατή, καθώς γίνεται μάρτυρας «μορφών» της παρανομίας που τα έβαλαν με το σύστημα, το χρησιμοποίησαν, έγιναν βαθύπλουτοι, απόκτησαν εξουσία, σεβασμό, λειτουργώντας, πρωτίστως, στο κοινωνικό περιθώριο, εξολοθρεύοντας κάθε τι που στεκόταν εμπόδιο στα σχέδια τους, αλλά βοηθώντας και απλούς, ανήμπορους και φτωχούς ανθρώπους. Κάτι σαν σύγχρονοι Ρομπέν των Δασών είναι οι προπολεμικοί γκάνγκστερς, τότε στα σκληρά χρόνια της αμερικανικής ποταπαγόρευσης και του μεγάλου οικονομικού κραχ, με εξέχουσα μορφή τον «αυτοκράτορα» του οργανωμένου εγκλήματος, τον γνωστό μαφιόζο Αλφόνς Καπόνε ή scarface ή Φονς για τους φίλους του, που φυλακίστηκε όχι για τα εγκλήματα του, αλλά για φοροδιαφυγή. Ο Καπόνε είναι σημαντικό κομμάτι της ποπ κολτούρας και το Χόλιγουντ, ως γνωστόν, δεν αφήνει ανεκμετάλλευτες τις όποιες δυνατές ευκαιρίες για ταινίες που τα σενάρια τους αφορούν τα διάφορα biopic του «θρύλου» του σκοτεινού σύμπαντος της παρανομίας.

Ο 35χρονος Καλιφορνέζος σκηνοθέτης Τζος Τρανκ, που κατέπληξε το 2012 το κινηματογραφόφιλο κοινό με το εξαιρετικό του ντεμπούτο στην ταινία επιστημονικής φαντασίας «Το Χρονικό», στην τρίτη κατά σειρά δουλειά του και έπειτα από το όχι τόσο εύστοχο remake των «Fantastic 4», εστιάζει το ενδιαφέρον του στην προσωπικότητα του Αλ Καπόνε, αφού όμως είναι σμπαραλιασμένος νοητικά και σωματικά από αθεράπευτα, χρόνια θέματα υγείας. Ένας Καπόνε ράκος και ερείπιο, ένας Καπόνε σαλεμένος εγκεφαλικά να τον καταδιώκουν οι προσωπικές του ερινύες, ένας Καπόνε να ρεζιλεύεται μπροστά στους δικούς του ανθρώπους γιατί ξεχνάει, μπερδεύει τον παρόντα χρόνο με το ολέθριο παρελθόν του, αφοδεύει, ουρεί, παραδομένος στην αήττητη δύναμη της νευροσύφιλης και του διαλυμένου εγκεφάλου του. Για αυτόν το ρόλο, τον καθολικά ενταγμένο στην απομυθοποίηση του «αφεντικού» του εγκλήματος, επιλέχθηκε ο Τομ Χάρντι. Και εδώ είναι το ζουμί της υπόθεσης.

Η ταινία σε σενάριο του σκηνοθέτη Τζος Τρανκ δεν είναι προσανατολισμένη στις ιστορίες και τους «άθλους» του Καπόνε, αλλά στον ίδιο τον «ήρωα» που διάγει τα τελευταία μέτρα της ζωής του. Είναι ταινία ρόλου και αυτή την αποστολή την φέρνει σε πέρας ο εξαιρετικός Τομ Χάρντι, ένα «all in» (ρέστα), όπως λένε και στο πόκερ. Υποκριτική εργασία πολλών καρατίων, να παίζει με το φευγάτο βλέμμα ο ηθοποιός, να προσδίδει ένταση και λογής συναισθήματα μόνο με το σακατεμένο πρόσωπο του Αλφόνς Καπόνε, στο οποίο έχει γίνει άριστη δουλειά στον τομέα του μακιγιάζ και των προσθετικών στο πρόσωπο του Χάρντι, με επικεφαλής της ομάδας την Όντρεϊ Ντόιλ.

Ο Τομ Χάρντι και αυτή την φορά μεταμορφωμένος, εντός ενός «ασθενούς» κινηματογραφικού σεναρίου, ακριβώς ίδια περίπτωση, όπως ο Ντάνιελ Ντέι Λούις στον «Λίνκολν», δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας, κινησιολογίας και υποκριτικής, όπως πάντα άλλωστε. Βατή η σκηνοθεσία με αρκετή φοβική διάθεση από τον Τζος Τρανκ και η παραγωγή καλοβαλμένη να δίνει πιθανότητες για να κερδίσει η ταινία μια υποψηφιότητα στα προσεχή Όσκαρ, γιατί όχι και το ίδιο το Όσκαρ στον Χάρντι, καθώς το αγαλματίδιο του Β 'Ανδρικού Ρόλου το 2016 στην «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Ιναρίτου, «εκλάπη» κυριολεκτικώς, από τον μετριότατο Μαρκ Ράιλανς στο επίσης μετριότατο δραματικό, κατασκοπευτικό θρίλερ «Η Γέφυρα των κατασκόπων» του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Photo Gallery «Καπόνε»
«6.5 Εκτός Ελέγχου»
«Η Συμμορία των Εντιμότατων»

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/