InTownPost

Ακολουθήστε μας :

12
Σαβ, Ιουν
Tο διάβασαν 154 άτομα (154 Views)

«Η Καρδερίνα»

(Goldfinch)


 

 

  • Είδος: Δράμα
  • Παραγωγή: Η.Π.Α. (2019)
  • Σκηνοθεσία: Τζον Κρόουλι
  • Με τους: Όουκς Φέγκλεϊ, Άνσελ Ελγκορτ, Νικόλ Κίντμαν, Τζέφρι Ράιτ, Λουκ Γουίλσον, Σάρα Πόλσον
  • Διάρκεια: 145’
  • Διανομή: Tanweer

 

Η μητέρα του 13χρονου Θίο Ντέκερ απομακρύνεται για λίγο από μακριά του σε μία από τις αίθουσες του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης. Δευτερόλεπτα μετά, μία βόμβα τρομοκρατικής επίθεσης εκρήγνυται, καταστρέφοντας ανεκτίμητα έργα τέχνης, σκοτώνοντας ανθρώπους, αλλά και την μητέρα του Θίο.

Τα επόμενα τρικυμιώδη χρόνια, ενώ ο Θίο ενηλικιώνεται, παραμένει αγκιστρωμένος σε ένα πολύτιμο αντικείμενο -τη μόνη απτή σύνδεση με τη μητέρα που έχασε εκείνη τη φριχτή μέρα- έναν πίνακα ανεκτίμητης αξίας, την «Καρδερίνα» του Κάρελ Φαμπρίσιους (1654), που στην αναταραχή της έκρηξης στο Μουσείο μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης, χάους και θανάτου, πήρε μαζί του το έργο.





Βασισμένο στο βραβευμένο με Πούλιτζερ ομότιτλο μυθιστόρημα της Ντόνα Ταρτ (The Goldfinch), ο Ιρλανδός σκηνοθέτης της βραβευμένης ταινίας «Brooklyn» (2015), Τζον Κρόουλι, που οδήγησε την Σίρσα Ρόναν στα Όσκαρ, «δολοφονεί» κινηματογραφικά το στρουθιόμορφο, ωδικό πτηνό, επιτόπου, εβρισκόμενο, μάλιστα, εντός του κλουβιού του.

Αρχής γενομένης να αναφέρω, ότι δεν έχω διαβάσει το βιβλίο της Ταρτ. Το μυθιστόρημα σε μεταφορά κινηματογραφικού σεναρίου επιμελήθηκε από τον έμπειρο, θεατρικό και κινηματογραφικό συγγραφέα, Πίτερ Στρόγκαν («Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι», «Ο Χιονάνθρωπος»). Πως έγινε να μοιάζει όλη η ιστορία με ευφάνταστο, μεγάλο, κόκκινο μπαλόνι γεμάτο Ήλιον, που ξέφυγε από τα χέρια μικρού παιδιού να ταξιδεύει με προορισμό το άγνωστο στην γήινη ατμόσφαιρα, είναι ένα μεγάλο, άλυτο μυστήριο.

Χαοτικό, ρηχό και άκρως προβληματικό το σενάριο, που καμιά τεχνική, της γραμμικής ή της ελικοειδούς κινηματογραφικής γραφής, δεν χαρακτηρίζει την κατεύθυνση του, με αποτέλεσμα τα εξοντωτικά 145 λεπτά της δραματικής πορείας προς την ενηλικίωση του έξυπνου, ορφανού μικρού και κατόπιν νέου Θίο, να μετασχηματίζονται στο βάρβαρο, ιαπωνικό βασανιστήριο της σταγόνας στο μέτωπο του θεατή.

Ο σκηνοθέτης Τζον Κρόουλι εμπλέκεται και αυτός στον συγκεκριμένο γρίφο του χασίματος, όπου η πολύ καλή Νικόλ Κίντμαν με τα σούπερ ντυσίματα, ο πολλά υποσχόμενος, νεαρός Άνσελ Ελγκορτ (Baby Drive), αλλά και ο εξαιρετικός πιτσιρικάς Όουκς Φέγκλεϊ («Ο Πιτ και ο Δράκος του», «Το Δωμάτιο των Θαυμάτων»), να μην μπορούν να διασώσουν το σκάφος από το ναυάγιο.

Επίσης, από την πλευρά μας, την θέση, δηλαδή, ενός επαγγελματία ανθρώπου, που γράφει για κινηματογραφικές ταινίες, είναι αναιδές να τοποθετηθούμε με υποδείξεις, για το πως θα μπορούσε να ήταν η ταινία. Εμείς, μόνο το προϊόν βλέπουμε και αυτό κρίνουμε. Η ταινία «Καρδερίνα» του Τζον Κρόουλι, ως παραγωγή είναι καλοβαλμένη, αλλά νοσεί από αθεράπευτη «αλαλία». Απλά, δεν έχει τίποτα να πει.           

Αξιολόγηση Ταiνιας


* * * * *  Αριστούργημα * * * * Εξαιρετική * * * Ενδιαφέρουσα * * Προβληματική * Αδιάφορη @ Κάκιστη


«Το Τελευταίο Μάθημα»
«Διαφυγή»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/