08
Σαβ, Αυγ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Η Δίκη»

2


«Η Δίκη»

(The Trial)






Είδος: Κοινωνικό δράμα

Παραγωγή: Ιταλία, Γαλλία (1962) - Α/Μ σε επανέκδοση με πλήρως αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία : Όρσον Γουέλς

Με τους: Άντονι Πέρκινς, Ζαν Μορό, Όρσον Γουέλς, Ακίμ Ταμίροφ, Ρόμι Σνάιντερ, Έλσα Μαρινέλι

Διάρκεια: 118'

Διανομή: Bibliotheque

Ο Γιόζεφ Κ. (Άντονι Πέρκινς – πολύ καλός) είναι τραπεζικός υπάλληλος και κατακεραυνώνεται από μια σειρά γεγονότων που τον αφοπλίζουν σιγά-σιγά, τον ακυρώνουν και του στερούν κάθε βεβαιότητα, εφόσον «τον πιάνουν στον ύπνο», τον συλλαμβάνουν χωρίς σαφή κατηγορία και χωρίς να του πουν ποτέ το γιατί.

Ανακρίνεται επίμονα, σε διαδικασίες ονειρικά διαστρεβλωμένες, προσπαθώντας του κάκου να ανακαλύψει τις αιτίες της ενοχής του.

Διασκευή του κλασικού έργου του Φραντς Κάφκα, δια χειρός Όρσον Γουέλες. Η προσωπική καταγραφή του μεγάλου σκηνοθέτη πάνω στο υπαρξιακό μοτίβο του Τσεχοεβραίου συγγραφέα, παρουσιάζοντας την εφιαλτική εικόνα ενός ανθρώπου που συλλαμβάνεται και δικάζεται για κάτι που ούτε ο ίδιος ξέρει.

Ο Γουέλες στην ταινία ανασυντάσσει τον Κάφκα, ξεκινώντας την υπόθεση αφηγηματικά με τον άνθρωπο που περιμένει έξω από την πύλη του Θεού-Νόμου, παρακαλώντας, μάταια, να του επιτραπεί η είσοδος. Μια τρίλεπτη, περίπου, κινηματογραφική σεκάνς, που σου κόβει την ανάσα, φτιαγμένη αριστουργηματικά εξ'ολοκλήρου με την τεχνική pin-screen από τον ίδιο τον εμπνευστή καλλιτέχνη του pin-screen art, τον Ρώσο εικαστικό Αλεξάντρε Αλεξέγιεφ. Είναι η έκτη κατά σειρά σκηνοθετική δουλειά του αξεπέραστου Όσρον Γουέλες - τρία χρόνια μετά από τον, επίσης, σκοτεινό και μοναδικό «Άρχοντα του Τρόμου» (Touch of Evil – 1958) - η «Δίκη» με την ασπόνδυλη ερμηνεία του εκπληκτικού Άντονι Πέρκινς, καθιερώνει τον Γουέλς ως μέγιστο τεχνίτη της εικόνας και έναν εκ βαθέων δυναμιτιστή των υποτιθέμενων σταθερών αξιών του συστήματος, που οδηγούν γεωμετρικά τον άνθρωπο στην σκλαβοποίηση και την εξόντωσή του.

Το ημιτελές έργο του Κάφκα, που εκδόθηκε κατόπιν του θανάτου του, το 1925, είναι η καλά ρυθμισμένη βόμβα στα χέρια του σκηνοθέτη Όρσον Γουέλς για να την τοποθετήσει περίτεχνα σε συγκεκριμένους πυλώνες των δικών του κοινωνικών αναθεωρήσεων. Η ταινία είναι το προσωπικό του αριστούργημα, όπως είχε αναφέρει ο ηθοποιός και σκηνοθέτης. Για την ιστορία να αναφέρουμε, ότι η Κατίνα Παξίνου συμμετέχει σε έναν μικρό ρόλο στην ταινία ως αναλύτρια υπολογιστών, αλλά η σκηνή κόπηκε στο μοντάζ. Ο Όρσον Γουέλς ισχυρίστηκε χιουμοριστικά, εκτιμώντας την Ελληνίδα ηθοποιό, πως άφησε το όνομα της Παξινού στο διαφημιστικό τρέιλερ, έτσι ώστε οι θαυμαστές της να δουν την ταινία για δεύτερη φορά για να συνειδητοποιήσουν εάν όντως έχασαν την σκηνή την πρώτη φορά.

Photo Gallery«Η Δίκη»
«Οι Δώδεκα Ένορκοι»
«Η Νύχτα του Κυνηγού»

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares