InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 216 άτομα (216 Views)

«Η Έκλειψη»

7-vert


«Η Έκλειψη»

(Lclisse)





Είδος: Ερωτικό δράμα

Παραγωγή: Ιταλία, Γαλλία (1962) - Α/Μ σε επανέκδοση με ψηφιακές κόπιες

Σκηνοθεσία : Μικελάντζελο Αντονιόνι

Με τους: Αλέν Ντελόν, Μόνικα Βίτι, Φρανσίσκο Ραμπάλ, Λίλα Μπρινιόνε

Διάρκεια: 126'

Διανομή: Bibliotheque

Διακρίσεις: Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, 1962

Προβολή της ταινίας στους κινηματογράφους:Σινέ «Ζέφυρος» (Πετράλωνα), Σινέ «Όαση» (Παγκράτι)

Η όμορφη μεταφράστρια λογοτεχνικών έργων Βιτόρια (Μόνικα Βίτι), έπειτα από μια ολονύκτια συζήτηση στο διαμέρισμα του φίλου της χωρίζει με τον Ρικάρντο (Φρανσίσκο Ραμπάλ). Μόνη όπως είναι επισκέπτεται τα πρωινά τις αίθουσες του χρηματιστηρίου όπου η μητέρα της (Λίλα Μπρινιόνε) ως δεινή παίκτρια, κάποια στιγμή, καταλήγει να χάσει ένα τεράστιο ποσό.

Στην πολύβουη, χρηματιστηριακή αίθουσα, εκεί που καθημερινά ανεβαίνει στα ύψη ο πυρετός του οικονομικού τζόγου για να πλουτίζουν και να καταστρέφονται οι άνθρωποι, η Βιτόρια γνωρίζει τον νεαρό και δραστήριο χρηματιστή της μητέρα της, Πιέρο (Αλέν Ντελόν), για να καταλήξουν οι δυο τους σε μια εφήμερη και δίχως πάθος σχέση.

«Η Έκλειψη» του ποιητικού και νεωτεριστή Ιταλού σκηνοθέτη Μικελάντζελο Αντονιόνι είναι το τελευταίο μέρος της σπουδαίας κινηματογραφικής τριλογίας: «Η Περιπέτεια» (1960) και «Η Νύχτα» (1961), που αφορά την πνευματική αποξένωση, αλλά και την κυριαρχία του υλισμού στα ανθρώπινα δεδομένα, που αλλοτριώνει τόσο το σκεπτικό, όσο και τις σχέσεις. Με επίκεντρο τα καταπληκτικά, ρεαλιστικά πλάνα εντός του χρηματιστηρίου, μιας ξέφρενης έντασης στην ανθρώπινη μάχη του γρήγορου και εύκολου πλουτισμού, μαστόρικα κινηματογραφημένα, είναι οι σκηνές ορόσημο, που εδραιώθηκαν στην ιστορία του παγκόσμιου σινεμά και στην συνέχεια πολλοί συνάδελφοί του αντέγραψαν, με πρώτο και καλύτερο τον Τζον Λάντις το 1983 στο «Πολυθρόνα Για Δυο» (Trading Places).

Ο πολυβραβευμένος Αντονιόνι γυρίζει την «'Έκλειψη» τέσσερα χρόνια πριν υπογράψει με τον παραγωγό Κάρλο Πόντι και την μεταφορά του στα χολιγουτιανά στούντιο της MGM, για να φιλμάρει την διεθνή επιτυχία του: «Blowup» (1966) και να υποκλιθούν στην τεχνική του, όσοι, τέλος πάντων, είχαν απομείνει και αμφισβητούσαν τις αφαιρετικές και «ασύνδετες» φόρμες που χρησιμοποιούσε στα σενάρια του. Η ανθρώπινη εξαθλίωση με επίκεντρο τον μέγιστο ναό του καπιταλισμού, όπως είναι η αρένα του τζόγου στο χρηματιστήριο οικονομικών αξιών, ο Αντονιόνι εικονογραφεί ρομαντικά τα κυβιστικά και τέλεια γραμμωμένα κάδρα του με την Μόνικα Βίτι να περπατά μόνη σε πρωινούς, ερημικούς δρόμους, έχοντας, άλλοτε στα δεξιά, άλλοτε στο κέντρο του πλάνου τεράστιους, υδάτινους πύργους σαν φαλλικά σύμβολα της νέας εποχής που χαράζει ή τους ψηλούς, ατσάλινους σωλήνες να γεννούν μεταλλικούς ήχους στο βραδινό αεράκι.

Η «Έκλειψη» είναι μια υπέροχη καταγραφή πρόθεσης, μια άκρως ευαίσθητη κίνηση αντικατάστασης αξιών, του παλαιού που χάνεται και εκπροσωπείται από την ελεύθερη και απογοητευμένη γυναίκα Βιτόρια (Μόνικα Βίτι), που βλέπει την ζωή να κυλά άτονα και δίχως συγκινήσεις με το νέο που έρχεται σαν σαρωτικός σίφουνας από τον υλιστή και επιφανειακό Πιέρο (Αλέν Ντελόν), καθώς ενδιαφέρεται μόνο για το χρήμα, το καινούργιο του αυτοκίνητο και το χρώμα των γυναικείων μαλλιών. Μοντερνισμός και νεωτερικότητα από έναν στυλίστα σκηνοθέτη, που, πραγματικά, αξίζει να δείτε.

Photo Gallery «Η Έκλειψη»

«Ένας Υπέροχος Γείτονας»
«Έγκλημα Κάτω από τον Ήλιο»

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/