InTownPost

Ακολουθήστε μας :

16
Κυρ, Μάι
Tο διάβασαν 291 άτομα (291 Views)

«Ηρωικά Χαμένοι»

DSC_2894R


«Ηρωικά Χαμένοι»

(La Odisea de los Giles / Heroic Losers)





Είδος: Δραμεντί περιπέτεια

Παραγωγή: Αργεντινή (2019)

Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Μπορένσταϊν

Με τους: Ρικάρντο Νταρίν, Λούι Μπραντόνι, Βερόνικα Λίνας, Γιερμάν Ροντρίγκες, Ντανιέλ Αραόθ, Τσίνο Νταρίν

Διάρκεια: 116΄

Διανομή: Feelgood Entertainment

Αργεντινή, Δεκέμβριος 2001. Μια παρέα φίλων και γειτόνων ενός χωριού επενδύει όλες τις αποταμιεύσεις της σε έναν αγροτικό συνεταιρισμό, που θα τονώσει την οικονομία του τόπου. Μία μέρα μετά την κατάθεση των χρημάτων στην τράπεζα, ως εγγύηση δανείου, η οικονομία και το τραπεζικό σύστημα της Αργεντινής καταρρέουν. Τα χάνουν όλα.

Σύντομα, όμως, θα καταλάβουν ότι δεν έχουν πέσει θύματα μόνο της οικονομικής κρίσης, αλλά και ενός ασυνείδητου δικηγόρου, που μαζί με τον διευθυντή της τράπεζας εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση για να πλουτίσουν. Έχει έρθει η ώρα να συντονιστούν οι χωριανοί και να καταστρώσουν μια περίτεχνη και δύσκολη ληστεία, ώστε να επανακτήσουν ό, τι δικαιωματικά τούς ανήκει.

Ο σκηνοθέτης Σεμπαστιάν Μπορένσταϊν («Ο Πιλότος», «Η Αγελάδα που Έπεσε από τον Ουρανό»), ενώνει τις δυνάμεις του με τον συγγραφέα Εντουάρντο Σατσέρι (Το Μυστικό Στα Μάτια τους) και με φόντο την οικονομική κρίση της Αργεντινής του 2001, τα ίδια βιώνει η χώρα και σήμερα, στήνουν με ευαισθησία μια όμορφη δραμεντί με καλοβαλμένα στοιχεία δράσης και αγωνίας, τοποθετώντας στο επίκεντρο του θέματος τον άσσο της γερής κέντας, τον εξαιρετικό Αργεντίνο ηθοποιό Ρικάρντο Νταρίν («Ο Πιλότος», «Ιστορίες Για Αγρίους», «Το Μυστικό Στα Μάτια τους»).

Δουλεμένο σενάριο, που αποφεύγει τις παγίδες της προχειρότητας, μερακλίδικη η σκηνοθεσία, αποστασιοποιημένη εντελώς από την τηλεοπτική χύτρα των εύκολων και άψυχων πλάνων, ο Μπορένσταϊν και ο Σατσέρι παραδίδουν μια έντιμη ταινία με απόλυτα εξισωμένο τόσο το δραματικό, όσο και το χιουμοριστικό στοιχείο. Η ιστορία είναι τοποθετημένη στο πλαίσιο της κοινωνικής αδικίας, που στον πυρήνα της αναπτύσσεται από την αδυναμία των ανθρώπων να αμυνθούν στους πολιτικο-οικονομικούς χειρισμούς της διάλυσης των κρατών (αναστολή επενδύσεων, Δ.Ν.Τ., κάπιταλ κοντρολς, φτώχεια, ανθρώπινες απώλειες), για να αναδυθεί με μια ανάσα και ενθουσιαστικά στην επιφάνεια της δράσης, απολαμβάνοντας τις ευεργετικές ακτίνες του ήλιου, αντί να χαθεί στον σκοτεινό πάτο της αφάνειας, όπως τόσες άλλες με την ίδια θεματική.

Είναι η στιγμή που οι απλοί άνθρωποι-θύματα, απεγνωσμένοι και λαβωμένοι ανεπανόρθωτα αποφασίζουν να βγουν από το κάδρο του ηλίθιου και απαθή πολίτη, που δεν αντιδρά στα παιχνίδια που κατασκευάζουν οι πολιτικοί και τα λαμόγια παρατρεχάμενοι τους, για να ενταχθούν αμέσως στην δράση και να πάρουν τον νόμο και την τάξη στα χέρια τους. Η συγκεκριμένη απόφαση στο σενάριο είναι άψογα ζυγισμένη, επουδενί αψήφιστα δοσμένη, όπως συνήθως συμβαίνει με άφθονη «μαγκιά» σε ταινίες του είδους, όπως επίσης τίποτα δεν είναι εύκολο για αυτή την ετερόκλητη «συμμορία» των χωρικών. Είναι φιλήσυχοι άνθρωποι στην καθημερινότητα τους μιας επαρχιακής, μικρής πόλης με μύρια προσωπικά και οικογενειακά άλυτα θέματα ο καθένας τους, τα οποία περνούν διακριτικά και ευγενικά στον φακό, άνευ ψυχοαναλυτικής φανφαρολογίας, αλλά πάνω απ΄ όλα όλοι τους είναι διαολεμένα ερασιτέχνες και ατζαμήδες για το «κόλπο», που αποφασίζουν να βάλουν σε εφαρμογή. Τα παίζουν όμως, όλα για όλα. Μια ζαριά και ένα «γαμώτο» με αγανάκτηση για μην αισθάνονται οι βλάκες ενός αδίστακτου συστήματος, που τους έχει χαρακτηρίσει αναλώσιμους και τους αγνοεί αυτοκρατορικά.

Η δουλειά του Σεμπαστιάν Μπορένσταϊν και του Εντουάρντο Σατσέρι στην συνολική της εικόνα είναι απλή αλλά καλά δεμένη και βαθιά ανθρώπινη, ενώ βγάζει στον θεατή αβίαστα τα συναισθήματα που πραγματεύεται. Δείτε την και θα περάσετε ευχάριστα τα 116 λεπτά που προτείνει η προβολής της. Στην ταινία, μαζί με τον Ρικάρντο Νταρίν και για πρώτη φορά, πρωταγωνιστεί και ο γιός του, ο πολλά υποσχόμενος ηθοποιός Τσίνο Νταρίν («Η Βασίλισσα της Ισπανίας», «Μία Νύχτα, 12 Χρόνια»), υποδυόμενος, επίσης, τον γιό του Ροδρίγο, σε ένα καλό κινηματογραφικό, δέσιμο πατέρα και γιού.

Photo Gallery «Ηρωικά Χαμένοι»

«Το Σαββατοκύριακο των Μυστικών»
«Το Κλουβί με τις Τρελές»

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://intownpost.com/