19
Δευ, Οκτ

Κάνε κράτηση Parking στο αεροδρόμιο

«Αγώνας Για Δικαιοσύνη» (Just Mercy)

rev-1-JM-09538_High_Res_JPEG




Είδος: Βιογραφικό δικαστικό δράμα

Παραγωγή: Η.Π.Α. (2020)

Σκηνοθεσία: Ντέστιν Ντάνιελ Κρέτον

Με τους: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Τζέιμι Φοξ , Μπρι Λάρσον

Διάρκεια: 137΄

Διανομή: Tanweer

Έπειτα από την αποφοίτησή του από το Χάρβαρντ, ο Αφρο-Αμερικανός δικηγόρος Μπράιαν (Μάικλ Μπι Τζόρνταν - καλός) θα μπορούσε να είχε επιλέξει μία προσοδοφόρα επαγγελματική πορεία. Αντιθέτως, κατευθύνεται στην Αλαμπάμα προκειμένου να υπερασπιστεί όσους καταδικάζονται άδικα. Αναλαμβάνει την υπόθεση του μαύρου Γουόλτερ ΜακΜίλιαν (Τζέιμι Φοξ – πολύ καλός), που το 1987, καταδικάζεται σε θάνατο χωρίς αποδείξεις για την περιβόητη δολοφονία ενός 18χρονου λευκού, κοριτσιού σε ένα καθαριστήριο.

Στα χρόνια που ακολουθούν, ο Μπράιαν εμπλέκεται σε ένα λαβύρινθο νομικού και πολιτικού παρασκηνίου, απροκάλυπτου και αναίσχυντου φυλετισμού, καθώς παλεύει για τον Γουόλτερ και άλλους σαν αυτόν, με τις πιθανότητες και το σύστημα να είναι εναντίον τους.

Το σενάριο της ταινίας γραμμένο από τους: Ντέστιν Ντάνιελ Κρίτον και Άντριου Λάναμ, είναι βασισμένο στα απομνημονεύματα του Μπράιαν Στίβενσον, που, κυριολεκτικώς, ως συνήγορος υπεράσπισης των αδικημένων μαύρων πάλεψε με τα χέρια, τα δόντια και τα νύχια το ανάλγητο, φυλετικό σύστημα του Νότου της Αμερικής, σε πρόσφατη, χρονική περίοδο, δηλαδή, μόλις πριν 33 χρόνια. Σαν να μην έχει αλλάξει απολύτως τίποτα, από εκείνες τις φρικτές εποχές της νοσηρής, αμερικανικής ιστορίας, τις πριν 100 χρόνων, τότε, που η ανθρώπινη υπόσταση μηδενιζόταν στα σκλαβοπάζαρα και η ζωή των Αφρικανών σκλάβων άξιζε μόλις μερικά δολάρια για τους τσιφλικάδες. Έτσι και το 1987, χρονολογία που εκτυλίσσεται η σεναριακή πλοκή, επικρατεί η ίδια ακριβώς νοοτροπία, εκεί, στον καυτό πυρήνα των dixie stages, στην περιβόητη Αλαμπάμα. Μόνο που αυτή τη φορά δεν υπάρχουν τα γρήγορα λιντσαρίσματα στα δένδρα, αλλά το άριο δικαστικό σύστημα να καταδικάζει εν μέσω συνοπτικών διαδικασιών, «νόμιμα», άνευ αποδεικτικών στοιχείων τους «ενόχους» σε θάνατο, απλά, γιατί ήταν μαύροι, γιατί, απλά, πρέπει να υπάρχει ένα εξιλαστήριο, «μαύρο» θύμα σε δολοφονία λευκού ανθρώπου.

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης του ιδιαίτερου, νεανικού στόρι με τους προβληματικούς ανηλίκους στα «Μικρά Όμορφα Πλάσματα» (2013), αλλά και της βιογραφίας της συγγραφέως Τζάνετ Γουόλς στο «Γυάλινο Κάστρο» (2017), ο Χαβανέζος από το Μάουι, Ντέστιν Ντάνιελ Κρέτον, στην τέταρτη κατά σειρά μεγάλου μήκους ταινία του στρέφει ξανά τον φακό του στο δράμα μιας αληθινής ιστορίας, αυτή την φορά ενδοσκοπώντας στους δικαστικούς αγώνες του Μπράιαν Στίβενσον να απαλλάξει αθώους από την ηλεκτρική καρέκλα.

Με βατή σκηνοθεσία, διατηρώντας τον ορθό προσανατολισμό που διακρίνει τις ταινίες του είδους, που βασίζονται σε βιογραφίες και στα καταπατημένα ανθρώπινα δικαιώματα, ο Κρέτον παραδίδει ένα ευπρεπές κινηματογραφικό αποτέλεσμα, καταφέρνοντας να αποσπάσει το ενδιαφέρον, αλλά και τον θυμό του θεατή, που είναι άλλωστε και το ζητούμενο. Τα κυρίαρχα συστατικά της ταινίας είναι τα γνωστά περί κατάφορης αδικίας, αδιαφορίας, στημένων δικών και φυσικά η θανατική ποινή. Το στοίχημα με το περιβάλλον της πτέρυγας των θανατοποινιτών και την ψυχολογία των φυλακισμένων ανθρώπων, που θα αντιμετωπίσουν τα χιλιάδες, θανατηφόρα βολτ στο κεφάλι τους, τερματίζοντας την ζωή τους, ο Χαβανέζος σκηνοθέτης το κερδίζει και οι σκηνές είναι σπαραξικάρδιες.

Απέναντι του στήνει τον οσκαροβραβευμένο Τζέιμι Φοξ στον ρόλο του θανατοποινίτη Γουόλτερ ΜακΜίλιαν, που μετά από πολύ καιρό ο ηθοποιός εμφανίζεται δυνατά σε ταινία. Είναι όντως καταπληκτική η ερμηνεία τού Φοξ, δραματική, έντονη, μεστή από συναίσθημα η οποία αγνοήθηκε πανηγυρικά από τις υποψηφιότητες των Όσκαρ για να τοποθετήσουν την κάτω του μετρίου ιστορία της «Harriet» ως ταινία επιλογής στα βραβεία του λεγόμενου «μαύρου» σινεμά.

Η μόνιμη συνεργάτιδα στις δυο προηγούμενες ταινίες τού σκηνοθέτη, η ηθοποιός Μπρι Λάρσον (Captain Marvel) στον «Αγώνα Για Δικαιοσύνη» διατηρεί έναν υποτονικό, σχεδόν, τρίτο ρόλο, εντελώς ανύπαρκτη, καθώς όλη η δράση εστιάζεται στο πρόσωπο του ηθοποιού Μάικλ Μπ. Τζόρνταν. Ο Τζόρνταν αφήνει στην άκρη τα γάντια του μποξ, απαλλάσσεται από την στολή του Black Panther και με την τσάντα του αφρο-Αμερικανού δικηγόρου από το Χάρβαρντ συγκρούεται κατά μέτωπο με τους φυλετιστές Αγγλοσάξονες του αμερικανικού Νότου. Είναι καλός, παρότι σε κάποιες σκηνές στέκει αμήχανος, αν και είναι ο πρωταγωνιστής, πάραυτα η ταινία λαμπρύνεται από τον δεύτερο ρόλο του υπέροχου Τζέιμι Φοξ.
«Emma»
«Έμα»

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://intownpost.com/

→ Όροι Χρήσης ←
→ Πολιτική Cookies ←

Υλοποίηση: Infinite - Colors
2020 © InTownPost.com
0
Shares