fbpx

«Sicario 2: Η Μάχη των Εκτελεστών»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

«Sicario 2: Η Μάχη των Εκτελεστών»

(Sicario: Day of the Soldado)

 

  • Είδος: Δράση, περιπέτεια
  • Σκηνοθεσία: Στέφανο Σόλιμα
  • Με τους: Τζος Μπρόλιν, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Τζέφρι Ντόνοβαν, Κάθριν Κίνερ, Ιζαμπέλα Μόνερ, Ελάιτζα Ροντρίγκεζ
  • Διάρκεια: 122’
  • Διανομή: Spentzos Films

Η πένα του ηθοποιού Τέιλορ Σέρινταν ντεμπουτάρισε στην μεγάλη οθόνη με το εξαιρετικό σενάριο του «Sicario Ο Εκτελεστής» του 2015, που ο αριστουργηματικός σκηνοθέτης Ντενί Βιλνέβ το απογείωσε στους επτά ουρανούς. Μια ταινία που δένει τα σωθικά σου κόμπο όσες φορές κι αν την δεις. Ιστορία πνιγμένη στην βία καταφέρνει να λειτουργεί εσωτερικά και η υποβλητική ατμόσφαιρα του Βιλνέβ σε οδηγεί στα άκρα, κινηματογραφώντας τον Μπενίσιο Ντελ Τόρο ως πραγματικό, κατάμαυρο άγγελο του θανάτου, υπνωτισμένο από το μίσος, απονευρωμένο από τον θυμό, άλαλο από την οργή, ώριμο και κατασταλαγμένο μόνο για την εκδίκηση και τον θάνατο. Η δε φιγούρα της Έμιλι Μπλάντ στον φακό του Βιλνέβ στραπατσάρει με ορμή κάθε τι το ηθικό, το νόμιμον και το ανιδιοτελές. Η ταινία έγραψε εποχή, καταξιώνοντας ως σεναριογράφο με ουσία και ζουμί τον Σέρινταν, κάτι που το απέδειξε αμέσως μετά, γράφοντας το σενάριο στις υπέροχες ταινίες: «Πάση Θυσία» (φανταστική, τοποθετήθηκε στις 12 καλύτερες δικές μου της περσινής χρονιάς) και «Στα Ίχνη του Ανέμου». Η εμπορική επιτυχία του πρώτου «Sicario», εύλογο ήταν να φέρει το δεύτερο μέρος πάλι με τον Ντελ Τόρο στον ρόλο του εκτελεστή Αλεχάντρο, τον Τζος Μπρόλιν στον ρόλο του πράκτορα, δίχως όμως τον Βιλνέβ στο σκηνοθετικό τιμόνι, αλλά τον Ρωμαίο σκηνοθέτη Στέφανο Σόλιμα του καλού μαφιόζικου φιλμ «Suburra» (2015) και της πετυχημένης τηλεοπτικής σειράς «Gomorra» με τις ιστορίες του συνδικάτου του εγκλήματος. Όμως ο Σόλιμα είχε δύσκολο έργο να φέρει σε πέρας και ως η τρίτη επιλογή (πρότειναν ξανά στον Βιλνέβ να αναλάβει το sequel αλλά αρνήθηκε λόγω σκηνοθεσίας της «Άφιξης» και του «Blade Runner 2049», έπειτα στον Τζέρεμι Σόνιρ, που είχε εμπλοκή λόγω γυρισμάτων άλλης ταινίας) τουλάχιστον θα έπερεπε να φτάσει κάπως τον πήχη που είχε σηκώσει στον Θεό ο προκάτοχος του. Ο Βιλνέβ ό,τι είχε να δώσει το έδωσε στο πρώτο μέρος και ορθώς έπραξε που δεν ανέλαβε την συνέχεια. Η ταινία ήταν ήδη ψηλά στο ράφι, «πουσαρισμένη» στην θρίλερ – αστυνομική ατμόσφαιρα όσο δεν γίνεται και τίποτα παραπάνω δεν χωρούσε ως καινούργια ματιά. Έτσι, οι παραγωγοί αφοσιώθηκαν στο καλό σενάριο του Τέιλορ Σέρινταν και ο  Στέφανο Σόλιμα το εμπλούτισε με την απαραίτητη ακρότητα στην σφαίρα της βίας και το άφθονο αίμα, πετώντας μπροστά πάλι τον Ντελ Τόρο, λιγότερο σιωπηλός, περισσότερο βίαιος, καθόλου φοβικός. Η ταινία έχει τις ενδιαφέρουσες στιγμές της, η σκηνοθεσία είναι καλή στο σύνολο της, όμως, ως δεύτερο μέρος μπαίνει στην ντάνα της μια από τα ίδια του είδους.

Τζιχαντιστές εισβάλλουν στην Αμερική, μέσω του Μεξικού και της παράνομης λαθρομετανάστευσης (ουπς… ο Ντόναλντ χαμογελάει εδώ), όπου προκαλούν βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας σε δημόσιους χώρους με δεκάδες νεκρούς, Αμερικανούς πολίτες. Το υπουργείο άμυνας θέλοντας να σταματήσει το κακό ανακαλύπτει, ότι τους «πολεμιστές» της Τζιχάντ τους βοηθάει το καρτέλ της κόκας και συγκεκριμένα ένας δυνατός ναρκοβαρώνος εν ονόματι Ρέγιες, που κρύβεται καλά από τα περίεργα «μάτια» της δίωξης. Οι μυστικές υπηρεσίες ενεργοποιούν τον σκληρό πράκτορα με τις ανορθόδοξες μεθόδους Ματ Γκράβερ (Τζός Μπρόλιν – καλός) για να συλλάβει τον «βαρώνο» και να τον εκτελέσει επιτόπου με συνοπτικές διαδικασίες. Ο Ματ έχει άφθονα κονδύλια και το ελεύθερο από τον Γ. Γραμματέα εθνικής άμυνας για να φτιάξει την δική του σούπερ ομάδα, όπου προσλαμβάνει και τον sicario, Αλεχάντρο (Μπενίσιο Ντελ Τόρο – καλός) για να τον βοηθήσει στις επιχειρήσεις του Μεξικού. Το σχέδιο είναι να απάγουν την έφηβη θυγατέρα του ναρκοβαρώνου, την τσαμπουκαλού Ιζαμπέλ Ρέγιες (Ιζαμπέλα Μόνερ – καλή) και να βάλουν τα δυο μεγάλα καρτέλ να φαγωθούν μεταξύ τους, ώστε ο βαρώνος να ξετρυπώσει από το καβούκι του και να τον σκοτώσουν. Το καρτέλ, ανάμεσα στις διάφορες παράνομες δραστηριότητες τους, ασχολείται οργανωμένα και με την μεταφορά λαθρομεταναστών από το Μεξικό στο Τέξας, έχοντας την βοήθεια ενός Αμερικανομεξικανού έφηβου που γνωρίζει σαν την παλάμη του τα υγρά και ακίνδυνα περάσματα του Ρίο Γκράντε. Εν τω μεταξύ το σχέδιο του Ματ προδίδεται, κι έπειτα από μια αιματηρή εμπλοκή, πουλημένων στο εχθρικό καρτέλ, Μεξικανών αστυνομικών και Αμερικανών πρακτόρων σε μεξικανικό έδαφος, ο sicario διαφεύγει με την νεαρή Ιζαμπέλ και ο Αμερικανός Γ. Γραμματέας για να μην εκτεθεί διεθνώς ακυρώνει την αποστολή, δίνοντας ρητή εντολή στον Ματ και την ομάδα του να εξολοθρεύουν τον sicario Αλεχάντρο και το κορίτσι, ώστε να μην υπάρχουν μάρτυρες. Ο εκτελεστής και η κόρη Ρέγιες είναι πια φυγάδες, που πρέπει να γλυτώσουν από τους Αμερικανούς και από τους εκτελεστές των καρτελ. Υπάρχει πλοκή, υπάρχει δράση και αγωνία, αξιοπρεπείς και οι ερμηνείες, απουσιάζει η άσβεστη σπίθα της διαφορετικότητας. Ετοιμαστείτε, πάντως, πληροφορίες λένε, ότι ετοιμάζεται και το Sicario νούμερο 3.