fbpx

«Meg: Ο Κυρίαρχος του Βυθού»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

(The Meg)

 

  • Είδος: Θρίλερ, περιπέτεια, δράση (και σε 3D)
  • Χώρα: Η.Π.Α (2018)
  • Σκηνοθεσία: Τζον Τουρτέλτομπ
  • Με τους: Τζέισον Στέιθαμ, Λι Μπινγκμπινγκ, Ρέιν Γουίλσον, Ρούμπι Ρόουζ
  • Διάρκεια: 100’
  • Διανομή: Tanweer

Ο Αμερικανός παραγωγός και σκηνοθέτης, ο 55χρονος Τζον Τουρτέλτομπ στο παρελθόν έδωσε εύπεπτες, ψυχαγωγικές περιπετειούλες δράσης, κομεντί ακόμα και δράμα στη μεγάλη οθόνη. Με την Σάντρα Μπούλοκ στο «Ενώ Εσύ Κοιμόσουν» (1995), το «Φαινόμενο» (1996) με Τζον Τραβόλτα, το «Ένστικτο» (1999) με τον Άντονι Χόπκινς, «Για πάντα παιδί» (2000) με τον Μπρους Γουίλις, τις δυο ταινίες στιλ Ιντιάνα Τζόουνς με τον Νίκολας Κέιτζ «Στα ίχνη του χαμένου θησαυρού»(2004 -2007), έως και το συμπαθητικό «Last Vegas» με την τετράδα των γερόλυκων: Ντε Νίρο, Ντάγκλας, Φρίμαν και Κλάιν. Η επιλογή αυτού του «τερατουργήματος» με τον 25μετρο, παλαιολιθικό καρχαρία, που όλα τα μασάει, όλα τα καταπίνει, μάλλον προς χαβαλέ μεριά πάει το όλο θέμα. Αν κρίνω από αυτό που είδα, αλλά και από την αφίσα της ελληνικής διανομής με το μότο κεντραρισμένο στα σαγόνια του υδρόβιου, παμφάγου, θηλαστικού: «Ανοίξαμε και σας Περιμένουμε» δεν έχω να υποθέσω τίποτα άλλο. Καμιά μπιμουβιά δεν δικαιώνεται σε αυτή την συμπαραγωγή Αμερικής Κίνας. Όλα είναι τερατώδη στην ταινία. Το στόρι, τα βάθη, ο Μεγαλοδόντης καρχαρίας, αυτά που γίνονται κατά την διάρκεια της εξολόθρευσής του, τα σαγόνια του, ακόμα και ο Τζέισον Στέιθαμ (μηδέ μπουνίδι, μηδέ κλωτσίδι), που έχει ανεξόφλητα χρέη με το κήτος και τα βάζει μαζί του είναι εντελώς καρτουνίστικος. Η «Άβυσσος» του Τζέιμς Κάμερον, συνάντησε τα «Σαγόνια του Καρχαρία» του Σπίλμπεργκ, κι αντί να καθίσουν και να μιλήσουν κάπως σοβαρά με μπυρίτσα και νούντλς, ο Τζον Τουρτέλτομπ πρότεινε να μπούνε σε στριπτιτζάδικο και να τα κάνουν όλα τεράτογλου. Εν τω μεταξύ, γύρω από την παραγωγή έχει συγκεντρωθεί η εθνική κόσμου στις τεχνικές δομές, όπως: ο υποψήφιος για Όσκαρ διευθυντής φωτογραφίας Τομ Στερν («American Sniper», «The Hunger Games»), ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνογράφος Γκραντ Μέιτζορ («The Lord of the Rings: The Return of the King,», «X-Men- Apocalypse»), οι μοντέρ Στίβεν Κέμπερ («Mission: Impossible II», «Face Off») και Κέλι Ματσουμότο («Fast and Furious 6»), αλλά και η σχεδιάστρια κοστουμιών Αμάντα Νιλ («Truth», «Pete’s Dragon», «What We Do in the Shadows»). Δεν ξέρω τι να πω. Τέτοια δύναμη κρούσης πηγαίνει χαμένη σε μια ταινία που την βαριέσαι στο πρώτο 15λεπτο γιατί ξέρεις, ρε γαμώτο, τι θα συμβεί στο αμέσως επόμενο λεπτό που ακολουθεί με τον γκοτζιλοκαρχαρία.      

Βαθυσκάφος που παίρνει μέρος σ΄ ένα διεθνές πρόγραμμα  υποθαλάσσιας παρατήρησης, ανοιχτά της θάλασσας της Κίνας, δέχεται επίθεση από ένα τεράστιο πλάσμα που θεωρούνταν εξαφανισμένο και ως αποτέλεσμα βρίσκεται ακινητοποιημένο στο βάθος του ωκεανού, με όλο το πλήρωμά του παγιδευμένο. Με το χρόνο να τελειώνει, ο εμπειρογνώμονας δύτης διάσωσης, ο σκληροτράχηλος Τζόνας Τέιλορ (Τζέισον Στέιθαμ) προσλαμβάνεται από τον οραματιστή Κινέζο ωκεανογράφο (Γουίνστον Τσάο), και ενάντια στην επιθυμία της κόρης του, Σουγίν (Λι Μπινγκμπίνγκ), ξεκινά για να σώσει το πλήρωμα και τον ίδιο τον ωκεανό από την απειλή. Η απειλή δεν άλλη από τον προϊστορικό καρχαρία μήκους 25 μέτρων, γνωστός και ως Μεγαλοδόντης, έτοιμος να εξολοθρεύσει την ομάδα αλλά και τις κοντινές παραλίες που σφύζουν από παραθεριστές. Μερικά χρόνια  πριν, ο Τέιλορ είχε ξανασυναντήσει το ίδιο τρομακτικό πλάσμα. Τώρα, με τη βοήθεια της Σουγίν, πρέπει ν’ αντιμετωπίσει τους φόβους του να έρθει ξανά αντιμέτωπος με το μεγαλύτερο αρπακτικό όλων των εποχών και να ρισκάρει τη ζωή του για να σώσει όλους τους παγιδευμένους στο βυθό.