«Hotel Artemis»

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

«Hotel Artemis»

 

  • Είδος: Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας
  • Σκηνοθεσία: Ντρου Πιρς
  • Με τους: Τζόντι Φόστερ, Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Σοφία Μπουτέλα, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Μπράιαν Ταϊρί Χένρυ Τζένι Σλέιτ Ζάκαρι Κουίντο Τσάρλι Ντέι Ντέιβ Μπαουτίστα
  • Διάρκεια: 93’
  • Διανομή: Tanweer

Στον φουτουριστικό διάκοσμο ενός παλιού ξενοδοχείου του Λος Άντζελες κάπου στο κοντινό μέλλον, που έχει μετατραπεί σε νοσοκομείο αποκλειστικά για εγκληματίες, ο Σκωτσέζος σεναριογράφος των ταινιών δράσης (συν-σεναριογράφος του «Iron Man 3» και της «Επικίνδυνης Αποστολής: Μυστικό Έθνος»), Ντρου Πιρς, δοκιμάζει την τύχη του πίσω από την κάμερα με την πρώτη ταινία του. Στο ημίφως των προβολέων, ας πούμε, η «απείραχτη» από κάθε είδους διορθωτικών επεμβάσεων καλλωπισμού, Τζόντι Φόστερ στον ρόλο της «νοσοκόμας» και γενικού κουμανταδόρου του παράξενου «Ξενοδοχείου Άρτεμης», που όταν όλα τα πληγωμένα «μπουμπούκια» της πόλης καταλήγουν εκεί σέβονται την «νοσοκόμα» μέχρι κεραίας, υπακούοντας πειθήνια στους απαράβατους κανόνες που έχει θέσει για την εύρυθμη λειτουργία του κρυφού θεραπευτηρίου. Βέβαια, για να περάσουν το κατώφλι και να είναι έγκυρη η είσοδός τους στους χώρους θεραπείας και στα δωμάτια πρέπει το ενσωματωμένο στο χέρι τους τσιπάκι να είναι σε λειτουργία. Η «νοσοκόμα», που δεν θέλει να γνωρίζει την ταυτότητα του κάθε εγκληματία, δίνει ψευδώνυμα, ανάλογα με τα ονόματα των δωματίων του ξενοδοχείου που θα μείνουν μέχρι θεραπευτούν. Καλή  η ιδέα από τον Ντρου Πιρς που εκτός της σκηνοθεσίας έγραψε και το σενάριο, αλλά παραμένει ακίνητη και παγωμένη ως ιδέα στην σφαίρα της πρωτοτυπίας δίχως καλή αφήγηση στην συνέχεια, ρίχνοντας όλο το στόρι από το δακρύβρεχτο παρελθόν της «νοσοκόμας» στο ανελέητο πιστολίδι και τους φόνους. Η νουάρ ατμόσφαιρα που πετυχαίνει ο Πιρς στα δυο πρώτα κεφαλαία της ταινίας φέρνει σε ένα καλοβαλμένο μοτίβο Blade Runner, που καταρρέει ταχύτητα λόγω έλλειψης πρωτοτυπίας με αποτέλεσμα από το ρετιρέ του ξενοδοχείου που βρεθήκαμε στην έναρξη σαλτάρουμε άδοξα στο λόμπι. Καλή η μουσική του Κλιφ Μαρτίνεζ (συνεργάτης του υπέροχου Δανού auteur Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν στις ταινίες «Drive», «Μόνο ο Θεός Συγχωρεί», «Neon Demon»), ατμοσφαιρική και η φωτογραφία του Τσανγκ Χουν Τσανγκ («Oldboy», «Υπηρέτρια», «Δίψα»). Η Τζόντι προσπαθεί να στηρίξει το οικοδόμημα, αλλά δεν τα καταφέρνει και η ταινία καταλήγει να τρέχει ασθμαίνοντας πίσω από τον πρώτο John Wick.

Λος Άντζελες, 2028. Οι  δρόμοι είναι αδιαπέραστοι καθώς εξελίσσεται η  πιο βίαιη εξέγερση στην ιστορία της πόλης, λόγω της στυγνής εκμετάλλευσης μιας πολυεθνικής εταιρείας που διαχειρίζεται το νερό της πόλης. Μέσα στο απόλυτο χάος, μία συμμορία ληστών εξολοθρεύεται από τα πυρά αστυνομικών την ώρα της διαφυγής και μόνο ο Ουακίκι (Στέρλινγκ Κ. Μπράουν – καλός), μένει ανέπαφος για να μεταφέρει τον βαριά τραυματισμένο αδελφό του Χονολούλου (Μπράιαν Ταϊρί Χένρυ) στο «Hotel Artemis», ένα νοσοκομείο τελευταίας τεχνολογίας αποκλειστικά για εγκληματίες με αυστηρούς κανόνες και ιδιοκτήτη τον αρχιμαφιόζο Νιαγάρα (Τζεφ Γκόλντμπλαμ). Η «Νοσοκόμα» (Τζόντι Φόστερ) διοικεί με απόλυτη πειθαρχία το μέρος για 22 χρόνια, μαζί με τον σωματώδη πιστό βοηθό της, Έβερεστ (Ντέιβ Μπαουτίστα – καλός), καταφέρνοντας να γιατρεύει τα πιο δύσκολα περιστατικά. Την ίδια νύχτα έχουν κάνει check in μία λάγνα Γαλλίδα δολοφόνος (Σοφία Μπουτέλα), ένας ναρκισσιστής έμπορος όπλων (Τσάρλι Ντέι), ενώ ο ιδιοκτήτης και ο εκρηκτικός γιος του (Ζάκαρι Κουίντο) κατευθύνονται προς τα εκεί. Η πρώτη παραβίαση των αυστηρών κανόνων του ξενοδοχείου γίνεται όταν η «νοσοκόμα» εισάγει στο θεραπευτήριο κακοποιών την τραυματισμένη αστυνόμο, Μόργκαν (Τζένι Στείτ) που μαζί της έχει κάποια σχέση από το παρελθόν.