Όσκαρ 2018: Προβλέψιμα τα βραβεία και όλοι τους ευχαριστημένοι. Γράφει ο Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

Στρώθηκαν τα καθιερωμένα κόκκινα χαλιά, οι προσκεκλημένοι ντύθηκαν, χτενίστηκαν, στολίστηκαν, καλλωπίστηκαν, μαζεύτηκαν στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, ως η μεγάλη, δημιουργική οικογένεια της αμερικανικής 7ης Τέχνης, ήπιανε και φάγανε με την ψυχή τους στο Governors Ball τα εξαιρετικά εδέσματα του, αυστριακής καταγωγής, σεφ, Βόλφγκανγκ Πακ και ετοιμάστηκαν για την σπουδαία βραδιά του θεσμού, αυτής της απονομής των 90ων Βραβείων Όσκαρ.

Όλα κύλησαν όπως έπρεπε. Ουδείς δυσαρεστημένος, ουδείς κατηφής και τσαντισμένος και, φυσικά, στην προβλεπόμενη διάσταση του θέματος των φετινών βραβεύσεων το κλίμα ήταν τα μάλα ικανοποιητικό και ευχάριστο. Είπαν τα λογάκια, τις ευχαριστίες τους στην απαστράπτουσα σκηνή Σβαρόφσκι οι βραβευμένοι, ο οικοδεσπότης-παρουσιαστής Τζίμι Κίμελ κράτησε, για μια ακόμα χρονιά, σταθερά τον παλμό σε επίπεδα ευφορίας με τα αστειάκια του και τα πολυπόθητα, χρυσά αγαλματίδια πέρασαν στα σωστά χέρια των συντελεστών του αμερικανικού σινεμά.

Άπαντες τακτοποιημένοι και συγυρισμένοι με τον τρόπο που γνωρίσει ο συγκεκριμένος θεσμός της κινηματογραφικής Ακαδημίας, ενώ οι μοναδικές εκπλήξεις που έδωσαν, ας πούμε, τον τόνο της διαφορετικότητας ήταν αυτή στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου και σε αυτή της Ξενόγλωσσης Ταινίας. Στο μεν Πρωτότυπο Σενάριο, το outsider θρίλερ-splatter «Τρέξε!» του Τζόρτναν Πιλ «μαρμάρωσε», κυριολεκτικώς, στα αναπαυτικά καθίσματα του θεάτρου τα «βαριά» χαρτιά, όπως, τον Μάρτιν ΜακΝτόνα (Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι), την Γκρέτα Γκέργουιγκ (Lady Bird), τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και Βανέσα Τέιλορ (H Μορφή του Νερού) και τους Εμιλι Β. Νόρτον και Κουμάιλ Ναντζιάνι (Έρωτας Μετ’ Εμποδίων). Στη δε κατηγορία της Ξενόγλωσσης Ταινίας, η πονεμένη ζωή της τρανσέξουαλ Μαρίνα στην ταινία «Μια Φανταστική Γυναίκα» του Χιλιανού Σεμπάστιαν Λέλιο, έκανε σκόνη και θρύψαλα το «Insult» του Ζιάντ Ντουεϊρί (Λίβανος), το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία), την «Ψυχή και το Σώμα» της Ιλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία), αλλά και το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ (Σουηδία). Εντάξει, Ακαδημία είναι αυτή, Αμερικάνοι ανοιχτόμυαλοι είναι αυτοί, να μην βάλουν, κάπως, και το «προοδευτικό» τους προσωπείο και να υποστηρίξουν με ένα οσκαράκι τον αγώνα και την επιθυμία της σεξουαλικής διαφορετικότητας ως προς την ένταξη της στο πολιτικό σύνολο, ακόμα, κι αν η «Φανταστική Γυναίκα» ως ταινία, ήταν ελάχιστα άνω του μετρίου;

Α, και ο ελληνικής καταγωγής μουσικοσυνθέτης Αλεξάντρ Ντεσπλά παρέλαβε το δεύτερο Όσκαρ Μουσικής της καριέρας του (πρώτο ήταν το 2014 για το «Ξενοδοχείο Grand Budapes»), αυτή τη φορά για την «Μορφή του Νερού», του Μεξικανού Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο. Μπράβο του!  Τελικώς το φαβορί Γκιγιέρμο Ντελ Ντόρο της «Μορφής του Νερού» με τις 13 υποψηφιότητες, εγκατέλειψε την βραδιά με τέσσερα Όσκαρ υπό μάλης:  Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μουσικής και Σκηνικών.

Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο

Γκάρι Όλτμαν

Φράνσις ΜακΝτόρμαντ

Σαμ Ρόκγουελ

Άλισον Τζάνεϊ

Τζέιμς Άιβορι

Τζόρνταν Πιλ

Αλεξάντρ Ντεσπλά

Αναλυτικά τα βραβεία Όσκαρ της 90ης Απονομής

Καλύτερης Ταινίας:

«Η Μορφή του Νερού» Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο

Σκηνοθεσίας:

Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο «Η Μορφή του Νερού»

Α’ Ανδρικός Ρόλος:

Γκάρι Όλντμαν «H Πιο Σκοτεινή Ώρα»

Α’ Γυναικείος Ρόλος:

Φράνσις ΜακΝτόρμαντ «Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι»

Β’ Ανδρικός Ρόλος:

Σαμ Ρόκγουελ «Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι»

Β’ Γυναικείος Ρόλος:

Άλισον Τζάνεϊ «Εγώ, η Τόνια»

Πρωτότυπο Σενάριο:

Τζόρνταν Πιλ «Τρέξε!»

Διασκευασμένο Σενάριο:

Τζέιμς Αϊβορι «Να Με Φωνάζεις Με Τ’ Ονομά Σου»

Φωτογραφίας:

Ρότζερ Ντίκινς «Blade Runner 2049»

Μοντάζ:

Λι Σμιθ  «Δουνκέρκη»

Ξενόγλωσσης Ταινίας:

«Μια Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπάστιαν Λέλιο (Χιλή)

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων:

«Coco»

Μουσικής:

Αλεξάντρ Ντεσπλά «Μορφή του Νερού»

Τραγούδι:

«Remember Me» «Coco»

Ντοκιμαντέρ:

«Icarus» του Μπράιαν Φόγκελ

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους:

«Heaven Is a Traffic Jam on the 405» Φρανκ Στίφελ

Σκηνικά:

Πολ Ντέναμ Οστερμπερι, Σέιν Βιό, Τζέφρι Α. Μέλβιν «Μορφή του Νερού»

Ενδυματολογίας:

Μαρκ Μπρίτζες «Αόρατη Κλωστή»

Οπτικά Εφέ:

Τζον Νέλσον, Γκερντ Νέφζερ, Πολ Λάμπερτ, Ρίτσαρντ Ρ. Χούβερ «Blade Runner 2049»

Μακιγιάζ & Κομμώσεις:

Καζουχίρο Τσούτζι, Ντέιβιντ Μαλινόφσκ, Λούσι Σίμπικ «H Πιο Σκοτεινή Ώρα»

Ηχητικό Μοντάζ:

Ρίτσαρντ Κινγκ, Αλεξ Γκίμπσον «Δουνκέρκη»

Ηχος:

Γκρεγκ Λάντακερ, Γκάρι Α. Ρίζο, Μαρκ Γουάινγκαρτεν «Δουνκέρκη»

Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων:

«Dear Basketball», Γκρεκ Κιν και Κόμπε Μπράιαντ

Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας:

«The Silent Child» Κρις Οβερτον και Ρέιτσελ Σέντον