fbpx

Το Κορίτσι στην Ομίχλη

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

Γιώργος Noir Παπαϊωσήφ

gpapaiossif@intownpost.com

«Το Κορίτσι στην Ομίχλη»   

(La Ragazza Nella Nebbia)       

 

 

  • Είδος: Αστυνομικό Θρίλερ
  • Σκηνοθεσία: Ντονάτο Καρίζι
  • Με τους: Τόνι Σερβίλο, Ζαν Ρενό, Αλέσιο Μπόνι, Λορέντζο Ρικέλμι, Γκαλάτεα Ράντζι, Μικέλα Σεσκόν, Λουκρέτζια Γκουιντόνε
  • Διάρκεια: 128΄
  • Διανομή: Spentzos Films

Ξεκινάμε με τον Ντονάτο Καρίζι που σκηνοθετικά ευθύνεται για την ταινία για να αναφέρουμε, πως είναι η πρώτη φορά που στήνεται πίσω από την κάμερα με το αξίωμα του σκηνοθέτη. Θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, βραβευμένος συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και συνεργάτης της ιταλικής εφημερίδας «Corriere della Sera». Κοινώς, «Το Κορίτσι στην Ομίχλη» είναι το ντεπούντο του. Ένα βεριτάμπλ αστυνομικό θρίλερ σε σενάριο του ίδιου (βασισμένο στο ομότιτλο best seller βιβλίο του Καρίζι) διαθέτει όλες τις σύγχρονες δομικές σταθερές που χρειάζεται μια ταινία του είδους για να στηθεί αξιοπρεπώς και την παρακολουθήσεις δίχως να βαρεθείς. Να συμπληρώσουμε, ότι το μυθιστόρημα, «La Ragazza Nella Nebbia» (The Girl in The Fog) χαρακτηρίστηκε ως το «Αστυνομικό Βιβλίο» του μήνα Νοεμβρίου 2017 από τις Sunday Times.

Από τους κόλπους της αυστηρής, θρησκευτικής κοινότητας που βρίσκεται μακριά από τα εγκόσμια, χωμένη σε μια ειδυλλιακή κοιλάδα των Ιταλικών Άλπεων, εξαφανίζεται η 16χρονη Άνα Λου. Την υπόθεση της εξαφάνισης αναλαμβάνει ο έμπειρος, ειδικός επιθεωρητής της αστυνομίας Ατζέντε Φούγκελ (Τόνι Σερβίλο – καλός), όπου μόνο με τον βοηθό του φτάνουν στο χωριό, προσπαθώντας να πιάσει την άκρη του νήματος για να ανακαλύψει τι συνέβη με την νεαρή εξαφανισμένη και φυσικά να συλλάβει τον απαγωγέα και να βρει το κορίτσι ζωντανό ή νεκρό. Η υπόθεση φαίνεται δύσκολη και για να τραβήξει την προσοχή της κοινής γνώμης, αλλά και να αυξηθεί η παροχή βοήθειας σε ανθρώπους από τα κεντρικά ως προς την έρευνα του, συνεργάζεται με μια κωλοπετσωμένη, διάσημη δημοσιογράφο τηλεοπτικού καναλιού, διαρρέοντας στοιχεία της έρευνας στις ειδήσεις. Το χωριό γεμίζει από δημοσιογράφους, το γεγονός αποκτά τηλεοπτικό ενδιαφέρον και οι υποψίες στρέφονται σε έναν προβληματικό, απομονωμένο έφηβο, τον Ματίας, που του αρέσει να βιντεογραφεί εκτός από γεγονότα της καθημερινότητας και την Άνα Λου που την συμπαθεί. Η έρευνα αλλάζει κατεύθυνση, όταν ένα βίντεο του νεαρού δείχνει το αυτοκίνητο του φιλήσυχου και οικογενειάρχη καθηγητή λογοτεχνίας του λυκείου, Λόρις Μαρτίνι (Αλέσιο Μπόνι- καλός) να είναι συνεχώς κοντά στις δραστηριότητες της εξαφανισμένης 16χρονης.

Η ατμόσφαιρα είναι καλή. Ομίχλη καλύπτει μυστηριακά τα νυχτερινά, πλάνα του ορεινού τοπίου, παράξενοι οι θρησκόληπτοι κάτοικοι του Δημιουργισμού (θρησκευτική πίστη, όπου το σύμπαν και η ανθρωπότητα δημιουργήθηκαν από μια θεϊκή οντότητα), οι υποτονικοί φωτισμοί, τα ακίνητα πορτρέτα και οι γωνιακές λήψεις, τονώνουν το σφίξιμο στο στομάχι Τα στοιχεία που παρουσιάζονται και μοιράζονται αξιοπρεπώς τις κατάλληλες στιγμές κατά την διάρκεια της ταινίας αυξάνουν την αγωνία, ενώ και οι ήρωες σφαιρικά είναι βατοί και σωστά τοποθετημένοι στις προσταγές του σεναρίου. Το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, όμως, είναι η ψυχοσύνθεση του αστυνομικού ερευνητή Φούγκελ με το στραπατσαρισμένο παρελθόν από μια αστυνομική υπόθεση ενός κατά συρροή βομβιστή, που τσαλάκωσε την φήμη του και η ρετσινιά τον ακολουθεί και σε αυτή την υπόθεση. Η ταινία  ξεκινάει με τον αστυνομικό έπειτα από ένα χρόνο περίπου από την εξαφάνιση της κοπέλας και την υπόθεση κλεισμένη. Ο Φούγκελ επισκέπτεται ξανά το αλπικό χωριό μέσα στην νύχτα και συναντιέται με τον ψυχίατρο Αγκούστο Φλόρες (Ζαν Ρενό – καλός, παρότι μιλάει ιταλικά). Ο ψυχίατρος και ο Φούγκελ γυρίζουν πίσω τον χρόνο, αναλύοντας προσεκτικά την υπόθεση της εξαφανισμένης Άνα Λου, κι εμείς παρακολουθούμε σε φλας μπακ όλη την ιστορία του κοριτσιού και της υπόθεσης. Ο χαρακτήρας του Φούγκελ είναι βγαλμένος από σελίδες αστυνομικού θρίλερ. Ατόφιος ντεντέκτιβ, σμιλευμένος στην βρώμα του επαγγέλματος, άριστος διαχειριστής των καταστάσεων με μύχια μυστικά και αδυναμίες. Μοναχικός, παρατηρητικός, σχολαστικός, κοκέτης, διεισδυτικός, δεν κιοτεύει να συμμαχήσει ακόμα και με τον διάολο, όπως λένε, για να κάνει την δουλειά του, αλλά και εντελώς ανθρώπινος με μύρια ελαττώματα. Ενώ το σενάριο είναι βαρβάτο, πιθανώς και το βιβλίο, η σκηνοθετική δειλία του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Καλίζι είναι εμφανής. Εκεί που χρειάζεται να κρατήσει το αποφασιστικό μακροβούτι στον σκοτεινό κόσμο των πρωταγωνιστών, κόβει την κατάβαση και επανέρχεται στην επιφάνεια. Η ταινία πάντως βλέπεται με ενδιαφέρον.